Gå til innhold

G60 Varm olje, Kald væske . . .

Ranger emnet


k2bjarne

Anbefalte innlegg

Har en G60 som etter normal kjøing har en oljetemperatur på 108-112 grader. Alt for mye. Og vannet litt over 70 grader.

 

Er klar over at du får kjøpt ekstern oljekjøler og bla bla, men lurte på om det var noen andre tips?

 

Kjører på 5W-40 Syntetisk Olje.

 

Fint om dere vet andre muligheter for at den blir litt varm.

 

PS! Lurer på om det er et termostat som ligger bak filteret som kanskjer er fucka... (vet ikke jeg :p )

 

 

På forhånd takk

 

B

Ikke alle har skjønt det, men det har tydeligvis du.... Klikk der ->www.dirtysnow.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70 C er altfor lite, er sikkert termostaten din som må byttes. Synes ikke 108-112 C på olja hørtes ille ut da, men de vet gjerne hva tempen pleier å ligge på de som har G60?

 

PS! Lurer på om det er et termostat som ligger bak filteret som kanskjer er fucka... (vet ikke jeg :p )
Du tenker på termostaten på olja da? Kan jo kanskje hende den er litt treg.. Er det et lokk som kan taes av der med termostaten, likt som på -83 GTI? I så tilfelle kan du jo åpne å kikke/rengjøre litt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett 148grader på olja på kjørkomputern... :D mulig den var varmere i perioder og.....

 

Var etter en meget "overinspirert" kjøretur på vålerbanen.... :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

men jg har turbo og da, og det blir jo litt varmere av sånt.

 

så du ligger godt innafor tempen, 125grader er ingen fare.

skal visst være noen oljer som smører best ved sånne temper da de blir VELDIG tynne/lettløpende.

 

jg hadde fokka termostat da, så vannet gikk ikke no særli gjennom radiatoren, og da ble olja og varm.

 

termostat på olja bak oljefilteret????? har jg ikke sett eller hørt om! forklar meg den som vet!

83 Golf Mk2 Powered by VW Motorsport

83 80 Turbo Quattro

86 80 Quattro GTE

 

"There is no replacement for turbocharged displacement"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljetemperaturer på over 125 grader er ikke noe å anbefale. hadde selv veldig høye oljetemperaturer da jeg hadde G-lader.

 

Monterte på ekstert oljekjøler og alt ble mye bedre. aldri over 100 grader ved frisk kjøring. Litt over det ved hard kjøring, men langt ifra de 130 gradene den konstant lå på ved aktiv kjøring. Oljekjøleren ble montert samtidig som jeg byttet til turbo. Turbo pleier å heve oljetemp litt det og.

Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.)

 

X Volvo 360 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljetemp på 100-110c på g60 er normalt.

Vanntemp på 90c, så termostaten kan du trygt bytte. Koster vel 100penger så det er liten vits i å sette på brukt.

Den sitter i vannpumpa, fjerner to skruer som fester bendet ut fra den så detter det ut.

 

Hadde 163c på olja heim frå rudskogen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Detter knotet arbeid på Corrado med Servo...

 

den ligger oppunder servopumpe braketten din..

 

finnes 2 måter å gjøre det på, en lett og en jævla vanskelig(ikke spør hvorfor noen gjør det slik)

 

den lette er hvis jeg ikke husker feil

 

-Løsn servoreim(en strammeskrue)

-så 2 skruer som peker ned mot asfalten

-1 skrue i området ved strammeren

- så en skru du ikke ser.. den ligger på oppsiden av braketten(rett under termostathuset) du kan mulgens kjenne den med en fnger.. men ta en 13mm pipe med forlenger og før den inn.. litt vanskelig å forklare, men på oppsiden av der de 2 skruene som gikk ned mot bakken.. innerst der (retning servopumpehjul)

 

da mener jeg braketten kan taes ned med pumpe på(er en stund siden jeg gjorde det sist)

 

så ser du termostathuset(svart plastikkdeksel med 2 stk 10mm skruer) fjern det ta ut termostat og sett inn ny med ny pakning... stresse mye med den forbanna pakningen og å få termostaten til å henge fast oppi der mens lokket skal på..

 

obs obs.. IKKE stram de 2stk 10mm skruene på termostat deksel for mye.. de har en tendens til å knekke eller at gjengene i hullet gir seg.

 

Du får prøve

 

send meg en pm hvis du lurer på noe mer

1997 Audi A8 (S8 wannabee)

1997 Audi S6 (http://www.bankraner.no)

2006 Vw Touran 2.0 TDI Highline

99/00 Suzuki Gsxr 750

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Min G60 ligger på 82-90 grader ved vanlig kjøring på vanntempen, er dette litt lite?

 

Oljetempen ved normal kjøring er 102-106 - med litt gassing øker den fort til 112-118. Har ikke prøvd gassing over større strekk eller aktive kjøring, men tror jeg skal satse på en oljekjøler etterhvert :)

 

Har rallyecooler liggende klar nå, skal se på montering i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår