maxmix Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/ostre/article256326.ece håper på full frifinnelse, skulle vært samme straff som hestetyveri i gamledager... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moldvarp Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Originally posted by maxmix http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/ostre/article256326.ece håper på full frifinnelse, skulle vært samme straff som hestetyveri i gamledager... Hepp..! Helt enig.. full frifinnelse..! Er han først så dødfødt og desperat at han tyr til slike ulovligheter, har han det mye bedre i kista..! Punktum Finale..! NCCN (Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet Januar 10, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 men nå er det jo engang sånn at i norge er det ikke lov og forsvare seg selv og sine eiendeler, du får mere straff han/hun som gjorde lovbruddet mot deg hvis du ordner opp selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EvenS Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 Tipper at ingen fler stjeler bil fra den mannen:D - Golf Gti 99mod x BMW 318is 96mod x Polo 6N 95mod http://www.aalesund-gatebilklubb.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Januar 10, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2005 vel.. norge er jo et skikkelig "du er for dum til å klare deg selv.. ergo så passer vi på deg.. og gjør du noe på egenhånd, så skal det straffes" så.. sier bare heia norge jeg!! eneste landet jeg vet om hvor offeret blir mere skadelidende og straffet enn selve forbryteren! la fyren gå, gi han 50 000 til ny bil i samme slengen.. og litt amo i tilfelle noen flere prøver seg.. selvforsvar ovenfor deg selv og dine ting er din rett! (sier no jeg da..hehe) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by The cowboy vel.. norge er jo et skikkelig "du er for dum til å klare deg selv.. ergo så passer vi på deg.. og gjør du noe på egenhånd, så skal det straffes" så.. sier bare heia norge jeg!! eneste landet jeg vet om hvor offeret blir mere skadelidende og straffet enn selve forbryteren! la fyren gå, gi han 50 000 til ny bil i samme slengen.. og litt amo i tilfelle noen flere prøver seg.. selvforsvar ovenfor deg selv og dine ting er din rett! (sier no jeg da..hehe) helt enig.... han kunne fått et gratis skytekurs også :) 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by Ottesen helt enig.... han kunne fått et gratis skytekurs også :) åffer det?? er da tydelig at han treffer godt nok.. hehe :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xenon Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by EvenS Tipper at ingen fler stjeler bil fra den mannen:D For en heldiggris... :) -Kenneth Drift Happens! No guts no glory! http://www.kennethgroth.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vagen Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Fortjener medalje han der. http://WWW.MARIUSAASHEIM.COM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FlyingVeeVee Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Greit nok at man skal kunne beskytte egen eiendom og eiendeler, men å gå til det skrittet å faktisk drepe en person er hinsides all fornuft. Avdøde hadde faktisk et barn også. Det må dere ta i betraktning. Ville blitt utrolig forbanna dersom noen hadde stjelt min bil, men drepe? Aldri... Nå kan det faktisk være at det var et uhell dette. At tiltalte faktisk ikke hadde til hensikt å treffe biltyvjævelen. Men uhell eller ikke. Straff blir det uansett. Drap blir det svært skjeldent full frifinnelse for. UTSOLGT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by The cowboy vel.. norge er jo et skikkelig "du er for dum til å klare deg selv.. ergo så passer vi på deg.. og gjør du noe på egenhånd, så skal det straffes" så.. .. selvforsvar ovenfor deg selv og dine ting er din rett! (sier no jeg da..hehe) "Problemet" med at alle skal forsvare seg selv og sine eiendeler med å få utdelt en rifle er at den ikke blir brukt til å forsvare noen, men heller at man skyter kona neste gang man er full og kranglete ;) Dette er jo ganske godt dokumentert fra USA allerede... Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KaldBlod Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by FlyingVeeVee Avdøde hadde faktisk et barn også. Det må dere ta i betraktning. Nei... Det skulle biltyven _selv_ tatt i betraktning. Basta! 1983 VW Golf I GTI 16v 1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6 2009 VW Scirocco III TSI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peer Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Hvis dere tar meg i å stjele bilen deres, så har dere lov til å skyte etter meg, så vet dere det :) Jeg skal ikke anmelde dere, jeg har tatt det i betraktning allerede! :rolleyes: [0]Bmw 320i -89 [X]Toyota Corolla -86 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokatommy Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 prøver noen seg på bilen min , så skyter jeg kanskje bare i beina eller no, men er dårlig til å sikte så man veit jo aldrig, bruker hagla ,så noe treffer jeg altids... http://www.200sx-ogn.org/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
The cowboy Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Originally posted by FlyingVeeVee Greit nok at man skal kunne beskytte egen eiendom og eiendeler, men å gå til det skrittet å faktisk drepe en person er hinsides all fornuft. Avdøde hadde faktisk et barn også. Det må dere ta i betraktning. om det må bli en form for straff utav dette.. så syns jeg heller at, siden du er så opptatt av barnet til avdøde, han da bør bli oppført som forsørger for det barnet! siden barnet mistet faren sin, kan han fungere som ny far.. og lære ungen at dets far var en skikkelig dritt sekk av en kriminell.. og lære opp barnet til å ikke bli på samme måte selv! og jeg hadde drept noen i selvforsvar (med våpen,hender eller annet..) så hadde det ikke gjort meg noe.. det var i selvfosvar, heller dem enn meg.. og selv om dette gjelder en bil, så betyr ikke det at drapet var med vilje gjort.. er ikke bare bare å uskadliggjøre en person som kjører bil, mens du selv sitter i en annen bil og skal skyte!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg