Gå til innhold

Spørsmål om B230A

Ranger emnet

christer

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte meg en 240 GLE denne uka, deilig med fem gir og servo, MEN det var ikke innsug. Men samma det..

Den forige bilen min hadde b230k og jeg merket betydlig at den "nye" bilen min drar bedre enn den forige. Men noen venner sier at b230a egentlig er en dårlig motor, og at femtrinnskassa ikke tåler en dritt. (sikkert bare en venn av en venn som kjørte i filler en volvo med b230a og 5gir på jordet og dermed tar alle under en kam)

Men jeg vil likevel høre hva dere synes!

x Volvo Toførr GL b230k -87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230a er ingen dårlig motor...holder i evigehet...bare den får vedlikehold....alle motor levere kortere uten vedlikehold;)

5 trinsen...m47 som den heter holder i masse hvis...men ska du ha no heftigere motor så anbefales det å bytte den.....4 trinsen..m45 tåler juling fra alle kanter......men er bilen din bare en bruks bil så holder det du har av motor å kasse i massehvis.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M47 er en grei kasse til b230a/k/e, men skal du som sagt ovenfor, opp i større hk, så er m46 og anbefale.

Jeg har til nå knust 6 stk m47 kasser, og jeg kjører med en bittelitt sprita opp b230ft. (er på gang med og bytte til annen motor og m90 kasse nå)

M45 blir litt for få gir, og veldig ubehagelig og kjøre i 70+ km/t

Som sagt, m46, er en god kasse uansett, tåler en del juling, og slipper og høre på en motor på full fyring i 100 km/t.

1990 Volvo 740 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler

1986 Volvo 745 Turbo Intercooler Automat

1989 Volvo 740 GL

1997 Honda CBR 900RR Fireblade

Lenke til kommentar
Del på andre sider