Gå til innhold

ta ut motor uten å demontere eksos

Ranger emnet

Skillz2k

Anbefalte innlegg

Holder på å ta ut motoren og har tatt vekk hele fronten og venter på en kompis som skal hjelpe meg med resten.. Men jeg lurer på om det går an å ta ut motoren uten å ta av eksosen .. sliter med å få av skruene så jeg hadde hadde håpet å slippe..

Planen var i allefall å sette 2 paller under og bruke pallejekken for å løfte den ut/vekk

Går dette???

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det går fint hvis du tar ut hele forstillingen også, og slepper alt ned på bakken. derimot skal du kun ha ut motor og la forstillingen være der bør du få løsnet eksosen ca rett etter grenrøret, ellers kan du få en interessant jobb å få ut helvetet, evt gjøre at det blir for mye belastning på eksosen videre opp mot toppen.

om det ikke løsner, kapp det av..

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

like greit.. Alt skal ut å byttes så da kan jeg like godt ta alt ned...

Sist jeg tok ut en 1.8 gasser motor var jobben gjort på 20 min.

Kappet alt av ledninger og kuttet akslingene.. ut med kran..

Stress når en står i garasje og må tar vare på alt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

det går fint hvis du tar ut hele forstillingen også, og slepper alt ned på bakken. derimot skal du kun ha ut motor og la forstillingen være der bør du få løsnet eksosen ca rett etter grenrøret, ellers kan du få en interessant jobb å få ut helvetet, evt gjøre at det blir for mye belastning på eksosen videre opp mot toppen.

om det ikke løsner, kapp det av..

vil ikke det letteste være å ta med forstillingen å det hele?, vært med på det på en 3'er golf, så ikke akkurat noe vanskelig ut

94 AUDI 80 Quattro (Competition)

===>>

x 83 VW Golf GTI16V - Solgt

x 91 VW Golf GTI16V - Solgt

x 88 VW Golf GL - Oppbrukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golfthedude

Ta av eksos klemmmene rett etter manifoild. Er ikkje nødvendig og ta ut front. Lån deg ein elefant og jekk den fint og forsiktig ut.

Sånn at det er sagt så er gti 16v sin eksos og vanlig gasser motor veldig ulikt.. forskjell på 4 klips/klemmer og 6 bolter som er et helvete å få ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

letteste her er uten tvil å ta løs eksosen i den første klemmå under bilen, sånn omtrent der kat.en står på PL motorene og deretter slippe ned motoren med forstilling, kasse, tannstang aksler og alt.. 6 skruer under og litt lednings løsning så er den ute.. 30 min......

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt 2 paller under.. løftet motoren og dro den til meg til den stod igjen på eksosen.. Da kom jeg fint til skruene og den siste som er under/den vanskligste løste jeg med å legge meg under bilen med 2 forlengere!

Så nå er motoren ute!!

gjort alt alene og bruke 2.5 dager på det!!

Nesten litt stolt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider