Gå til innhold

Sveise bakluke samt mont el ruter.TIPS??

Ranger emnet

Raymond Andersen

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mandel

min er også skrudd fast igjennom vinduet..tror de aller fleste orginale golf vinger er skrudd fast igjennom vinduet..men kan ta feil..

ja ikke veit jeg men tøff er den hvertfall..

Har du noe bilder av bilen din el? ser du er fra lhmr,da har jeg sikkert sett deg og bilen før men kjenner ikke igjen slik ved navn.

Er du medlem i mjøsa lokallag forrseten??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Mandel

men angående denne badlooken bak..

blir ikke det vanskelig og få det til og bli pent da? da må du jo fjerne en bit av baklyset..for baklykta ligger jo jevnt med metallet på bakluka..=? litt dårlig forklart men,,

Nei tror ikke det skal bli noe problem.Som du ser på bildet lengre opp i tråden her så har jeg de lexus baklampene med 3 runde lamper inni og baklyset er da i den største rundingen,ryggelyset er ved siden av og litt mindre og øverst er da blinklys.(tåkelys finnes ikke her..) Det blir da bare blinklysa som blir litt tildekket men disse lampene lyser så sinnsykt at det vil nok skinne mye fram i hele lampa når jeg evt bruker blinklys.Baklys blir ikke berørt. Dessuten bygger det ikke mer en ca 2-3 cm ned på lampa. Har prøvd å legge de inntil og sett næremere på akk det der og det kan bli tøft :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm oki, det går sikkert : )

her er bilen min..http://img.photobucket.com/albums/v156/Mandel/004bw.jpg

nye speil, nye felger, toning av alle sideruter er på plass før sommeren setter inn..: )

Er ikke medlem i verken Vacn, eller lokallaget mjøsa..har hatt bilen i ca et år, men har bare aldri tatt meg råd til og bli medlem ;) hehe

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olehenri

rayander : åssen type panser er det du har ? er det sjølmekk el får man kjøpt det et sted? hvis jegi ikke har sett helt feil er det vel panser med bad look? hvis du ikke har sveisa det på selv?

Det er det originalae panseret med "på sveist" bad look,altså det er vel ikke direkte sveist da bad look'n er laget av en kombinasjon av glassfiber og plastikk. Desverre kan jeg ikke svare på hvordan den er festet og utført da jeg kjøpte bilen med den ferdig montert. men i vognkortet her jeg tûv papirer på den og den er vist fra Hella ettersom jeg har funnet ut. Veldig stilfult og rent når en ikke har den skjøteni mellom panser/bad look.

Mange som tror det er et annet panser som er helstøpt,tror en får kjøpt det en stand men pris og slikt er vanskelig å si for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rayander

Det er det originalae panseret med "på sveist" bad look,altså det er vel ikke direkte sveist da bad look'n er laget av en kombinasjon av glassfiber og plastikk. Desverre kan jeg ikke svare på hvordan den er festet og utført da jeg kjøpte bilen med den ferdig montert. men i vognkortet her jeg tûv papirer på den og den er vist fra Hella ettersom jeg har funnet ut. Veldig stilfult og rent når en ikke har den skjøteni mellom panser/bad look.

Mange som tror det er et annet panser som er helstøpt,tror en får kjøpt det en stand men pris og slikt er vanskelig å si for meg..

okey.. driv å skal kjøpe meg en 3r som går på moelv med bad look, som har skjøte kant mellom den og panseret, noe jeg ikke liker.. powerzone har et zender panser med badlook, men og med scoop te 6500, så jeg får se hva det blir til.. er det 4r lykter du har eller? Driv å vurdere 4r lykter eller angel eyes te den hvis jeg får lån så jeg får kjøpt den.. tror det blir fett.. men assa, du har seriøst den peneste 3rn her i området syns jeg, ikke helt klart å fordøye felgene dine ennå men det matcher bilen.. :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by olehenri

okey.. driv å skal kjøpe meg en 3r som går på moelv med bad look, som har skjøte kant mellom den og panseret, noe jeg ikke liker.. powerzone har et zender panser med badlook, men og med scoop te 6500, så jeg får se hva det blir til.. er det 4r lykter du har eller?

