Gå til innhold

Volvo lanserer småbil!

Ranger emnet

X-ecutioner

Anbefalte innlegg

Volvo Lanserer en ny småbil, ved navnet C30

C30´en vil være 20 centimeter kortere enn den eksisterende S40-bilen, og blir lagt ut for salg i 2006.

- Den er bygget på Volvos grunnverdi som er sikkerhet, sier toppsjef i Volvo, Hans-Olof Olsson til VG.

Verdensnyheten ble sluppet på årets bilutstilling i Detroit i kveld norsk tid. [/Quote]

Dette kan bli spennende.. bilder kommer når den blir lansert;)

X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehm..hæ? dette sier du basert på hva? Bildene har så vidt som jeg vet ikke blitt vist frem enda?

In wise words of Eminem, from "My Dad's Gone Crazy": If you ain't got nothing nice to say, don't say nothing!"

kanskje litt satt på spissen, men gleder meg til å se deg kræsje i din fars Alfa, med amputerte bein etterpå, og tenke: hadde jeg kjørt Volvo, hadde jeg muligens hatt bein nå.. tenk litt over det..

Dette er en 147, men regner med at den faktisk er tryggere, ettersom den er nyere

Jeg har fått med meg nå at bilen sannsynligvis blir en blanding av SCC og 3CC..håper dette ikke blir en ny 480(som jeg personlig ikke liker..)

X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

konseptbilen ser ut som den hører hjemme på månen :p

men jeg har sett noen andre bilder, der den ligner på ford focus litt, men med noe ala s40 front, etc.

s80 ble laget som conceptcar i 1992, da med lite endringer..

men s80 så jo ikke ut som den var fra en annen verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by X-ecutioner

ehm..hæ? dette sier du basert på hva? Bildene har så vidt som jeg vet ikke blitt vist frem enda?

In wise words of Eminem, from "My Dad's Gone Crazy": If you ain't got nothing nice to say, don't say nothing!"

kanskje litt satt på spissen, men gleder meg til å se deg kræsje i din fars Alfa, med amputerte bein etterpå, og tenke: hadde jeg kjørt Volvo, hadde jeg muligens hatt bein nå.. tenk litt over det..

X

Hærregud hvor barnslig du er!!Jeg sier at bilen er fæl,og det syns jeg,muligens du syns den er kjempe pen!men ikke jeg,så begynner du å kritisere bilen vår bare pga at jeg ikke liker den!Jeg sa ingenting om test sikkerhet,motor eller diverse annet,jeg sa hvordan den så ut utvendig!

Så begynner du å snakke om at jeg kommer til å amputere benene hvis jeg kræsjer,og hvorfor i all verden sammenligner du en liten 147 mot en 156 sw???Utrolig barnslig!Bilen vår har 6 kollisjons puter (ikke mange biler som har det standard),abs,antiskrens,dynamisk vektfordeling osv osv osv av diverse sikkerhets utstyr som er i den bilen!

neste gang du kritiserer tilbake så vær saklig,ikke bland sikkerhet,design,motor,drift på hjul,sedan stv eller noe sånt.Hvis jeg sier at den er stygg,så brude ikke du blande inn sikkerhet på vår bil!Jeg kritiserer en bil du aldri har sett,også kritiserer du bilen vår,du burde heller kritisere tilbake feks Alfa Romeo brera (en bil som er consept og en bil jeg liker veldig godt).

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. du kritiserer jo en bil som DU HELLER ALDRI HAR SETT?!?! Bilen på bildet er en konseptbil..

Og en annen ting er jo det at noe av det som er Volvos hovedpunkter er jo sikkerhet, så hvorfor ikke trekke det inn i bildet?

Og 147 har jo mye av de samme sikkerhetsprinsippene som 156.. husk også at 147 er en nyere bil.. 156 er jo heller ikke en stor bil, for å være ekstra pirkete.

neste gang du kritiserer tilbake så vær saklig,ikke bland sikkerhet,design,motor,drift på hjul,sedan stv eller noe sånt.Hvis jeg sier at den er stygg,så brude ikke du blande inn sikkerhet på vår bil!Jeg kritiserer en bil du aldri har sett,også kritiserer du bilen vår,du burde heller kritisere tilbake feks Alfa Romeo brera (en bil som er consept og en bil jeg liker veldig godt).

Ehm.. hvorfor ikke? og du prater om saklighet? Du sier at en bil som du aldri har sett er stygg? og hva vet du om hva jeg vet om Alfa? jeg vet da endel om merket? jeg har sett Brera..

for å fæl bil!!

Kaller du det saklig?! og du kaller meg barnslig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by MR.156

Hærregud hvor barnslig du er!!Jeg sier at bilen er fæl,og det syns jeg,muligens du syns den er kjempe pen!men ikke jeg,så begynner du å kritisere bilen vår bare pga at jeg ikke liker den!Jeg sa ingenting om test sikkerhet,motor eller diverse annet,jeg sa hvordan den så ut utvendig!

for det første så må du slutte å si bilen vår og at du eier på en måte bilen til faren din..er sinnsyk irriterende å høre i hver eneste post nesten..

og for det andre, hvorfor tar du det så utrolig personlig. det X-ecutioner sa var jo bare at Volvo er en mye sikrere bil en Alfa. jeg syns at alfa satser mer på design enn sikkerhet, som er like greit hvis de hadde klart det da:rolleyes: . jeg er ikke overbegeistrer over alfa sitt design.

det du sa om at volvo 3CC var stygg og fæl er jo din mening, men du kunne ha sagt det på en annen måte, eller kanskje ikke sagt det i det hele tatt. concept biler er sjeldent pene, er jo en grunn for at det er en design bil. jeg liker faktisk 3CC'en, mest fordi at de radikale linjene og de smarte løsningene. . 3CC er helt sykt strømlineformet og er 30% mere aerodynamisk enn S40 som i seg selv også er ganske aerodynamisk. det er jo mest pga av taket som gjør den så aerodynamisk. forhåpentlighvis så forsvinner det taket før C30 komme rut tilsalgs(hvis den kommer til å ligne på 3CC i det hele tatt da) taket var det eneste jeg ikke likte med den.

som alltid så går volvo på sikkerhet, og det klarer de så utrolig bra. dessverre så må jo designe ofre litt for sikekrheten og det gjør meg ingenting. Jeg vil heller overleve en massiv kollisjon enn å tenke på designet. Volvo 3CC har masse ting som mange andre biler ikke har enda som standard, som f.eks Lambodører(tviler på at det kommer på C30) kamera i sidespeilet og ytter karroseriet er i Karbon. det som også er ganske bra med 3CC er størelsen, 380X162,5X132cm, noe som gjør det til en perfekt konebil/bybil

ble visst et langt innlegg det der:cool:

3cc7.jpg

3cc1.jpg

volvo_3cc_concept_manu_07.jpg

volvo_3cc_concept_manu_09.jpg

man må slutte å tenke i en retning, hvis man bare ser på linjene på bilen så vil man like den..jeg gjør hvertfall det

takk for seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å legge til noe, så kan du, om du ser nøye, se mange linjer som er i S40 også. Jeg vil faktisk tro at C30 blir veldig lik S40, men siden den heter C30 og ikke S30, så vil den bli 2/3-dørs.

and just for the record, grunnen til at jeg brukte Alfa 147 som et eksempel, var enkelt og greit fordi jeg ikke fant en 156 på NCap testene..

Og hvor lang bilen er fra forsetet og bakover er kanskje ikke så relevant om du krasjer front mot front? vil tro at det ikke er så mye forskjell på 147 og 156 der..

X

Lenke til kommentar
Del på andre sider