Gå til innhold

Enda en tråd om montering av konfilter

Ranger emnet

KaldBlod

Anbefalte innlegg

Vurderer å sette inn konfilter i bilen.

'86 1.8 GL forgasser (Pierburg)

Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre dette på denne bilen, da luftfilterboksen sitter oppå forgasseren.

Jeg regner med at jeg fjerner luftfilteret fra boksen, og monterer konfilteret på slangen et sted.. Men hvor?!

Først er slangen laget av hardplast.. Så kommer det en liten sak hvor forvarminga (?) og en vakuumslange (?) kommer inn. Derfra er det et gummirør som går videre, inn i sideskjermen...

Skal røret fjernes fra sideskjermen og filteret settes på der?

Om jeg også kjøper et power-rohr.. Hvor skal det sitte? Skal det bytte ut gummislangen, eller hva?

Dårlig bilde fra helt feil side:

18gl01.jpg

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i å sette på konfilter,ingen vits.. Kjøp deg heller et KN innsatsfilter.. Kjøpte med et GreenFilter og satte det på der hvor den slangen fra skjermen satt,ble bare tull med forgasseren,blir for kald? luft som kommer inn i forgasseren,og dysene fryser,og bilen stopper.. Mer problemer enn hygge..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg gjorde når jeg satt på mitt kon filter var å: Fjern luftfilteret i boksen oppå gassern, tørk det rent å pent inni boksen så dritt som har liggi i boksen ikke kommer inn i gassern. Så fjerner du forvarmingsslangen å tetter der. Så fjerner du røret som går inn i skjermen og setter på filteret der.

Jeg kjører sånn hele sommerhalvåret, men bytter til orginalt igjen om vinteren fordi da er det fint å ha på forvarmingsslangen så det ikke fryser i dysene dine og bilen blir idiot.

(o) VW Golf GTI 00 mod

(x) VW Golf GTI 97 mod

(x) Audi A4 avant 1.8T 01 mod

(x) Nissan Primera 2.0 SRI 95 mod

(x) VW Golf 2 1,6 gl 88 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men.... VWGolfIIHFS hvor mye betalte du for d filteret? Innsats filteret....

Har slik en spæsiell 1.3L injection jeg serru... Men en kamerat av meg skal mekke overgang sånn at konfilteret jeg har kjøpt passer rett på... For på 1.6 for eksempel er det jo bare å nappe av det gamle og sette på det nye filteret. Men hos meg er det en plate som filteret sitter festa i, så han skal lage plate med overgang fra 40mm så til 60mm rør så det passer akkurat! :D

så en stooor takk til Thomas! :)

Noe bil-happenings som burde være med i Romerikes Blad? Kontakt meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halløøøy..

Den 1.3 er meget spesiell spør du meg,men nå skal du høre.. Sett han kompisen din på vent,for jeg råder deg til å drite i det konfilteret! Kjøp deg et sånt ett,funker perfekt,og er laget til å passe rett i den originale koppen,hvor luftfilteret ditt ligger den dag i dag..

KN filter for 89 Golf 1.3

Hvis dette frister,så ringer du Kollevold,og bestiller et.

Det koser 620kr,og da har du filter resten av bilens levetid. Gå på http://www.kollevold.no,så finner du tlfnr dems der.

Hvis du ringer dem så er artikkelnr for KNfilteret:

KN33-2001

Håper jeg svarte på spørsmålet.. ;)

mvh

Originally posted by fred_stian

Men.... VWGolfIIHFS hvor mye betalte du for d filteret? Innsats filteret....

Har slik en spæsiell 1.3L injection jeg serru... Men en kamerat av meg skal mekke overgang sånn at konfilteret jeg har kjøpt passer rett på... For på 1.6 for eksempel er det jo bare å nappe av det gamle og sette på det nye filteret. Men hos meg er det en plate som filteret sitter festa i, så han skal lage plate med overgang fra 40mm så til 60mm rør så det passer akkurat! :D

så en stooor takk til Thomas! :)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider