Gå til innhold

skraper i tenninga når jeg starter bilen

Ranger emnet

pahf

Anbefalte innlegg

Antageligvis starteren som er slitt... Gamle volvo'n min så kunne starteren skrape på kransen i fem sekunder før den slo inn skikkelig. Til slutt brant startmotoren og jeg måtte parkere den i nedoverbakke før jeg stoppa motoren. (dytta'n igang hver gang jeg skulle ut å kjøre!)

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Camryen min er også slik. Det kan skje en gang i måneden, eller 2 ganger per dag liksom. Får å få den til å ta tak så rugger jeg litt fram og tilbake med bilen mens den står i gir, da glipper tannhjulene i starteren neddi og tar tak som vanlig... Noe nooby forklart, men jeg er ikke mekaniker, ikke hobby engang ;P

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på bilen din (renault 19?) så sitter startern i bak-kant av motoren. måten du tar den ut på (hvis du ikke har løftebukk) er at du kobler fra batteriet,(alltid minus pol av) så skrur du av ledningene som sitter på starteren, 2 ledninger, en gods og en jording. så skrur du av de 2-3 skruene som starteren sitter i, løfter den opp og setter i ny som du evt finner hos en hugger. annbefaler å ta med starteren du tok ut, hvis du ikke kan alle spesifikasjonene på bilen din!

har bytta noen sånne.. er litt kronglete, men det går :)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider