Gå til innhold

Bilprisene vil stupe:EUs folk i Brussel vil den særnorske importavgiften til livs.

Ranger emnet

Qee

Anbefalte innlegg

Les mer hos db.no/dinside

Dette har jeg bare ventet på....aaah for en fantastisk start på morgenen..

- Jeg håper det nye Stortinget får flere representanter som er interessert i bilens plass i samfunnet enn dagens. 2006 kan bli et interessant år når det gjelder bilavgiftene. Allerede da kan det bli billigere å registrere nye biler, sier Tandberg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Qee

Les mer hos db.no/dinside

Dette har jeg bare ventet på....aaah for en fantastisk start på morgenen..

håper virkelig at det skjer noe med bilprisene i dette landet. gjør som meg,flytt til sverige.har akkurat kjøpt en 2000mod subaru impreza gt. kostet 95000kr ferdig med skilter.bare tute å kjøre.i norge koster den rundt 280000kr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Monte edt.

håper virkelig at det skjer noe med bilprisene i dette landet. gjør som meg,flytt til sverige.har akkurat kjøpt en 2000mod subaru impreza gt. kostet 95000kr ferdig med skilter.bare tute å kjøre.i norge koster den rundt 280000kr.

Jaja, slutt og strø veisalt i sårene våre tongue.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"- Vi har allerede Europas høyeste avgifter på drivstoff, så der er det neppe mer å hente for politikerne, mener Tandberg."

TULL! SÅ lenge det ikke blir no stor opposisjon mot det vil de fortsette til det går til helvete. Det er jo f*** meg naturlov nesten jo.

[edit] Og tenk hvor vant politikerne har blitt med dette prisnivået. De komme til å bli desperate å gå berserk.

Hvor gøy det blir med en årsavgift på 15 laken eller en hundrings gjennom bomme hver gang spørs da..:rolleyes:

- 98' Saab 9-5 2.3t

x 97' e39 523i

x 89' Camry 2.0 xli

x 83' 240 (Julesleda)

Smoking tyres can seriously damage your wealth!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tandberg mener at staten kan bli nødt til å nøye seg med et litt lavere avgiftsnivå totalt, men at politikerne ganske sikkert vil øke avgiftstrykket på bruk og eie av bil. Årsavgiften kan bli betydelig høyere, og flere miljørettede avgifter kan bli iverksatt.

Her skal det ikke tapes noe penger for staten sin del. Lavere engangsavgift, høyere årsavgift.:rolleyes:

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

Her skal det ikke tapes noe penger for staten sin del. Lavere engangsavgift, høyere årsavgift.:rolleyes:

Det tror jeg ikke kommer til å skje... Folk takler ikke høyere, faste avgifter. Registreringsavgiften er en enganvsavgift, mens årsavgiften kommer en gang i året. Hva vil da skje med folk som ikke har så mye penger og som kjøper brukte biler i prisklassen 30.000,- til 50.000,- kr? De vil jo ikke kunne ha bil dersom veiavgiften blir så høy.

Tipper politikerne må bite i det sure eplet og heller slutte å øse penger ut i øst og vest (les: trygd, pensjon+++).

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by evolutionII

med andre ord, hvis jeg tar inn en bil fra utlandet nå og venter og betale reg.avgifta et år eller 2 så slipper jeg unna med et par tusenlapper? hahaha

Tja, spørs om ikke du må vente mer enn 2 år før det skjer noe. Var jo nevnt 10 år som horisont for når dette kan tre i kraft, EU bruker nok endel tid + vi skal kanskje ha noen overgangsordninger også slik at det ikke blir slik at det blir lange perioder uten et eneste nybilsalg her i landet...

Når det gjelder hva nye biler kan koste etter en slik evt avvikling av engangsavgiften, så tror jeg neppe vi får svenske priser i Norge. Grunnen er at Norge i dag betaler lite for en nybil fra en fabrikk i forhold til andre land i Europa (unntatt Danmark), dvs hvis avgiften skrinlegges, så vil bilprodusentene tyne Norge mer slik at importprisen stiger noe.

Det skal bli gøy å se hvor politikerne skal skaffe de titalls mrd som dette vil koste fra... Bensin til 30 kr/literen og årsavgift på 20.000 kr er nok nært forestående da. ;)

Vennlig hilsen RK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo ikke dårlige nyheter :) Men skal ikke se bort ifra at EU også kommer med regler om hvor mye årsavgiften kan være på samt bensinpriser i samme slengen, EU prøver jo å gjøre prisnivået på ting i europa nogenlunde likt, så vil nesten tro de måtte følge opp med sånne bestemmelser da også. Forhåpentligvis kunne årsavgift vært relativt til årsinntekt :)

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dessverrre ikke på at Norge vil gi etter for EU når det gjelde bilavgifter som en inntektskilde for staten :rolleyes:

Edit: *host host* Forsikring vil sikkert fyke til himmels, eller? Hvis 21-åringene får seg en EVO til VW Golf 1,6 liter pris f.eks. skjønner jo selv den mest lavintelligente hvor bra det går.

Og hva skjer med bruktprisene? Tipper alle som allerede eier bil idag vil få litt pepper strødd over såret :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!! :D

Bort med avgiftene, dem liker jeg ikke uansett :mad:

`93 Sierra 2,0i clx (For tiden med ett stort hull i motoren)

2005 - Opel Movano 2,5 CDTi Aut. Mottatt 25 Juli- 05.

x `01 Citroen Jumper "Den Franske Baguetten" --> Solgt

x `87 Sierra 2,0 --> Solgt

x `90 Sierra 2,0 --> Vraket/spiker

x `01 vw LT 35 --> Solgt/firma

x `93 Golf 1,8 ---> Solgt

x `84 340 ---> Vraket/spiker

x `87 626 ---> Solgt

x `84 929 ---> Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får ha lykke til. Jeg tipper bil kommer til å være dyrt i Norge helt til mesteparten av oss dør. Ingen politikere som ser nødvendigheten av en styrket bilpark i Norge, kommer til å nå "toppen". Det forundrer meg ikke om Torild blir gjenvalgt til hun stuper.

mvh,

pessimisten (og realisten (?)) mabbutt.

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider