Gå til innhold

Golf turbo bygget mitt!

Ranger emnet


Skillz2k

Anbefalte innlegg

Har nylig kjøpt meg en gti 16v som jeg skulle få på veien i en fei..

 

Men etter å ha eid denne i 2 dager kom turbo planene..HAr alltid hatt lyst på en golf turbo men hadde enda mere lyst til å gjøre det selv..SÅ jeg byttet vekk motoren mot en g60 så nå er det ingen vei tilbake..

 

PLanene er en g60 turbo som går greit.. HK antall er ikke så nøye bare det flytter på seg. Om den tar en chippet 1.8T er det bare en bonus..

 

Det som er handlet inn per dags dato er

 

G60 bremser

Rallye Front

Golf g60 intercooler

g60 Motor med ledningsnett

 

Siden jeg ikke akkurat har det travelt med å få bilen på veien så skal jeg prøve å handle billig og ikke kjøpe alt på en gang til overpris!

 

Handlelisten er lang og blir garantert lengre..

 

Bilen hadde mye når jeg kjøpte den..

 

90 fangere

Servo!

g60 breddere!

Stabstag (fjærbeinstag)

 

Utvendig skjer det ikke annet enn ny lakk og krystal klarer lykter rundt om. Dette er siste prioritet! Alt av motor og understell først!

 

Siden motoren er byttet vekk så må jeg i gang med å demontere!

Har aldri tatt ut en motor før så jeg satt i gang. Etter 3 timers jobb første dagen var jeg kommet så langT

 

delerdag1.JPG

 

Motor.JPG

 

Siden jeg arbeider alene og må ta av alt skikkelig går det litt tid..

 

Gav opp etter 3 timer og gikk for å spille poker for å vinner penger til videre satsing på bilen.. Ikke vellykket i allefall :D

 

Dag 2 gikk ikke noe videre bedre..Men jeg satt som mål å få ut motoren. Når jeg begynte i feil enda så går tiden fortere enn en aner. Så når solen gikk ned så gav jeg opp for dagen, Status

 

Delerdag2.JPG

 

Disse endeleddene satt bomfast! fikk løsnet muttern men fikk ikke slått den opp gjennom hullet! satt like fast på begge sider.. Skjønner ikke dette.. TRodde dette var lett jeg..

drit!.JPG

 

Så nå er planen å få ut motor og byttet til med g60 motoren...

Så starter jakten på deler som jeg trenger. turbo og wastegate. Rør trenger jeg sikkert litt av..

 

Det var helgens oppdatering.. Dette kommer til å bli helge prosjekt..kommer ikke til å rase avgårde i allefall..Om dere tenker plassen blir smal i garasjen så skal det gå.. Meg og min far har hatt større prosjekter på gang i denne garasjen enn det jeg skal begi meg ut på!

 

Håper dere kan hjelpe meg på veien mot komplett bil igjen

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjelp skal du nok få ser du :=) hvorfor ikke kaste deg på samme bølgen som endel andre av oss og bygge 16vT da ? noe mer arbeid, men bli desto mer morsomt når det er ferdig :) Er jo en ganske smal sak egentlig å bygge en g60 motor om til turbo siden den allerede er lagd for overmating... kun litt manifoil og rør arbeid som er utfordringen egentlig...

 

Du må nok regne med å måtte klø deg litt i hodet før dette e ferdig allikevel.. Er jo en kjensgjerning at disse toppene som ikke er x-flow er ganske trange med tanke på å få plass til eksos, innsug, turbo og wastegate.... Men lykke til, og bare spør hvis det er noe du lurer på... Er endel som kan dette her inne så :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at 16v turbo utgikk var pengene! er betydelig mere penger som må til der enn 8v turbo..

 

litt kløing må til men alt går..

 

Jettamaster: beholder bakstillingen.. Er ingen grunn til å bytte den..

 

MEn en ting som er viktig for meg er å få dette godkjent!

Noen som har adressen som en må bruke for å ta kontakt med biltilsynet??

I like big butz and I can not lie!

 

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bygg på 16v! Mye vil ha mere, så det er like greit å starte med en 16v med datasprut og turbo. Bruker du S2 stempler så er det ikke noe vanskelig å dra ut ca 300 hk. Har hjulpet flere med slike prosjekter. Søk på furumet, greenrallye holder mye på med disse oxo.

x-Kadett c cosworth 526 hk http://www.grombil.com

x-Ktm 525 SuperMotard

Ducati 998 testastretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en endeleddavtrekker, koster 60 kr tror jeg, har en selv, virker bra. Du setter den enden med u-åpning inn mellom endeleddet og der endeleddet er festa. Den andre enden skal være under der hvor mutteren satt, så skruer du på skruen på avtrekkeren sånn at den presser endeleddet opp av festet.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den presser bolten opp fra hølet.

du kan og bruke ein brytegaffel viss du har det.

 

når eg skifta mine ende kuler så klarte eg å få dei laus ved å bruka skrutvinger. eine enden på bolten og andre enden på huset.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår