Gå til innhold

Kjøp av Nissan Primera 95 mod!

R_Style

Anbefalte innlegg

hei!

jeg driver nå på å skal kjøpe meg en primera.... jeg var å så på en primera i går, en 95 mod 2,0 16V, mørke grønn metallic... servo, sentral lås, ABS, soltak, h.feste, vinge, og med diverse annet...

km.stand 188 000 km, eid av gammel mann før... grått interiør og svart dashbord... bilen er strøken innvendig...!

jeg skulle få bilen ferdig eu-godkjent før jeg kjøpte den, så han skulle ta på seg evt kostnader i slitedeler hvis det måttes skiftes noe...

bilen er ikke helt strøken utvendig, men ellers grei...( var noen småriper her og der, virka kun som att det var riper i klarlakken...)

var en bitteliten "bulk" nederst på passasjer dør...

litt overflate rust på hver side bak når man åpnet bakdørene på hver side, på dør terskelen (så det ikke før man hadde opp dørene bak)...! ikke noe gjennomgående rust...

jeg skulle få bilen for 45 tusen ferdig eu-godkjent med sommer og vinterdekk....!

høres dette bra ut?

som dere ser på profilen min, så har jeg ikke hatt nissan før, kun volvo, så det kommer til å bli en overgang, så trenger derfor litt tips/råd når jeg skal kjøpe meg en nissan primera om hva jeg burde sjekke for feil og andre lignende ting...!

håper dere kan hjelpe en fremtidig primera eier...!:D

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

r_style: ikke stol på EU-testen når du skal kjøpe bil. hvis du vil forsikre deg om at du ikke kjøper katta i sekken burde du ta naf-kontroll.

er endel ting du kan se etter på primera P10, plasser hvor det ofte ruster pga svakhet.

bak på venstre side i innerskjermen ved påfyllingsrøret, er det mye rust der så koster det sykt mye å få det fikset.

dørkarmene bak, gjerne på høyre side.

og som de fleste biler så kan det være rust i skjøter og slikt.

men ellers så høres det ut som et greit kjøp, er ikke sikker på hva primeraer koster nå for tiden.

en annen ting du kan se etter er om det er slakk i multi-ledd staget(øvre bærearm) fremme. de bruker veldig ofte å bli slitt og ligger å slamrer. men det finner dem nok på en eventuell tilstandsrapport.

men ellers er primera absolutt å annbefale, utrolig artig bil å kjøre, og veldig gode kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør også med han om han har byttet bensinpumpe og kanksje også radiator.

Dette er ting som pleier å ryke på primera rundt 150-160 000.

Ser den har gått 188 000, men man vet jo aldri :)

Om du går for kjøpet etter NAF kontroll så velkommen i gjengen!

Du kommer ikke til å angre.. Kjøreglede dluxe!

Gratulerer så mye du også champiz :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nesten helt sikkert sagt at jeg skal ha den...! har hørt VELDIG mye positivt om nissan primera og ser fram til å bli eier av en også!;)

men dette dere nevner om NAF test, så har jeg opplevd at en bil jeg hadde på NAF test, at dem fant noen små feil, mens da den skulle på eu-godkjenning så fant de andre feil som de på NAF senteret ikke hadde funnet, så det med at en NAF test kan være tryggere trur jeg kan variere litt ettersom... men hvis bilen blir eu-godkjent og de evt manglene blir byttet, så går jeg ut ifra at dette er et greit kjøp...!

men hva synes dere om prisen?

45 tusen ferdig eu-godkjent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en grei pris det.

Men husk at på NAF testen så tester de mere ting da, som de ikke ser på på eu kontroll..

Lakk konroll, om den har vært omlakkert eller bulka.. drivverk, hjuloppheng, interiør og generelt..

De finner også div ting som påvirker prisen, som automat, soltak, klima osv..

Deretter spør de prisen han ber om.. og når alt er over kommer de med sin vurdering.. om prisen passer bilen osv..

Anbefales den testen...

Greit den koster deg 1500 kroner.. men det er det verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Høres ut som en grei pris det.

Men husk at på NAF testen så tester de mere ting da, som de ikke ser på på eu kontroll..

