Gå til innhold

Lyd fra rattet

Ranger emnet

krt_

Anbefalte innlegg

Har noen rare lyder som kommer fra bak rattet når jeg svinger. høres ut som en slags knikkelyd og "klikk-klikk" når jeg svinger. Jeg innbiller meg at lydene er kun når bilen er varm innvendig. Noen som kan ha noen ideer om hva dette kan være?

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by krt_

hm ja du sier noe.

Men det står på boksen:"Elektriske deler: Plugger, brytere, coiler og diverse ledninger" Tenningssystem, fordeler osv.

Hvor får jeg tak i kobber pasta i så fall?

Men 5-56 fordamper også fort.. Pastaen blir liggende lenger, garantert. Hvor du får tak i det.. hm, er usikker, men du kan jo prøve på bensinstasjoner, ev. Biltema o.l.

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by krt_

Er det vanskelig å ta av rattet? tenker på airbagen osv

Airbag? Hadde ikke den luksusen å bekymre meg over.. :p Det er sikkert noen glupe hoder her som kan svare deg på dette.

Men i allefall på min var det, om jeg ikke husker feil, 3 skruer bak på rattet. Ganske enkelt på de uten airbag affal..

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert du trenger å ta av rattet en gang. Ta av dekslene rundt rattstammen, da vil du se denne snella.. Du skal ha fettet mellom snella å rattet. -Du kommer til med en skrutrekker, så dypp skrutrekkeren i fettet også stapp i mellom og vri rattet frem og tilbake.. (ta av batteripol først ja, kortslutter du airbaggen kan det hende du får en liten blåveis)

jeg brukte hjullagerfett det funker helt konge.

Jeg kan ikke garantere at man ikke må ta av rattet for jeg er ikke noe bmw-mann.. men denne metoden virker på ford i allefall.

- 85 Toyota Levin AE86 - F20C

- 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE

Lenke til kommentar
Del på andre sider