Såfremst du i utgangspunktet bare er ute etter helsveiset badlook panser så er det penger ut av vinduet for et panser til 6500. Alt du trenger å gjøre er å sku av den badlooken du har nå og dra til en blikkenslager så kan dem lage en ny til deg i metall.. Så sveiser du den fast, veldig enkelt.. Husk at lakkering kommer i tillegg uansett..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det ole! Holdt på selge den her for litt siden men hadde ikke hjerte til det. Mest pga at jeg er så fornøyd med den bilen og at jeg har så mye prosjekter jeg vil fullføre mine ønskelige og liggende prosjekter. men vil ikke røpe alt enda.... hehe..

Ja jeg har 4'r lamper foran og er veldig fornøyd mde de,lyser meget godt i mørket og tar seg godt ut med bad look'n. men det er som sagt i kombinasjon med spredere som sitter langt nede og bredt ut!! Laget brakketter til mine slik at de kommer helt ut og ned.men de forbanna hella linse lyse er noe h........s d...t!!!! kondens og dårlig kontakt kom og gikk hele tiden.. grrrrrr..

Kunne tenkt meg Angel eyes selv men ser ut som om alle skal ha det nå så da blir det litt kjett når alle kommer på treff og slikt så har alle det.. men den bad look'n bak gleder jeg meg til å se ferdig hvis det funker slik jeg har tenkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

da jeg laget badlook på gamlebilen kjøpte jeg ferdig metall list fra ast i bergen. hadde satset på å få satt på metall list, plast og glassfiber har lett for å sprekke. å kjøpe ferdig panser er for pyser

jeg mener angel eyes er for bmwer...

Jo kan være ganske enig med deg der,angel eyes passer best på beemere.... derfor tror jeg at jeg rett og slett bare beholder 4'r opptikken min foran.

Men du "VR6r",jeg har en golf 3 med en front skade hvis du var på jakt etter det. Skaden er av den art at det "sto et tre" i veien kan en si og har en bra front skade men fin ellers.. opprinnelig en GT men interriør og el ruter har jeg tatt ut da jeg skal ha det i bilen min ;)

Har ingen bilder men kan skaffe hvis det er av interrese?? (ikke i dag da men..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vr6R

ja er av interesse av bilder.. send de til meg på mail.. skader på ramme vang eller??

mailen min er gunnarfalkhaugen@hotmail.com

Tar med kameraet på jobb i dag og snapser noen bilder så skal jeg prøve å sende de i kveld en gang...........hvis jeg klarer det da..hehe

Høyre dør er slik at den går ikke igjen men er ikke mye som mangler,tror det skal gå greit å "jigge" den.Vangen er jeg litt usikker på,men Høyre bærebru er knekt så den er bare såvidt sveist fast i spindelen slik at den er "trillbar" liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er luka demontert og plate er sveist på. Gjenstår bare mye pussing og litt sparkling så ser dette ut til å bli veldig bra dette!!!

Må bare få somla meg til å kjøpe en slik "låsedriver " til bakluka..

men ang det med badlook'n bak og " sveise/støpe" den i luka utgår,siden passformen og slikt er noe vanskelig å beregne da det er liten slingringsmon å gå på mellom luke og baklamper. Så de blir enkelt og greit festet rett på lampene slik de i utgangspunktet skal sitte..

Skulle lagt inn bilder men vet ikke hvordan jeg gjør det pga har ikke det programmet som skal til å få de mindre og inn på forumet.. HAr noen det og evt noe tips og hjelp til dette,MÅ lære meg det.......

prøver å legge ut bilder fra en fil som lå på en annen tråd her:

http://hazert.7kt.net/bilde/bilder/Bakluke 1.jpg

http://hazert.7kt.net/bilde/bilder/bakluke 2.jpg

http://hazert.7kt.net/bilde/bilder/bakluke 3.jpg

hva synes dere folket?? for å si det slik da så har jeg en kompis som tegner mye i photoshop og han har fått det hele resultatet til å se omtrent slik ut:

http://hazert.7kt.net/bilde/bilder/bakluke 4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider