Gå til innhold

Chip 1,9CDTI

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Dette er jo en Fiat motor (1.9 JTD) som også brukes i Saab 9-3 og Alfa Romeo.

Det er ikke noe chip til Saab for øyeblikket (jeg vet - jeg har spurt - kjører Saab ) men det forventes å komme om ikke så lenge.

Fiat-chip passer ikke på Saab siden de har forskjellig programvare sies det, så da vil jeg tro at om det finnes Chip til Alfa så vil ikke de passe på Opel ????

Men at de kommer - det er nok helt sikkert.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er en fiat motor? Opel forhandleren mente at det var et samarbeid mellom GM og Alfa han.. Jeg har sett flere plasser der de har chip/powerbox til disse motorene allerede..

Når det gjelder den linken som ble lagt ut her, synes jeg den siden virket litt skummel - de garderte seg veldig når det gjaldt den garantien - både for hva den gjaldt for, og hvor mye man fikk tilbake om motoren skulle havarere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Olav Vangsnes

Så det er en fiat motor? Opel forhandleren mente at det var et samarbeid mellom GM og Alfa han.. Jeg har sett flere plasser der de har chip/powerbox til disse motorene allerede..

Når det gjelder den linken som ble lagt ut her, synes jeg den siden virket litt skummel - de garderte seg veldig når det gjaldt den garantien - både for hva den gjaldt for, og hvor mye man fikk tilbake om motoren skulle havarere....

fiat eier vel nesten alt av italienske merker, gjør dem ikke?

ang. garanti, så får du høre med den norske importøren;

http://www.tigerspeedparts.no

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en Fiatmotor ja, men siden Fiat har så frynsete rykte (i Norge) så er selgerne pålagt å si at det ikke er en Fiat motor men en Alfa-motor.... .... som har blitt utviklet i samarbeid med .... osv osv osv.

Alfa eies jo av Fiat så...

Men - i allefall, GM har kjøpt 20% av Fiat, så da er en sylinder kanskje en Opel-sylinder da :D

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider