Gå til innhold

Hjelp!!! Motoren kveles i fart, over alt!!!

Ranger emnet

golfmk2

Anbefalte innlegg

Eg har nettopp fått lappen, og overtatt bilen til hu mor!!:) Vi har brukt bilen i 2 år, og den har vært strøken og helt uten problem... helt til eg overtok den...:(

Bilen er en Golf 2 c, 84modell, 1,3 liter... (dvs med tennstift osv)

Problemet er at motoren stopper i fart, i alt fra 50 km/t og oppover... Dette skjer helt konstant, uten å fuske noe først... Av og til et lite rykk, før den starter igjen men så kveles.... Eg må kjøre ut av vegen, og den starter som regel etter litt "kinning" visst eg bare venter et par minutter... Eg kan kjøre lenge med bilen uten at den begynner å tulle, men når den første gjør det, kan eg kjøre ei mil der motoren stopper konstant og eg må ut av vegen, hver kilometer... Så kan eg plutselig kjøre langt igjen uten at den stopper... Altså en feil som lever sitt eget liv... Virker som dette skjer når den er varm helst..

Snakket litt med en bekjent, som er mekaniker, han sa at den elektriske bryteren inni tenningslåsen var et svakt punkt på VW, så eg fikk "ny" hos skraphandleren. Dette hjalp ikke.

Blir evigt takknemlig for tips/hjelp med dette, er ikke kjekt å ha lappen, uten en brukbar bil..:) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by mr.jenssen

Broren min hadde nøyaktig samme symptomer på en bil han hadde...prøvde alt - viste seg til slutt at det var feil på bensintilførselen...bensinpumpa tror jeg...

Det kan være bensinpumpa..

Har du sjekket alt det elektriske ? Det hadde jeg problemer med.

Spesielt den kabelen som går fra batteriet til hovedreleene.

Velkommen til Bilforumet - der alle vet best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FrankTheTank

Eg har nettopp fått lappen, og overtatt bilen til hu mor!!:) Vi har brukt bilen i 2 år, og den har vært strøken og helt uten problem... helt til eg overtok den...:(

Bilen er en Golf 2 c, 84modell, 1,3 liter... (dvs med tennstift osv)

Problemet er at motoren stopper i fart, i alt fra 50 km/t og oppover... Dette skjer helt konstant, uten å fuske noe først... Av og til et lite rykk, før den starter igjen men så kveles.... Eg må kjøre ut av vegen, og den starter som regel etter litt "kinning" visst eg bare venter et par minutter... Eg kan kjøre lenge med bilen uten at den begynner å tulle, men når den første gjør det, kan eg kjøre ei mil der motoren stopper konstant og eg må ut av vegen, hver kilometer... Så kan eg plutselig kjøre langt igjen uten at den stopper... Altså en feil som lever sitt eget liv... Virker som dette skjer når den er varm helst..

Snakket litt med en bekjent, som er mekaniker, han sa at den elektriske bryteren inni tenningslåsen var et svakt punkt på VW, så eg fikk "ny" hos skraphandleren. Dette hjalp ikke.

Blir evigt takknemlig for tips/hjelp med dette, er ikke kjekt å ha lappen, uten en brukbar bil..:) :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... fekk igår tak i ny bensinpumpe fra biltema, men såg med en gang eg skrudde av den andre at det var helt feil.. Så må nok inn å bytte den idag...

Men til dere som trur det er bensinpumpa,, takk for hjelpa:) dette er ei mekanisk pumpe.. Har det noe å si? kan det fortsatt våre pumpen som er problemet?

Skal idag kjøbe nytt tenningssett, med stifter, rotor, fordelerlokk og tennkabler... Er redd eg må gi opp funker ikke dette:( Litt trist å gi opp en golf 2... håper på mangen forslag og hjelp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off.. Dette er ikke lett:( Får besøk av mekaniker på mandag.... Håper noen kan gi tips, har prøvd det meste nå... Ny fordelerlokk, rotor, stifter.....

Var også innom og kjøpte Biltemas bensinpumpe, men fant ud at det var feil, den var til golf 1 eller no:P Noen som vet kor eg får tak i billig (ny) bensinpumpe??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ikke stjele tråden. Men jeg har det slik, kjører jeg lenge, altså Fredrikstad - Oslo, tørt vær, tørre veier, fin temperatur og motoren begynner å fuske. Den vil ikke dra på gira. Den kan bli så ille at den stopper nesten helt opp. Stanser jeg i veiskulderen, går tomgangen veldig lavt, tråkker jeg på gassen kveler jeg motoren. Dette problemet har jeg hatt nå i et halvt års tid, og enda ikke funnet ut hva som er problemet.

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tidlig på morgenen tips:

Sjekk alt som har med strømmen å gjøre:

- Plugger

- Pluggledninger

- Coil

Osv

Bensintilførsel:

- Bensinpumpe

- Bensinslanger

- Relè

osv

Siden det er snakk om forgasser motorer, så ta en sjekk på "gasser" også, da det kan være den også, men jeg tror helst det er snakk om enten bensin eller strøm problem..

Det lønner seg å rett å slett gå gjennom alt som får motoren til å virke, så finner en stort sett feilen..

Billige deler med ganske bra kvalitet finner du på Mekonomen..

Lykke til:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gassern, pluggene og event om den trekker falsk luft. For jeg har noe av det samme problemet med min, det tror jeg kan være typisk Golf. Iallefall har jeg hørt dette av en kamerat som har drevet MYE med Golf. Ta av gassern, blås den ren og skift plugger f.eks. Skal prøve å skifte gasser og plugger nå il uka jeg, og se om den blir bedre min da. Mvh Tommen

Vw Golf '86 Rat Look 16vT - prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider