Gå til innhold

Golf turbo bygget mitt!

Ranger emnet

Skillz2k

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by kidn

eg skiftet nettop på min golf da brukte jeg en fastnøkkel husker ikke nr men slo den inn så hoppet jeg og slo med en slegge og vips så var den løs:)

har byttet dette på en golf tidligere..fikk det fint da.. Merkelig at det satt på begge sider her!

prøver på nytt i morgen i allefall

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren er ute!!

etter 2.5 dager klarte jeg å få den ut.. har gjort alt alene.. helt uten hjelp.. meget fornøyd med det.. selv om det sikkert hadde gått en milliard ganger fortere om vi hadde vert 2...

Satt 2 paller under og en pallejekk.. jekket opp og dro så langt den kom.. Så hadde jeg god plass til å komme til skruene på eksosen..

VIdere ble girkassen og clutchen tatt av.. Gjort mye i dag føler jeg. Som lønn for strevet røk det til en sjokolade!!

DSC00978.JPG

Noen bilder..TaKK linjegods for paller og lån av jekk :D

DSC00974.JPG

DSC00975.JPG

DSC00977.JPG

Spesial utgave av Man

Raskeste lastisen i bygda!!

DSC00980.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Skillz2k

Endeleddene kom av på første forsøk etter tips fra jettamaster!

DSC00976.JPG

bare hyggelegt:D :D

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

HAr ikke stått stille selv om updateringene har uteblitt

Motorrommet er så å si tomt.. ikke en ledning igjen..

Tomtmotorrom.jpg

Innvending har jeg fjernet alt av interiør tatt ut hele ledningsnettet.. I den forbindelse merket jeg at disse mattene som er under teppet er våte selv om bilen har stått innendørs i snart 3 måneder.. Virker som om de suger til seg fuktighet og ikke vil gi slipp på den..

Er det noe annet en kan bruke som lyddemping som ikke holder like godt på vannet som det som er der nå?? Brownbread eller noe som bil stereo gutta bruker??

tomtforledninger.jpg

dempermatter.jpg

Ellers har jeg fjernet skjermene foran.. Disse var god og rusten under g60 breddingen.. Var jo sikkert 2 tonn med sand og støv kilt godt under skjermen..Fant litt rust men ingenting alvorlig vil jeg tro

Rustutenskjermer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jo kommet et stykke på veien når det gjelder å handle deler

Motor

ledningsnett x 2

Intercooler

Rallye front

g60 bremser

Turbo og manifold, Her er det en golf 3 TDi manifold som er snudd og sveiset på ny t3 flens..Turbo er da og t3

Så nå okuperer Golfen den ene halvdelen av garasjen mens delene okuperer resten av garasjen..

g60motor.jpg

g60bremser.jpg

golfg60intercooler.jpg

ledningsnettg60.jpg

turboogmanifold.jpg

garsjefullavdeler.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ut med for og bakhjuls stillingene i helgen og lurer på om noen vet hvor en kan kjøpe komplett sett med foringer til bilen?

Skal og kjøpe nyee senkesett.. dempere og fjærer..

Vil heller legge penger i et skikkelig sett enn noe billig justerbart..Skal ikke ha den så lav og vet med meg selv at når den først har funnet en kjørekøyde så kommer jeg aldri til å skru den verken opp eller ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider