Gå til innhold

Hjelp!!! Motoren kveles i fart, over alt!!!

Ranger emnet


golfmk2

Anbefalte innlegg

  • Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg tror også jeg har noe av det samme problemet. Jeg kan kjøre lenge uten problemer, men plutselig så dør den helt. ikke noe respons på gasspedalen. hvis jeg da skrur av tenninga og lar bilen stå i ro i 2 minutts tid, så er den helt fin igjen. trodde kanskje det var bensinpumpa, men syns det var litt rart at den blir helt fin igjen etter at den har stått en liten stund.

 

Noen som har tips om hva som kan være feil?

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde eit problem med bruks-golfen min mk1 1.5,

den dreiv og stoppa etter å ha kjørt litt.

 

der var det den "utskilleren" som sender bensin til forgasseren eller til retur som var problemet.. sendte all beninen i retur til tanken.

 

kobla den først vekk for å konstatere at den var problemet, og har kjøpt meg ny no, så no funker den fint igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Aedron

jeg tror også jeg har noe av det samme problemet. Jeg kan kjøre lenge uten problemer, men plutselig så dør den helt. ikke noe respons på gasspedalen. hvis jeg da skrur av tenninga og lar bilen stå i ro i 2 minutts tid, så er den helt fin igjen. trodde kanskje det var bensinpumpa, men syns det var litt rart at den blir helt fin igjen etter at den har stått en liten stund.

 

Noen som har tips om hva som kan være feil?

 

Samme problemet som meg det ja!!!:( Hvilken bil er det? Med elektrisk eller mekanisk bensinpumpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!!! Har nå hatt bilen inne på Bavaria, der onkel som er mekaniker var med å såg på den... Han fant ut at det måtte være bensinpumpa, eller kamakslingen, siden det er denne som driver bensinpumpa... Teorien hans er at siden det er en periodisk feil (dukker opp som akuratt når det passer den), trur vi at det er dårlig "kam", at den av og til hopper ut av hakket eller noe....

 

Sikring nr. 17 (til forgasseren) var også gåen, skiftet den, men den styrer bare noe inni forgasseren, så ved å skifte den sveiv den mye jevnere på tomgang osv...:) Men hadde ikke noe med at motoren dør å gjør....:( Nå er tenninga justert korrekt inn, og det er fastslått at det er noe med bensinen...

 

Taar gjerne imot flere tips!!! Er det fornuftig å kjøpe ny kamaksling til mangen tusen til en så gammel bil(84mod)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FrankTheTank

Hei folkens!!! Har nå hatt bilen inne på Bavaria, der onkel som er mekaniker var med å såg på den... Han fant ut at det måtte være bensinpumpa, eller kamakslingen, siden det er denne som driver bensinpumpa... Teorien hans er at siden det er en periodisk feil (dukker opp som akuratt når det passer den), trur vi at det er dårlig "kam", at den av og til hopper ut av hakket eller noe....

 

Dårlig kamaksling som hopper ut av hakket:hvaskjera

Kamakseldrevet bensinpumpe:hvaskjera

 

Ikke for å være frekk, men jeg tror du skal finne deg en annen mekaniker

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Aedron

det er en 1.8 86 mod. Vet ikke om det er mekanisk eller elektrisk bensinpumpe. eneste jeg vet er at jeg blir jævlig hyper hver gang det skjer. er like før jeg prøver å bytte blinklys olja, se om kanskje det hjelper.

 

hvis det er en forgasser, så er det en mekansisk pumpe.. og hvor i himmelens navn har du planer om å fylle på blinklys olja :)

 

:hvaskjera

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by B.T.i

 

Dårlig kamaksling som hopper ut av hakket:hvaskjera

Kamakseldrevet bensinpumpe:hvaskjera

 

Ikke for å være frekk, men jeg tror du skal finne deg en annen mekaniker

 

hehe:rolleyes: det er nok jeg som har lite peiling og enten misforstått det mekanikeren har sagt, eller at jeg har en altfor dårlig formulering (er ikke dreven i faget):P...

 

dette er altså en forgassermotor, hvor kamakselen ligger over, og bensinpumpa er mekanisk... DETTE ER HVA JEG HAR FORSTÅTT, som sagt kan godt vær eg tar feil, bra om dere sier ifra da: Bensinpumpa er montert på oppå topplokket, og har en "arm"(en sylinder med fjæring rundt) som stikker inn til kamakslingen, der en av "taggene" på kamakslingen (eller hva det heter) "dytter" armen til bensinpumpa fram og tilbake....

 

Det jeg mente med at "Dårlig kamaksling som hopper ut av hakket" var at visst kansje det er noe gale med bensinpumpa, eller at "taggen/kammen" på kamakslingen som dytter armen er slitt eller defekt, er at om den plutselig slutter å pumpe, pga dårlig kontakt eller noe? vet ikke, kan godt vær jeg har misforstått helt...

 

Eller er det noe riktigt i det jeg sier?:rolleyes: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by FrankTheTank

Bilen er en Golf 2 c, 84modell, 1,3 liter... (dvs med tennstift osv)

 

Originally posted by FrankTheTank

dette er altså en forgassermotor, hvor kamakselen ligger over, og bensinpumpa er mekanisk... DETTE ER HVA JEG HAR FORSTÅTT, som sagt kan godt vær eg tar feil, bra om dere sier ifra da: Bensinpumpa er montert på oppå topplokket, og har en "arm"(en sylinder med fjæring rundt) som stikker inn til kamakslingen, der en av "taggene" på kamakslingen (eller hva det heter) "dytter" armen til bensinpumpa fram og tilbake....

 

Og jeg som trodde hele tiden at 1,3 Golf 2 var Innsprut:rolleyes: Kanksje man får den med begge deler?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mellom bensinpumpa og forgasseren?

- står det der ein svart rund sak med eit inntak fra pumpa i bunnen og to uttak på oversiden,

der ein går til forgasseren og den andre til returbensin til tanken?

 

Prøv i så fall å koble bensinen rett fra pumpa og inn på forgasseren.... så tenker eg den vil gå til noko anna stopper den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er endelig problemet løst, bilen sviver som aldri før, og motoren stopper ikkje!!!!:D

 

Istedenfor ny mekanisk bensinpumpe(som er standard) eller ny kamaksling, byttet vi over til ny elektrisk bensinpumpe(kom på 800,-)!!! Festet denne på karosseriet under panseret en plass, og trur han koblet det direkte til dynamoen, med noen sikringer å noe stæsj...:)

 

VIL TAKKE FOR ALL HJELP OG TIPS EG HAR FÅTT I DENNE TRÅDEN!!!=) Lykke til dere med liknende problem!!!;)

 

Nå e bensintanken full å endelig kan eg ut å kjøra golfen så eg har drømt om i alle år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår