Gå til innhold

Da Mustang ble jappse bil...

Ranger emnet

KeLoN

Anbefalte innlegg

Dette er definitivt ikke godt nytt for entusiastene. Om dette ikke bare er rykter kommer nok 2004-modellen til å være den siste skikkelige Mustangen i mine øyne.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by oddi

Samme hvor bilen er fra vel, det er den fineste mustangen til nå syns nå jeg.. at den skal lages i samarbeid med japsene er jo bare positivt, da blir det kanskje litt kvalitet også:)

mvh oddi

Mulig det, men tenk om det blir fwd?!! wtf?

Og sånne 'smarte' jappse løsninger da ...

AmCar-entusiaster vil trolig gråte seg i søvn etter at det torsdag ble kjent at den japanske bilprodusenten Mazda skal overta produksjonen av legendariske Ford Mustang.

Hoff. Er jeg nødt til å kjøpe meg en '03 '04 modell om jeg skal ha en 'orntli' da =/

Errr :(

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen skal bygges av Mazda, spiller vel ingen rolle hvem som bygger den. Valmet fabrikken i Finland produserer Porsche Boxter, Lada Samara, Saab 900 cab, og Valmet traktorer.

Dessuten, så ble 3000gt bygd av Mitsu. mens Stealth ble bygd av Dodge og fordet om bilene er like er 3000gt bedre på kvalitet.

Ford Probe er jo bygd av Mazda, er jo Mazda 626 6 ern som står i den bilen, ikke noe galt med den.

Dessuten hvordan noen i det hele tatt påstå at den siste mustangen blir bygd i 04???????? Siden Mustang II kom i 74 (tror jeg) har det jo bare vært pingle biler. Husk bilen begynte Pony car æraen, men det er jo Camaro og Pontiac som har hold Pony car navnet ved like. Har vært noen Saleen og Cobra utgaver, men allikevel ikke særlig spreke.

Kan bare gå en vei for Mustang og det er opp!!!!!!!

Det tok før mye plass med allt man har eid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dere snakker om er hvem som bygger dem...

Mazda har KJØPT Mustang. De skal ikke bare bygge dem.

Og ja, jeg vet at 626 v6'ern sitter i probe, og at den er bygget av mazda, men det er ikke en bil du ser hver dag det...?

Jeg sier ikke at Mustang kommer til å bli helt ødelagt og sånn, men det har litt med prinsippet å gjøre.

jaja ... dere får tolke det sånn dere vil, men jeg liker det ikke ...

-Mercedes Benz 190E 2.3 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker heller ikke det her. Den "gemene hop" og Ford vil kanksje nyte godt av dette, men for en entusiast handler det om historien og merkenavnet Mustang. San Jose, Metuchen og Dearborn er viktige navn for oss, og om de nå skal flytte produksjonen fra Dearborn, MI, til en Mazda-fabrikk blir det rett og slett feil.

Dette har med følelser å gjøre og blir veldig vanskelig å forklare.

- '82 Lada 1500S/2103, vinterbilen.

- '68 Ford Mustang HT, hobbyen.

x '87 Lada 1600/2107, Dele-/lekebil (skrotet)

- '76 Lada 1500S (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

Og ja, jeg vet at 626 v6'ern sitter i probe, og at den er bygget av mazda, men det er ikke en bil du ser hver dag det...?

Jeg sier ikke at Mustang kommer til å bli helt ødelagt og sånn, men det har litt med prinsippet å gjøre.

Lurer på hvor du har fått det fra at Mazda har kjøpt Mustang????

klippet fra VG:

Ford eier 33 prosent av Mazda, og overlater Mustang-produksjonen til japanerne i håp om å få fart på Mazdas operasjoner i USA.

Det er jo for at Ford`s interesser i Mazda skal bli bedre ivaretatt! Hvis Mazda går med litt mer overskudd vil Ford tjene litt mer på Mazda aksjene sine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KeLoN

Naboen har en Probe v6 ser den hver dag :D , var rimeli nedtur når han kjøpte oljefilter på ford og det sto Mazda på det :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fd. busaboy

Ford Probe er jo bygd av Mazda, er jo Mazda 626 6 ern som står i den bilen, ikke noe galt med den.

Jeg vurderte å kjøpe Probe for litt over ett år siden.

'95 Probe 2.5-V6, for å være korrekt.

Bilen, hvis instrumenter og servicehefte avslørte 70.000 kjørte km, hadde skjeve fremre bremseskiver, el.speil på førerside virket ikke, høyre bremsekaliper bak holdt på å antenne, og innerskjermene bak holdt på å falle av.

Dette til tross for at bilen for øvrig var i meget god stand.

Dessuten er understellet det desidert dårligst avstemte jeg noensinne har hatt den rare gleden av å tyne gjennom svingene.

Bilen svømte over alle hjulene, reservehjulet inkludert, og den var understyrt både inn og ut av svinger.

Til bilens forsvar skal det sies at motoren føltes frisk, helt til den beynte å lugge... det viste seg at pluggkablene hadde råtnet, og nye kostet mer enn 1700kr for settet.

At japsene nå skal til å legge sine svette, fiskestinkende klyper på Mustang er litt vemodig.

Probe-kvalitet på Mustang; tenk om det alltid hadde vært på den måten. Da måtte Torky klart seg med Lada.

Lenke til kommentar
Del på andre sider