Gå til innhold

ViBe^ : Bmw 325i- E30 Prosjekt

Ranger emnet

_S|ndre^

Anbefalte innlegg

• Svar 297
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har et problem med motorn nå.. har ikke brukt bilen i år omtrent, så lurer på om tomgangsregulatoren henger seg opp. Men er litt merkelig da, kjører en stund, plutselig ruser motorn seg opp noe jæævlig og stopper. Så går det en liten stund, jeg starter og kjører litt, så skjer det samma igjen. Turtallet går opp til 4-5000. Har skiftet plugger. Det kan vell vere MANGE ting detta ?

Men når den går normalt, så går den på 600rpm, ELLER 1200rpm, den driver å skifter innimellom, wiiierd.

Kan noen hjelpe meg ? PLIS.. er så forbanna irriterende. Btw, bilen er ganske tungstarta når den er kald òg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter en finger eller 10 på at det er enten falskluft eller luftmengdemåler som er problemet her. er rimelig sikker på det. :)

Takker!

Forrige eier hadde skiftet luftmengdemålern ifjord, men det var jo bruktvare, godt mulig denna også har takket for seg. Skulle jo nesten testa med litt startgass også, bare for å se, men den skal jo ikke stoppe om det er falskluft ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Forrige eier hadde skiftet luftmengdemålern ifjord, men det var jo bruktvare, godt mulig denna også har takket for seg. Skulle jo nesten testa med litt startgass også, bare for å se, men den skal jo ikke stoppe om det er falskluft ?

Jo, min stoppa da ihvertfall på tomgang da pakningen mellom øvre og nedre innsugsmaifold hadde takka for seg. Da dro den masse falskluft.

Prøv med startgass du.

Hvis ikke dette hjelper så kan det være en fordel å rense regulatoren.

Den gummibelgen mellom spjeldhuset og luftmengdemåleren har en tendens til å sprekke, dette kan fort være tilfelle hos deg også.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar

http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjeme du på streetmeet i morga? ;)

e den klar? :D

JEG KOMMER :D

Men faaen, bilen er ikke helt klar da, mangler mye festematriell i hele fronten så skjermene er ikke helt tilpassa, heller ikke frontplata eller panseret. Mangler også listene runt hele bilen. OG M3 spoilern har også ikke komt på, hehe. Innvendes er den VERTFALL ikke klar. Men jeg stiller den bare ut som den står nå jeg, har vertfall fått på nye lakken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vi noen helhets bilder av bilen? Bare får å se hvordan den ser ut nå?

Jepp! Tok noen bilder når bilen var på vei ut av lakkboksa og, og på tilhenger. Skal prøve å ta noen bilder imårga slik den er nå. Men det er en kamerat sitt kamera.. hadde litt problemer med nettet, så har ikke fått lagt ut. Men skal prøve å fikse det imårra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja.. imårga kommer endelig kameraet hjem fra syden, så da tar jeg å knipser litt. Men en kamerat av meg sendte meg noen bilder som han tok rett etter lakkering.. skal få resten av bildene litt senere, har litt problemer med overføringa, hehe. Men slenger opp de jeg har fått til nå.

CIMG1782.jpg

CIMG1795.jpg

CIMG1807.jpg

En annen ting. Gassvaieren slitna igår, laga en patent med en ledning som jeg festa i spjeldet, så hang jeg ut vinduet å dro i ledninga og kjørte bilen hjem, HEHE. Selger GS slike vaiere ? Fant ikke noe på nettbutikken. Trenger også justeringsskruen osv som skal vere på enden av vaieren da den forsvant på turen hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at den bilen din tror jeg blir drit bra..!! :pray

Riktig stil du kjører på bilen.

Den gassvaieren kan du få kjøpt av meg, ny er den ikke men den ser helt fin ut. Bare send meg en PM isåfall. :)

-Strøken BMW 320i (bruksbil) Ser etter s50 motor (e36 m3 3 liter) noen som har??

-Volvo 240 89mod (solgt)

-BMW E30 323 rieger GTS (solgt)

-Golf 2 90mod (solgt)

-Honda NSR 125 (180ccm) (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider