Gå til innhold

Hvordan lager jeg en faste subbere i bagasjerommet?

Ranger emnet

StianToyota

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...

faen hva hva med å lese litt info på nett...hva tenker du på om å bygge annlegg i eksos potta på mopeden??? siden du ikke har bil? dette er ikke moped forum kjære gutt...!!!

nå værende bil: =)

-Honda CRX v-tec 91mod

-Peugot 206 99mod 1,6xs (NB! til salgs,16"1000migila.falken 205x45,air fitler kit,simons effekt annlegg3",cd/radio/senket 40mm,blå,gi bud ;)bilder kommer)

Tidligere biler:

- opel kadett solgt til herrene av RDL prosjekt

-Nissan Cherry GT Turbo Intercooler

-BMW 325 e30

-Opel corsa 1,3 gt sport

-BMW 320 e30

http://www.kris.1000lecie.pl/crxpics/Honda%20CRX-1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å være litt hyggelig a???? fjomp

Jeg begynte å bygge anlegg i bil mens jeg kjørte moped jeg også. snakk med tommen her inne, han har vunnet db drag lenge før han kunne øvelseskjøre. Så om han har lyst til å bygge anlegg så er vel det samme faen for deg vel! trenger da ikke lappen får å bygge anlegg!! :mad:

Opel entusiast? Bli med i Opel Motorsport Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ALJ_GSi

hva med å være litt hyggelig a???? fjomp

Jeg begynte å bygge anlegg i bil mens jeg kjørte moped jeg også. snakk med tommen her inne, han har vunnet db drag lenge før han kunne øvelseskjøre. Så om han har lyst til å bygge anlegg så er vel det samme faen for deg vel! trenger da ikke lappen får å bygge anlegg!! :mad:

Tror poenget var at han sier at han skal på handle tur til svinesund men vet ingen verdens ting om anlegg.. Les alt det andre han har lagt på forumet her så forstår du nivået han er på..

an kan ikke vente seg hjelp hvis man ikke er villig til å researche ett fnugg selv..

Mvh

tobias

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å bygge bassene "inn" i baggasjerommet må du bygge en kasse intill seteryggen i bilen, og sette platen foran på kassen like bred som baggasjerommet, da får du en fin rett yte.

om du også freser ned en kant i f.eks. MDF plata som du bruker, kan du gjøre hele "veggen" strømlinjeformet.

skal du bygge opp gulvet for å ha forsterkere nedi kan du gjøre følgende:

hiv ut reservehjulet og legg ned i en tilpasset plate, som du skrur forsterkeren fast i, og legger en STOR MDF plate oppepå, hvor du borer og sager "hull" til plexiglass, freser da litt av kanten slik at en 5 mm plexiplate ligger kant i kant med MDF plata. (f.eks.)

du kan også la reservehjulet være, men da blir det MYE vanskeligere å bygge, for da skal du jo kunne ta det ut en gang også.... !

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pilzner

Siden ingen svarer på tråden min legger jeg ut spørsmål her :P

Når forsterkeren skal bygges ned i reservehjulsbrønnen, er det da nødvendig med vifter? Og hvor kraftige vifter er nødvendig?

Det kommer jo ann på om du skal ha f.eks glass eller plexi over forsterkeren, skal du det så ville jeg annbefale deg å ha en vifte eller to. Det optimale er å ha en vifte i den ene enden som blåser luft inn i forsterker kabinettet og en i andre enden som drar luften ut igjen, slik får du transportert mest mulig varme vekk fra selve forsterkeren.

Vifter fra PC er perfekt til formålet, de er som regel kjærnefrie og lager ikke elektronisk støy og går på 12volt. Det finnes også plenty tempraturstyringer å få kjøpt til slike vifter, så kan du selv bestemme ved hvilken tempratur viftene skal begynne å gå. Gå inn på Microplex.no, de har meget godt utvalg i vifter og kule viftegriller;)

Mvh

Pål B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Earthquake

Det kommer jo ann på om du skal ha f.eks glass eller plexi over forsterkeren, skal du det så ville jeg annbefale deg å ha en vifte eller to. Det optimale er å ha en vifte i den ene enden som blåser luft inn i forsterker kabinettet og en i andre enden som drar luften ut igjen, slik får du transportert mest mulig varme vekk fra selve forsterkeren.

Vifter fra PC er perfekt til formålet, de er som regel kjærnefrie og lager ikke elektronisk støy og går på 12volt. Det finnes også plenty tempraturstyringer å få kjøpt til slike vifter, så kan du selv bestemme ved hvilken tempratur viftene skal begynne å gå. Gå inn på Microplex.no, de har meget godt utvalg i vifter og kule viftegriller;)

Mvh

Pål B

stemmer!

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Earthquake

Mvh

Pål B

Takk for utfyllende svar! =)

Noen som vet om børsteløse vifter på 12V DC er støyfrie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider