Gå til innhold

Problemer på b230f

Ranger emnet

værstingen!

Anbefalte innlegg

Hallo!!

har en Volvo 240 GLE 88' med b230f motor... bilen er helt strøken og motoren har bare gått 180 000 km......

både bilen og motoren har gått problemfritt i mange år... men nå plutselig vil den ikke mer....:(

det vil si.. motoren starter og går i ca 3-4 sec.. så dør den ut... virker som den blir rå... at den får for mye bensin.. måtte holde gassen i bånn for å få start på den siste gangen...

hva kan det være.. vakuum-greier elr hva.. noen som har hatt liknende prob??

Volvo 240, 1988, b230f (støvsuger), hvite blinkers,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

går motoren fortsatt i noen sekunder, eller er den helt død?

Prøv å sjekk den for falskluft (inkl. luftmassemåler), sjekk at bensinpumpen greier å levere bensin (mye og lenge nok)

sjekk også at tankmåler'n ikke fusker og at det faktisk _er_ bensin på tanken :) [/quote

takk for raskt svar... skal sjekke disse tingene

motoren går fortsatt i noen få sekunder før den dør... rører man gassen dør den med en gang...

er det forresten bensinfilter på denne motoren(b230f)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Bensinfilter er det. Og det er en drittjobb å skifte. Bensinfilteret er plassert under bilens venstre side om jeg husker riktig. Sammen med hovedbensinpumpa :) Er 2 bensinpumper på i motorene. ei tankpumpe og ei fødepumpe til selve innsprøytningssystemet.

Tror du får tak i filter for rundt 200 kr. Bosch har filter til den.

Samme motor som meg du ;) Den døde plutselig på meg også, men det var fordi børstene på spenningsreg var nedslitt :D

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gromit

Jepp. Bensinfilter er det. Og det er en drittjobb å skifte. Bensinfilteret er plassert under bilens venstre side om jeg husker riktig. Sammen med hovedbensinpumpa :) Er 2 bensinpumper på i motorene. ei tankpumpe og ei fødepumpe til selve innsprøytningssystemet.

Tror du får tak i filter for rundt 200 kr. Bosch har filter til den.

Samme motor som meg du ;) Den døde plutselig på meg også, men det var fordi børstene på spenningsreg var nedslitt :D

Takk for svar;)

Hvor sitter de to bensinpumpene på bilen da? sitter tankpumpa bak, ved tanken? og fødepumpa framme?

motoren starter fortsatt... og hvis man er fintfølende med gassen klarer man såvidt å holde den i gang på høyt turtall.. men nytter ikke å holde gassen stille.. da dør den:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider