Gå til innhold

Forskjell mellom 318 og 320

Ranger emnet

Alexxx

Anbefalte innlegg

Originally posted by Alexxx

Jeg vurderer å kjøpe meg en BMW e30 320 eller 318. De fra slutten av 80-tallet. 318 har jo rundt 115hk og 310 rundt 130hk og jeg lurer på om jeg merker noe forskjell i disse bilene. Vanskeligere for meg å finne en brukbar 320 grunnet økonomien. Så er 318 noe "treigere" enn 320?

Det kan lønne seg å søke litt på forumet her om det du lurer på, spm ang 320 kontra 318 er noe som kommer om og om igjen..

Enkelte som begynner å bli lei, så tenkte jeg skulle si det før alle dumme komentarer kommer.. ;)

Kan jo fortelle deg det jeg synes og vet om de to biltypene.. Prosjektbilen min er en 320i 85 modell med trimkam og enkelte småjusteringer.. Så hvordan er original 320 er å kjøre kan jeg ikke si så mye om..

Hadde en 88 modell 318i som delebil nå rett før nyttår, rakk å kjøre litt rundt i den.. Den er sportslig å kjøre og drar greit i forhold til andre 1,8 liter biler av andre merker, men etter min mening kjedelig i forhold til 320n min.. :D

320n har som kjent sekser motor mot 318n med firer.. Jeg liker seksern best, den er turtallsvillig og har mer bånndrag en firern..

En annen mulighet du også kan se på er 318iS, den bilen skal vistnok ha en motor som går bedre en original 320, og er litt lettere pga mindre motor.. 318iS har 16v motor kontra 8v på 318i..

Noe du også må huske på er forsikring, 318 er billigere å forsikre en 320i.. Men uansett er begge dyre å forsikre..

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AnDtHo

Hadde en 88 modell 318i som delebil nå rett før nyttår,

Til info så er din gamle delebil ribbet for interiør. Bakstilling m/skiver fra 325,tannstang + nye bøtteseter og veltebøyle er på vei + det skal legges inn en 3.5 liters motor. Litt rust skal sveises og skjermer byttes til våren. Samler deler nå og bygger til våren - sommeren

Imponert...men ikke overrasket.

Låven racing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TAm

Til info så er din gamle delebil ribbet for interiør. Bakstilling m/skiver fra 325,tannstang + nye bøtteseter og veltebøyle er på vei + det skal legges inn en 3.5 liters motor. Litt rust skal sveises og skjermer byttes til våren. Samler deler nå og bygger til våren - sommeren

Bra at den blir brukt! Positivt det! Spiller og skjerm er allerede i bruk, sjekk prosjekt posten min nederst her.. :D

"One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch

Lenke til kommentar
Del på andre sider