Gå til innhold

ViBe^ : Bmw 325i- E30 Prosjekt

Ranger emnet


_S|ndre^

Anbefalte innlegg

Resultatet etter 2 strøk.. må si jeg ble fornøyd! Skal lakke fremre kalipere på søndag tenkte jeg.. da dette er en utrolig kjedlig dag.

 

Kaliperrd.jpg

Bilkaliperrd.jpg

 

Beklager kvaliteten på det siste.. kameraet gikk tom for batteri idet jeg tok bildet. Heh.

 

Etter demperbytte ble den UTROLIG stiv bak og faktisk enda lavere! men det subber ennå :( Noken som har gode råd ? Er det andre her som har 10" felg bak på e30 her på forumet ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Pen jobb med lakkingen, men hva er det jeg ser? Har du sølt litt ? :P

Liker bare bedre og bedre jeg :)

 

Hadde tilfeldigvis litt lakk på fingrene da jeg skulle snu skiva litt. Thats all it iiis! Forsvant ved første nedbremsing. Flekken er loong gone. Ikke noe mere søl nå. Fornøyd ? :) Eller er det gulvet du refererer til ? Lakken støvet noe grasalt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Etter demperbytte ble den UTROLIG stiv bak og faktisk enda lavere! men det subber ennå :( Noken som har gode råd ? Er det andre her som har 10" felg bak på e30 her på forumet ?

 

Prøv å hiv inn noen gummiklosser i fjørene bak, får kjøpt det på bilxtra butikker osv....Hvis ikke det blir bedre er vel det neste et full justerbart understell :)

 

Bilen har blitt meget pen forresten, kjenner til en tidligere eier da bilen gikk her i Molde for noen år siden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufting av kjølesystem: ha oppe lufteskruen på termostathuset bare mens du heller på ny væske og steng når du har fyllt ferdig, er det fortsatt luft i systemet lønner det seg å ta av utgående slange på varmeapparatregisteret og fyll til det kommer ut av registeret og så sett slangen på plass, blir en del gris men sånn er det bare. Gjør man det rett skal man ikke lufte bilen men gjevne mellomrom men etter du har luftet systemet skal bilen stå å gå til du kjenner at termostaten har åpnet (husk å ha av lokket til ekspansjonstanken mens bilen står å går, skal være trykkfritt under lufting).

 

En kar her kom med ett tips om å sett gummiklosser i fjærene bak men det ville ikke jeg anbefale fordi at fjæra får mestparten av belastningen over klossen og KAN sier ikke at det gjør det men KAN knekke pga mye belastning over på en plass. Jeg ville heller ha prøvd å fått tak i stivere fjærer bak.

 

Ett par tips til stivere forstilling vist du har tenkt på det så vist du noen gang skal bytte bakre bruforinger foran så kjøp M3 foringer da de er av helgummi og ikke piss som E30 har originalt.

 

Fet bil forresten =)

mvh. Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å hiv inn noen gummiklosser i fjørene bak, får kjøpt det på bilxtra butikker osv....Hvis ikke det blir bedre er vel det neste et full justerbart understell

 

Bilen har blitt meget pen forresten, kjenner til en tidligere eier da bilen gikk her i Molde for noen år siden...

 

Bruker nå gummiklosser som midlertidig løsning såpass den er kjørbar.. hehe. Funker greit :) Var det han i Molde som importerte bilen ?

 

hmm kjøpte du koni sport eller bare vanli koni dempere... koni sport er korter demper for senking... prøv med noen vanlig orginal demper å se høyden da..

 

Kjøpte koni sport.. det er vell det jeg bør bruke. Kan jo prøve med stivere fjærer eller noe..

 

Lufting av kjølesystem: ha oppe lufteskruen på termostathuset bare mens du heller på ny væske og steng når du har fyllt ferdig, er det fortsatt luft i systemet lønner det seg å ta av utgående slange på varmeapparatregisteret og fyll til det kommer ut av registeret og så sett slangen på plass, blir en del gris men sånn er det bare. Gjør man det rett skal man ikke lufte bilen men gjevne mellomrom men etter du har luftet systemet skal bilen stå å gå til du kjenner at termostaten har åpnet (husk å ha av lokket til ekspansjonstanken mens bilen står å går, skal være trykkfritt under lufting).

 

En kar her kom med ett tips om å sett gummiklosser i fjærene bak men det ville ikke jeg anbefale fordi at fjæra får mestparten av belastningen over klossen og KAN sier ikke at det gjør det men KAN knekke pga mye belastning over på en plass. Jeg ville heller ha prøvd å fått tak i stivere fjærer bak.

 

Ett par tips til stivere forstilling vist du har tenkt på det så vist du noen gang skal bytte bakre bruforinger foran så kjøp M3 foringer da de er av helgummi og ikke piss som E30 har originalt.

 

Fet bil forresten =)

mvh. Espen

 

Fikk til luftinga den gangen.. men skal sjifte radiator snart så det var nyttig info! Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva måtte du gjøre for å få felgene på?

Valse? hvor mye? spacere? hvor store? bolter? hvor lange?

Ble litt mye men vurderer å bestille sånne felger i samme dim men lurer på hvor mye arbeid det blir og hva det vil koste...

 

Jeg har valset så å si max på alle skjermer.. ser ikke slik ut pga jeg lagde kant på skjermene som om de skulle være orginale. Men det subber endel bak da hjulet treffer en forsterkningskant opp i skjermen. Vanskli å få det stivt nok!

 

Jeg har 16mm spacere fremme, men det holder med 10mm! Boltene er vell 46mm lange. Bak trengte jeg ikke spacer, men det var på håret! Felgen er 1-2mm fra bærebrua bak. Vurderer å kjøpe noen små spacere der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki..

Så jeg må altså valse masse, hive på 10mm spacere foran og 2-3mm spacere bak for å få felgene på??

Hvor mye er bilen din senket?

Tror min er senket ca 40mm..

 

Minimum 10mm spacer foran. Vet ikke om det blir forskjell på noen områder ved forskjellige årsmodeller men.. vet vertfall at fjærbenet på 9/87-> er 51mm mens gamletypen er 45mm.. er det andre forskjeller ? Men dette har ikke noe å si. Det er kaliperen foran felgen tar borti uten spacer.

 

Du må valse en del ja, usikker på hvor mye, jeg bare valset max da det var like greit siden jeg skulle lakke. Det kommer jo an på hvor mye du senker. Det er jo bare å prøve seg frem. Du må vertfall brette inn horisontalkanten i skjermene. Foran må du vertfall valse en del. Bak tror jeg det holder med å brette inn kanten. Men skal du ha det godkjent må du nok valse max.. er biltilsynet i dårlig humør må du muligens bredde skjermene med glassfiberbreddere.

 

Bak MÅ du ikke ha spacere.. men det blir hårfint uten.

 

Min er senket 60 foran 40 bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den bilen ja. Satt nokren runder på med den da forige eiger hadde den.

Må desverre si at han ikke alltid var like nøyen på å la vere å piske den når den var kald. Var sladd ut fra skolegården det.

Men den klarte seg vel siden han ikke eigde den så lenge :)

Ble riktig fin.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår