Gå til innhold

Kan den av dere som kjører med åpen dump på a4 ta kontakt her?

Ranger emnet


magnus_primera

Anbefalte innlegg

som sagft så virka det helt fint med turbo xs ventil på bilen til kameraten min. Han kjørte med den på bilen i hvertfall i et halvt år før han solgte den. Men det hjalp mye på lyden med et åpent luftfilter også.

 

Ventilen satte vi ganske stram på bilen så det både kom litt kvittring fra luftfilteret og en pyssj lyd fra ventilen

 

her finner du film av bilen. på slutten så hører du dumpventilen 2 ganger.

 

http://racemovie.mine.nu/moviedetailed.php?id=40e41dbf5dbc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lite historie:

 

Var på Flissundet Motorservice idag. Skulle ha en dump til bilen min (A4 1,8t) som forventet anbefallte de meg en lukket ventil. Dette pga at en åpen kunne svi stemplene, ødelegge luftMASSEmåleren, bruke mye mer bensin osv.

 

Men de sa også det at de visste om folk som kjørte med det, og det gikk bra med.

 

Hadde jo en slags plafre lyd fra luftfilteret før jeg skiftet til Forge ventilen, men da jeg gjorde det ble all lyd borte. Hører man godt etter nå kan man høre en liten svak Psh! Dette er ikke mye. Alt for lite spør du meg.

 

Så tenkte jeg og bare prøve og koble denne lukket ventilen så den ble åpen, men da begynte bilen å fuske verre. Den reagerte ikke før jeg holdt gassen inne i 2sec.

 

Så konklusjonen må da nesten bli at den orginale dumpen må være best, Jeg skjønner det ikke men jeg synes faktisk det.

 

Synes også at bilen min kan fuske litt nå, noen som vet hva det kan være?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt sånn som audi-maniac linker til.. TurboXs rfl.. Monterte i stad.. jeg merket ikke noen ting forskjell fra resirk.. Hadde forge resirk før og den lagde en liten pshhh men med en åpen justerbar ventil kan man justere hvor mye pshh og kvittring man vil ha.. Det lønner seg ikke å ha fjøra FOR stram fordi da kan du risikere at turboen blir fortere slitt når du slipper gassen på full pupp... Jeg justerte min sånn at det kvittrer fint på "vanlig" bruk, mens på fullt pådrag dumper den lufta.... Funker som bare det... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vwfreak

Har akkurat kjøpt sånn som audi-maniac linker til.. TurboXs rfl.. Monterte i stad.. jeg merket ikke noen ting forskjell fra resirk.. Hadde forge resirk før og den lagde en liten pshhh men med en åpen justerbar ventil kan man justere hvor mye pshh og kvittring man vil ha.. Det lønner seg ikke å ha fjøra FOR stram fordi da kan du risikere at turboen blir fortere slitt når du slipper gassen på full pupp... Jeg justerte min sånn at det kvittrer fint på "vanlig" bruk, mens på fullt pådrag dumper den lufta.... Funker som bare det... ;)

 

Å dette var på en? Jetta?

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by magnus_primera

En lite historie:

 

Var på Flissundet Motorservice idag. Skulle ha en dump til bilen min (A4 1,8t) som forventet anbefallte de meg en lukket ventil. Dette pga at en åpen kunne svi stemplene, ødelegge luftMASSEmåleren, bruke mye mer bensin osv.

 

Men de sa også det at de visste om folk som kjørte med det, og det gikk bra med.

 

Hadde jo en slags plafre lyd fra luftfilteret før jeg skiftet til Forge ventilen, men da jeg gjorde det ble all lyd borte. Hører man godt etter nå kan man høre en liten svak Psh! Dette er ikke mye. Alt for lite spør du meg.

 

Så tenkte jeg og bare prøve og koble denne lukket ventilen så den ble åpen, men da begynte bilen å fuske verre. Den reagerte ikke før jeg holdt gassen inne i 2sec.

 

Så konklusjonen må da nesten bli at den orginale dumpen må være best, Jeg skjønner det ikke men jeg synes faktisk det.

 

Synes også at bilen min kan fuske litt nå, noen som vet hva det kan være?

 

Du kan ikke bruke en resirkulerende bypassventil til å dumpe til atmosfære.

Den holder seg åpen på tomgang og slipper inn falskluft.

Ikke rart du fikk problemer.

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er sant som du sier,men de sa på flissundet dette skulle gå. Men men.

 

Nå er den byttet inn til en annen ventil. Turbo XS Type H, denne dumper ut til friluft.

 

Og det fungerer faktisk meget bra, iallefall ennå.

 

Men den er også regulerbar, kan sette inn flere ringer for å få fjøra strammere og lage mindre lyd. men synes den er helt grei nu jeg!

02 VW Golf 1,9 (GT) Tdi 190hk 420nm 4-motion

89 Nissan Sunny - Arbeidsbil

x Solgt - 79 Volvo 242 GL - Vinterbil

x Solgt *og savnet*- 97 Audi A4 1,8 Turbo

x Solgt - 98 Nissan Primera 1,6 SI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår