Gå til innhold

KE-Jetronic

Ranger emnet

pezman

Anbefalte innlegg

• 3 weeks later...

Ok, denne innsprøytningen styres elektrisk og opereres mekanisk? har diskutert dette med noen kompiser og vil bare ha et svar :rolleyes:

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, den har noen elektriske sensorer mer enn k-jet (kr) som justerer for visse ting, f.eks full gass, stengt spjeld, og vakuum i innsug pluss varme, men er uansett en mekanisk innsprøytning mener jeg med konstant sprut.. Selve innsprøytningen er mekanisk siden det brukes luftspjeld i stedet for en hjerne som regner ut hvur mye suppe den skal ha..

Sprutet heter CIS-E på engelsk ( Continues Injection Sustem- Electronic) så systemet er altså et mekanisk innsprøytnings system med endel eleektriske sensorer..

Grunnen til at det kan kaller makanisk er at det fortsatt er luft-mengde måleren som bestemmer hvor mye bensin som skal inn, og dysene er mekanisk (dvs. de slipper inn det som komer av bensin, mens ei elektrisk dyse står med trykk hele tiden, men får et elektrisk signal fra hjernen om når den skal åpne..

Mener dette stemmer, men har ikke vært så mye bort i pl...

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. men denne varmingen hvordan blir den styrt? Jeg har broblemer med naar jeg starter bilen at jeg maa traa paa veldig mye for og faa respons.. dette problemet forsvinner naar den blir varm

Broooom! See you when you get there..

Det er ikke farten som dreper, det er bråstoppen!

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=73092

90 BMW 320i

(x) 89 VW Corrado G60

(x) 88 Golf mk2 GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by golf gti16v

på kr motoren så sitter det iallefall en kaldstart-ventil på blokka mot girkassa. Det skal gå to bensin ledninger til den.. er ikke sikker på om choken til pl virker på samme måte, har egentlig mine tvil...

(Kald)startdysa sitter jo på siden av innsugsmanifoilden, er varmkjøringsregulatoren som sitter på siden av blokka på KR, den har ikke PL, er vel elektrisk styrt der, mener den sitter på siden av bensinmengdefordeler\luftmengdemåleren på PL..

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider