Gå til innhold

Felger!

Dulle

Anbefalte innlegg

Nå som vi har runda nyåret vet jeg at det er flere enn meg som sitter å gnukker og gnir på pengene, for å samle sammen nok av de irriterende små metallplatene, eller de fillete papirlappene, til å kjøpe enten nye dekk, nye felger, eller begge deler.

Jeg er da på jakt etter begge deler..problemet her er at jeg ikke aner hva jeg skal velge. Føler at sølvafget felg til sølvfarget bil lett kan bli rart, hvis man får feil kontraster i fargene. Så, det jeg tenkte, var egentlig å prøve å finne en mørkere "sølv", som da ikke kræsjer med sølvfargen på bilen.

Noen slike felger er jo f.eks Kosei K1 Racing, og O.Z. Superleggera..begge disse finnes i den fargen jeg vil ha.

Er det noen som vet om Sharif selger disse? Jeg prøver å ringe han hver dag, men de tar aldri telefonen der :(

Hvis noen bor i nærheten kunne de kanskje stukket bortom og hørt med dem?

Ellers vil jeg gjerne at folk legger ut bilde av felger de tror blir pene på Primera :)

For all del, ikke bare sølvfarga..finn til alle farger..nå er vi kreative folkens ;) ;)

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alessio F1 med chrome look trur jeg hadde blitt fint på bilen din...!

og forresten, å få tak i noen på sharifs dekksenter per telefon, er så og si umulig... har selv prøvd å ringt dit flere ganger i løpet av noen dager, det samme har en kompis av meg gjort, uten nytte... så til slutt dro han nedover til sharifs dekksenter for å kjøpe komplett 17" felger med dekk....

Alessio F1 chrome look (Bilde)

Alessio_F1.jpg

745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharif forhandler begge disse merkene..

Jeg var oppe hos han i fjor for å se på akkurat disse to du snakker om her.

Om jeg ikke husker feil så fikk jeg kosei felgene 215/40/17 med falken dekk for 10 000 kr.

OZ felga du nevner fikk jeg i samme dim med falken for 12000,-

Jeg vet ikke om det er bare meg jeg.. men 5 eika (tykke eiker) faller absolut ikke i smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TobyT

Disse lukter jeg litt på, Arospeed RSGT med mørke eiker og polert kant. Har samme farge på bilen som deg Dulle og tror disse kan bli fete på P11'n. Vet ikke om det er noen som forhandler de i Norge men...

large_RSGT_hb.jpg

Sharif forhandler denne felgen, jeg fikk pris på rundt 10000,- for 17" med dekk i fjor...

Men endte opp med Alessio F1 på min...

--> Nissan Primera 96 <--

X - Toyota Corolla 83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med jeg ikke er offtopic i min egen tråd hvis jeg spør folket angående dekk også. Hvilke dekk ahr dere bra erfaringer med? Jeg vet alle de kule gutta i england kjører Toyo TS1 Proxes (eller noe sånt), men det finnes jo MYE annet bra da..

Jeg hadde Pirelli P6000 på 15" originalene når jeg kjøpte bilen..meget bra dekk, som sitter pent på veien..

Men pirelli har jo også P7000, og den P-Zero serien, der jeg absolutt ikke vet hvilket dekk som er bra..

Så har vi Goodyear F1 Eagle, Continental Contisport (?), nevnte Toyo dekk, og så vil jeg tro at Bridgestone, Hankook, Falken og Micheling har noen knalldekk jeg ikke vet om. Noen som har prøvd?

Kom med feelinger, bedømmelser, erfaringer og opplevelser!

Og, partypulp, det er ikke bare deg. Jeg synes ikke 5-eika felger med tjukke eiker er pent på Primera i hele tatt. F.eks Momo GTR felgen..ikke pent..men det er overraskende nok pent på f.eks Vectra..merkelig det der.

Men O.Z. Superleggera til 12000,- med dekk..det er jeg villig til å suge..eh.nei, men ihvertfall er det veldig bra pris! Så priser andre steder opp imot 16 store lapper for bare felgene!

Nissan Primera P11 GT '98 [H6R, AGX, K&N, Under utvikling]

Nissan Primera P10 LX '92 [solgt, sikkert død]

http://www.nccn.no - Nissan Car Club Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider