Gå til innhold

Max NA trim av gti 8v?

Ranger emnet


OleVik

Anbefalte innlegg

Har nå satt i en gti 8v motor i bilen som er gjort en del med.

 

Blokken er boret til 1,86 liter eller noe

Råder er lettet, nye stempler

motor balansert

Arp bolter

toppen er portet og planet skikkelig med nye ventiler og the works, 11-1 i komp

Kent 280* kam

4-2-1 grenrør

motoren trenger blybensin :)

 

den er benka til 151 hester ved 6000 omin og 184 nm ved 4900.

Den kjører kjet innsprut med litt høyere trykk.

 

Lurer egentlig på hva som er beste måten å hente de siste hestene ut av denne motoren, vil Datasprut eller store webere hjelpe?

1988 MB 190E 3.0

1990 VW Golf GL TD (Solgt)

1985 VW Golf GTi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øke kompressjon til 12:1

Race ventil-løftere og råere kam med høy ventil-akselerasjon

Avstemt 4-1 grenrør

 

Datasprut eller 2 dobble forgassere vil nok hjelpe en del. Kan da kjøre på kammer med høyere durasjon og viktigst mindre lobeseparasjon.

 

Ellers har du jo et bra resultat fra før :)

Velox.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår