Gå til innhold

Gass dempere, eller olje dempere??

Ranger emnet


AlpejoHn

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sitter nå her og vurderer og montere et par gass dempere som jeg har fått tak i..

 

Det jeg da lurte på, var, er blir bilen stivere med gass dempere en med olje dempere ? Hjelper dem på kjøreegenskapene med tanke på stivhet ? jeg har bare demperene som skal være fremme..

 

Men blir den stivere av det ? Har senke sett også.. som Ikke er kappa:D og med papir ;)

 

Blir den bedre med slike? Eller er det bedre med olje ? Det er orginal volvo tror jeg også :P står vertfall volvo på

 

Takk på forhond for svar :)

 

Mvh. A|pejohn alacocaina

 

Legger ved et bilde av dem:

 

Gassdempara.JPG:D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljedempere er "tregere" begge veier..

du vil få raskere respons i fjæringen med gass...

 

Om det blir bedre, spørs vel hva du foretrekker. Jeg liker ikke gyngebil, så jeg mener gass og senkefjærer er bedre. krenger mindre, tar humper bedre..

 

men.. det kan bli litt mer ukomfortabelt,som du sikkert vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da snakker vi ost ! :D

 

Jeg liker helder ikke "jynge-bil"...

 

Liker helder den stive humpinga :D Slik det er nå, bare med senkesett, når jeg kjører over en hump, så er det passelig stift, men jeg tenkte å få den litt stivere..

 

Så da bør jeg ha på gas dempere ?

 

Er jo orginale volvo ser det ut som ;) + at dem er mye fetere;)

 

Takk for svar!

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by locked

hmm.. ikke to r-sportdempere du har der vel?

 

Er det ikke Volvos "vanlige" gassdempere til Turbo og GLT ?

 

R-sport er vel gule ? eller ?

 

Uansett , få dem på fortere enn f... . Mye bedre enn oljedempere.

 

Du vil ikke angre på det :D

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Erik_B

 

Er det ikke Volvos "vanlige" gassdempere til Turbo og GLT ?

 

R-sport er vel gule ? eller ?

 

Uansett , få dem på fortere enn f... . Mye bedre enn oljedempere.

 

Du vil ikke angre på det :D

 

 

Erik

 

Ja, jeg mener også at gass er best.. Da med mindre man skal dragrace!

 

i dragrace, er det visst bedre med olje og uten senkesett, samt høy profil.. (vanskeligere å få hjulspinn).

 

Har jo den hvite 242 "sleeper" som var i bilsport for en del år siden.. han tok av koni og senkfjærer, til fordel for vanlige fjærer og oljedempere.. (til drag).

 

ps. r-sport dempere var vel røde eller gule?, ikke orange tror jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gass anbefales :) Ble et par tusen ganger bedre med gassdempere og senkefjører. Har 1 stk 80 % olje framdemper og 2 stk 80 % olje bakdemper om noen er interessert. De fåes gratis bare jeg blir kvitt de :D Den siste demperen er grunnen til at jeg skiftet pga av EU kontroll. den er 40% eller noe.

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by toyofan

hvordan er sachs gassdemperne da? bra de?

 

Bytta til Sachs Advantage foran på min 264 med Lesjöfors senkesett.

Ble som natt og dag sammenlignet med Monroe oljedempere.

 

Er du ute etter en "knallhard" bil bør du nok se etter noe annet, da de ikke er så veldig stive.Men kjøreegenskapene synes jeg er gode, uten at det blir veldig ukomfortabelt.

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,

 

Tror ikke det er R-sport dempere :)

 

Så da har jeg bestemt meg, de skal på fortest mulig :)

Synd jeg bare har fremme da :/

Men men.. får skaffe meg bake litt senere.

 

Tusen takk for alle svar.. det var til god hjelp :D

 

 

Mvh.

Fredrik

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

 

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår