Gå til innhold

Hjelp!!! Motoren kveles i fart, over alt!!!

Ranger emnet

golfmk2

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Nå har bilen min bare blitt værre og værre. Lange kjøreturer, bilen begynner å bli døsen. Regnvær, så stopper bilen av seg selv etter kort tid. Det har blitt skikkelig pain in the ass. bah

det problemet du opplever kalles Pierburg syndromet og kan kun fikses med ny gasser eller motorbytte :) Hadde det samme selv, det var ikke noe annet å gjøre enn å bytte gasser...

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Nå har bilen min bare blitt værre og værre. Lange kjøreturer, bilen begynner å bli døsen. Regnvær, så stopper bilen av seg selv etter kort tid. Det har blitt skikkelig pain in the ass. bah

Jeg har også problemer med bilen i regnvær og våte veier. Den er helt fin den første halvtimen, men etter det så går den som en dass. Hoster og harker! Nytter ikke å ha halv gass, da drar den ikke noe. Men med full gass så skyter den fart som den aldri har gjort før + at det er en liten rally lyd.

Jeg pleier da å stoppe og la den gå rolig på tomgang noen minutter. Så kan jeg kjøre videre igjen, uten noen problemer. Dette er utrolig kjedelig når jeg må rekke jobb og sånt.. hehe.

Dette gjelder en golf 1.6 GL.

Noen som vet hva som er galt? :rolleyes:

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til alle pierburg 2e2 forgasser eiere..her et bra tips for å fikse problemet..kast hele dritten ut av vinduet eller noe lignende..evt hvis du ikke er mekaniker eller har nok penger så er det andre tipset som følger..

åpne opp panseret. på toppen av dekslet til forgasseren rett bak der du kan splitte den sitter det en gummi propp. dra ut den gummi proppen..finn en lang skrutrekker med flatt hode og skru skruen som da er nedi det røret i bunn (dette er da co2 justerings skruen)..så skrur du den to og en kvart oppover igjen..hvis problemet ikke blir bedre kan du demontere forgasserren og gjøre hva du vil med den for problemet kommer alltid til å være der så lenge du har den..det går ann og justere den så den går fint men den kommer til å gå maks 10 mil så er den akk lik...jeg snakker av erfaring:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Marq_

til alle pierburg 2e2 forgasser eiere..her et bra tips for å fikse problemet..kast hele dritten ut av vinduet eller noe lignende..evt hvis du ikke er mekaniker eller har nok penger så er det andre tipset som følger..

åpne opp panseret. på toppen av dekslet til forgasseren rett bak der du kan splitte den sitter det en gummi propp. dra ut den gummi proppen..finn en lang skrutrekker med flatt hode og skru skruen som da er nedi det røret i bunn (dette er da co2 justerings skruen)..så skrur du den to og en kvart oppover igjen..hvis problemet ikke blir bedre kan du demontere forgasserren og gjøre hva du vil med den for problemet kommer alltid til å være der så lenge du har den..det går ann og justere den så den går fint men den kommer til å gå maks 10 mil så er den akk lik...jeg snakker av erfaring:D

Hehe..:D

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er bensinpumpa som er halv slarken på bilen min. for åpnet opp panseret da problemet dukket opp igjen og da var det helt tomt i den bensinfilter beholderen. Der har det som regel hvert halv fullt (mulig det skal være tomt? har egentlig ikke peil) Men er litt interesert i å få mer greie på det som FrankTheTank hadde gjort, eller er det like bra/billig å kjøpe ny mekanisk?

- 00 Audi A4

- 86 Golf II

Lenke til kommentar
Del på andre sider