Lakk konroll, om den har vært omlakkert eller bulka.. drivverk, hjuloppheng, interiør og generelt..

De finner også div ting som påvirker prisen, som automat, soltak, klima osv..

Deretter spør de prisen han ber om.. og når alt er over kommer de med sin vurdering.. om prisen passer bilen osv..

Anbefales den testen...

Greit den koster deg 1500 kroner.. men det er det verdt.

Jeg skal ordne NAF test så fort som mulig, kan bli interresant å høre om evt. feil på bilen.

Gleder meg som en unge til alle modifikasjoner :D

Skal begynne med å montere anlegg, tror jeg går for JBL eller Rockford F.

Og lakkere beskyttelses lister og dørhåndtak i samme farge som bilen.

Litt senking, felger og potte kommer etter hvert. Det gleder jeg meg vertfall til !

Skal få ordna bilder når den er ferdig =) (når det vil bli er en annen sak..)

Nissan Primera 2.0 slx 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør motoren varm, hør etter en "klirrelyd" .. hører du den, kan det godt være at kjedestrammer er gåen.. koster ikke mer en rundt 1500kr å skifte men.. kan også være at kjede begynner å bli slitt..

http://www.cardomain.com/memberpage/559185

http://www.bilgalleri.net/html/gal_visbil.asp?ID=329

93 - Nissan Primera GT

Tidligere Biler:

86 - Honda Accord 2.0EX

86 - Honda Accord 2.0EX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok i dag noen telefoner for å finne ut hvor bilen ble, 95 mod Nissan Primera 2,0i 16V, kjøpt ny, og om den evt hadde fått fulgt opp diverse servicer, pga at servicehefte fulgte det ikke med bilen....

jeg fant til slutt ut att bilen hadde blitt levert hos Aasen Bil AS på minnesund...

jeg kom i kontakt med en hyggelig fyr på verkstedet som jeg spurte om service historikk på bilen ettersom at det ikke var noe servicehefte med med bilen....

han kunne fortelle meg at bilen hadde vært på service jevnlig, fra 1995-2002 hadde bilen holdt sine service, pluss litt ekstra...!

bilen hadde blitt kostet på 8500 kr sist den var inne på Service/verksted og det var i 2002 og da hadde bilen gått 165 000 km, og nå står den på 188 000 km...!

totalt hadde bilen vært inne 18 ganger hos Aasen Bil AS, 14 ganger var service, mens de 4 andre gangene hadde vært for å skifte diverse andre deler...! jeg må si det gjorde saken litt bedre, og jeg pratet med han som hadde gjort servicene på bilen de siste gangene før den ble solgt... så jeg angrer ikke på att jeg tok meg tid til å finne ut litt om historikken på bilen...!:)

det gjør saken litt bedre når man skal kjøpe en bruktbil som er noen år synes jeg...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nye bilen min på NAF test. Der fant dem ut at hjelpesnekka måtte smøres, og at det var en liten slitasje på den ene bærekula. Det hadde dem garantert ikke funnet ut på eu-kontroll...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag ble det bekreftet at bilen er min, skiftet diverse slitedeler i forstilling og olje og filterskift på bilen...!

så i morgen drar jeg for å hente min nye bil...! gleder meg innmari til å sette meg bak rattet på en Nissan Primera!

så nå gjenstår det diverse mods, så blir nok bilen litt penere med en gang!;)

625457-bilde1-dcp_2381.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten noen som vet hvor jeg kan få tak i effekt anlegg til bilen eller evt bakpotta til bilen...?

har litt lyst på litt lyd på bilen..!

er også intr i andre styling sider, helst i norge, er også på jakt etter hvite blink på siden...!

legg gjerne opp linker, eller hvis noen har noe brukt så er j intr..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte en sum til firmaet for frakten, husker ikke helt, men ikke så mye. Da valgte jeg den rimeligste frakten, tror det var med biltransport. Tror det tok 2 uker før jeg fikk varene. Etterpå fikk jeg en rekning av TNT for frakt i Norge, på 300,-.

Alt til sammen ble rett over 1000,-.

- 1997 Nissan Primera GT

- x 1995 Nissan Primera lx

Lenke til kommentar
Del på andre sider