Gå til innhold

2 doble gasser

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Siden du allerede har et K-innsug, er som allerede nevnt det billigste og enkleste å sette på en Weber fallforgasser. Priser? Disse er ikke så vanskelige å finne brukt. Selv fant jeg en så godt som ny og ubrukt (m/B20-innsug og K&N luftfilter) for 1500 kr på Volvo Buskerud sine nettannonser, men det kom noen kroner ekstra for å bestykke den til en 2,3 liters motor.

Det største utbudet finner du i Sverige. Jeg tok en rask sjekk på Blocket og finner flere 36/36DCD'er fra 500 kr og oppover:

http://www.blocket.se/search?q=weber&caller=nbl_s&l=0&city=0&category=5&where=3&pponly=1

Få selgeren til å merke pakken som gave, så slipper du tolltull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 240GL

Siden du allerede har et K-innsug, er som allerede nevnt det billigste og enkleste å sette på en Weber fallforgasser. Priser? Disse er ikke så vanskelige å finne brukt. Selv fant jeg en så godt som ny og ubrukt (m/B20-innsug og K&N luftfilter) for 1500 kr på Volvo Buskerud sine nettannonser, men det kom noen kroner ekstra for å bestykke den til en 2,3 liters motor.

Det største utbudet finner du i Sverige. Jeg tok en rask sjekk på Blocket og finner flere 36/36DCD'er fra 500 kr og oppover:

http://www.blocket.se/search?q=weber&caller=nbl_s&l=0&city=0&category=5&where=3&pponly=1

Få selgeren til å merke pakken som gave, så slipper du tolltull.

Takker og bukker.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men frakt fra svege blir kansje dyrt??

Den veier 3 kg med eske. Dvs. 292 SKr i forsendelse, som er 275 norske. Om du kjøper i Norge og må få den sendt, koster det 110 (Norgespakke), så merprisen fra Sverige blir altså 165.

sitter sånne webere på gamle forder!

Nå er jeg på ingen måte ekspert på verken gamle eller nye Forder, men var det ikke mye 32/36DGAV som ble brukt på Ford tidligere? Bra forgasser det også i så fall, men den var vel helst innrettet mer mot lavt forbruk enn høy effekt? (Jfr. diameteren på primærtrinnet.) Forgasseren du har er enten 32/34 eller 34/34, og du var vel ute etter noe sprekere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider