Gå til innhold

Top Gear

Ranger emnet


Gromit

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Texascom

 

Nei, helt motsatt!!!!!!!:mad:

Motsatt?

Vet du hva støt-absorberende soner er fornoe?

Det virker slik at deler av fronten skal gi etter, akkurat fordi at smellen på deg som sitter inni bilen ikke skal bli så hard.

 

Dessuten er det at 240 og sånn er så fryktelig solide og tåler alt, ganske mye tull. Siden disse bilene er en av de første som kom med slikt karrosseri. Greit de tåler mye i sånne små krasjer, men butter det skikkelig krøller den seg veldig!

 

Det sier seg i grunn selv. Hvis du sitter inne i en hard bil som ikke gir etter, blir jo mer av krafta fra krasjen overført til deg.

Jo mer karosseriet gir etter, og det du treffer fjærer, jo mindre bråstoppen.

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Motsatt?

Vet du hva støt-absorberende soner er fornoe?

Det virker slik at deler av fronten skal gi etter, akkurat fordi at smellen på deg som sitter inni bilen ikke skal bli så hard.

 

Dessuten er det at 240 og sånn er så fryktelig solide og tåler alt, ganske mye tull. Siden disse bilene er en av de første som kom med slikt karrosseri. Greit de tåler mye i sånne små krasjer, men butter det skikkelig krøller den seg veldig!

 

Det sier seg i grunn selv. Hvis du sitter inne i en hard bil som ikke gir etter, blir jo mer av krafta fra krasjen overført til deg.

Jo mer karosseriet gir etter, og det du treffer fjærer, jo mindre bråstoppen.

 

støtter den der steffen..

 

ps. du må ikke være så konsentrert når du skrur, må jo hilse når jeg er innom :) hehe

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

 

støtter den der steffen..

 

ps. du må ikke være så konsentrert når du skrur, må jo hilse når jeg er innom :) hehe

Du som er Stian right?

Hilste da her om dagen da, såvidt..

 

hehe... mye å gjøre fortida serru ;)

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. har hvert litt sjukdom osv denna uka så har ikke tatt på seg så mye, og idag kom liksom alle uten om en som hadde fri.. da var det mye å gjøre... ELLER IKKE!! :) hehe.. har jobba sammen med en kar i hele dag. (noe jeg aldri pleier å gjøre) og siste timen vaska jeg plassen min og smurte opp bukken min osv.. hehe..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

...Dessuten er det at 240 og sånn er så fryktelig solide og tåler alt, ganske mye tull. Siden disse bilene er en av de første som kom med slikt karrosseri. Greit de tåler mye i sånne små krasjer, men butter det skikkelig krøller den seg veldig!

...

 

240 er veldig solide biler, selv om de har deformerings-soner de også. De er feks mye mer solide enn alfa romeo 157 :P

 

kræsj en 1975' 240 med andre biler fra 1975 i samme bilklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242-1981

Volvo begynte vel med deformasjonssoner på 140 serien i som kom i 1967.

Hvilke andre bilmerker hadde skivebremser foran og bak og trepunkt seler da?

ok, så tidlig ja..

Ja, volvo har vel stort sett vert først ute med det meste innen bilsikkerhet..

---- Power is nothing without control----

 

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

 

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lethal

Motsatt?

Vet du hva støt-absorberende soner er fornoe?

Det virker slik at deler av fronten skal gi etter, akkurat fordi at smellen på deg som sitter inni bilen ikke skal bli så hard.

 

Dessuten er det at 240 og sånn er så fryktelig solide og tåler alt, ganske mye tull. Siden disse bilene er en av de første som kom med slikt karrosseri. Greit de tåler mye i sånne små krasjer, men butter det skikkelig krøller den seg veldig!

 

Det sier seg i grunn selv. Hvis du sitter inne i en hard bil som ikke gir etter, blir jo mer av krafta fra krasjen overført til deg.

Jo mer karosseriet gir etter, og det du treffer fjærer, jo mindre bråstoppen.

 

Du vet vel ikke hva deformasjonssoner er for noe du da??

Bare nevner dette: Fra 1975-1985 var det ikke èn eneste persjon som døde i bilulykke i hele USA med Volvo 240... Går det opp et lys for deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Texascom

 

Du vet vel ikke hva deformasjonssoner er for noe du da??

Bare nevner dette: Fra 1975-1985 var det ikke èn eneste persjon som døde i bilulykke i hele USA med Volvo 240... Går det opp et lys for deg??

 

altså.. lethal har HELT rett da.... se på en formel 1 bil. alt utenom cokpiten KNUSES og smuldres opp for å dempe slaget føreren skal få når bilen treffer veggen, så alt rundt føreren skal dempe smellen og minske farten.

 

"Bare nevner dette: Fra 1975-1985 var det ikke èn eneste persjon som døde i bilulykke i hele USA med Volvo 240... Går det opp et lys for deg?? " står ikke hvor mange ulykker det var, og hvor mange som blei vraket. :/

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240n ble kontinuerlig utviklet ang krasj sikkerhet. Bare det å vrake en 90 mod mod en 75 mod er stor stor stor forskjell.

 

Så en rapport fra svenske "biltilsynet" over hvilke 10 - 15 år gamle biler som var mest driftsikre og kollisjonsikre.

 

240 1 plass.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår