pezman Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Har problemer med tomgangen... An og til så varierer tomgangen mellom 1500 og 600 på turtallet... Noen som har vært borti dette problemet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rallyegolf Skrevet Januar 11, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2005 Hadde det problemet på gamle bilen min (rs turbo) hvis eg ikke husker feil så har den og ke jetronic. Da var bensin pumpe releet litt ute å kjørte + hadde en løs bensin slange under bilen en plass... Da jaget den endel på tomgang.. Siter VW Golf g60 Rallye! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 hvis bilen står å pulserer mellom 600 og 1500 kan det være luftmengdemåleren din som har tatt kvelden! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pezman Skrevet Februar 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 Kanskje, men det er ikke alltid dette sjer... Jeg kan kjøre i 2 uker uten at den står å jager på tomgang... Og så kan jeg ha problemet i et par dager og så er det vekke igjen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Februar 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 2, 2005 På PL motorene hvilken insprøytning er det der? Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Ok, denne innsprøytningen styres elektrisk og opereres mekanisk? har diskutert dette med noen kompiser og vil bare ha et svar :rolleyes: Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Tja, den har noen elektriske sensorer mer enn k-jet (kr) som justerer for visse ting, f.eks full gass, stengt spjeld, og vakuum i innsug pluss varme, men er uansett en mekanisk innsprøytning mener jeg med konstant sprut.. Selve innsprøytningen er mekanisk siden det brukes luftspjeld i stedet for en hjerne som regner ut hvur mye suppe den skal ha.. Sprutet heter CIS-E på engelsk ( Continues Injection Sustem- Electronic) så systemet er altså et mekanisk innsprøytnings system med endel eleektriske sensorer.. Grunnen til at det kan kaller makanisk er at det fortsatt er luft-mengde måleren som bestemmer hvor mye bensin som skal inn, og dysene er mekanisk (dvs. de slipper inn det som komer av bensin, mens ei elektrisk dyse står med trykk hele tiden, men får et elektrisk signal fra hjernen om når den skal åpne.. Mener dette stemmer, men har ikke vært så mye bort i pl... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
UltraComp Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Ok.. men denne varmingen hvordan blir den styrt? Jeg har broblemer med naar jeg starter bilen at jeg maa traa paa veldig mye for og faa respons.. dette problemet forsvinner naar den blir varm Siter Broooom! See you when you get there.. Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen! http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092 90 BMW 320i (x) 89 VW Corrado G60 (x) 88 Golf mk2 GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 på kr motoren så sitter det iallefall en kaldstart-ventil på blokka mot girkassa. Det skal gå to bensin ledninger til den.. er ikke sikker på om choken til pl virker på samme måte, har egentlig mine tvil... Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trra Skrevet Februar 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 3, 2005 Originally posted by golf gti16v på kr motoren så sitter det iallefall en kaldstart-ventil på blokka mot girkassa. Det skal gå to bensin ledninger til den.. er ikke sikker på om choken til pl virker på samme måte, har egentlig mine tvil... (Kald)startdysa sitter jo på siden av innsugsmanifoilden, er varmkjøringsregulatoren som sitter på siden av blokka på KR, den har ikke PL, er vel elektrisk styrt der, mener den sitter på siden av bensinmengdefordeler\luftmengdemåleren på PL.. Siter 05 Skoda Octavia L&K 75 Jaguar XJ6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.