Dirty Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Skifta olje og oljefilter på golfen i dag... men når jeg starta den så tikka den så inn i ........! også etter den hadde gått litt... den har statt lenge stille grunnet oppussing fra tidelig i sommer kan det ha noe å si. den var helt fin når jeg brukte den før den ble satt inn. men nå.. tikktikktikktikktikk... noen tips? Siter 2000 VW Golf IV GTi x-91 Corrado G60 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=111518 x-golf4 x-golf2 x-nissan kingcab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VWGolfIIHFS Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Kan vel ha noe å si hvis den har stått stille lenge uten olje,men det har den vel ikke? Vil anbefale deg å bruke helsyntetisk olje,av bra kvalitet.. Jeg bruker den Helix Ultra 1,eller hva den nå heter.. Var nettopp en tråd angående olje og Golf,så søk litt rundt.. Kan være løfterne dine er slitte? Tikker den like jævlig etter en stund på tomgang? Er normalt at den tikker litt ved oppstart,men skal ikke tikke så lenge etterpå.. mvh Siter - 85 VW Golf G60 8vT - 87 VW Golf II 1,8 (Solgt) - 69 VW Boble (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trailerguy Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Oljen har jævlig mye å si iforhold til tikking og den slags. Helsyntetisk olje er best og bruke, bevarer motoren mye bedre enn vanlig olje. En fordel på gamle biler. Kan også være løfterne som er gåen.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Januar 9, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2005 Jeg fåreslår at du kjører bilen litt og deretter hører etter tikking, når bilen står lenge renner all olja ned i bunnpanna og det kan ta en stund før oljefilmen er tilbake overalt, har selv merket at hvis bilen har stått lenge så tar det ofte litt lenger tid før motoren går som "smør" . Vanligvis så skulle ventilpekkinga blitt borte med en gang, men det kan hende at oljekanalene i toppen kan være til-gorret med olje gørr, er mulig å tilsette et rensestoff i olja for å få vekk dette, men da må du bytte filter og olje igjen etterpå. Prøv å kjør bilen litt å se om det går seg til, det er nå mitt tips :) Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg