Gå til innhold

Trenger deler!!!!

Ranger emnet

[Trio]

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp her...

Har sett på en g60 motor som står i tyskland..

Den ser helt "Flunka" ny ut, har blitt total renovert hvis jeg skal kunne kalle det det. men synes prisen var litt høy... eller er den ikke?? Han skal ha 1500Euro for den, og så kommer frakt i tilegg..

http://www.autoscout24.de/home/index/detail.asp?ts=8154055&id=yb1jpbu4wfz

Er dette et i det hele tatt noe jeg burde tenke på ???

og er det noe som veit ca pris på transport fra tuskland ??

Mvh Sl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi coupe

jeg har en bra gti 8v motor med kasse,ledningsnett og div du trenger for ombygg til gti 86 mod som har gått ca 240 000km

2500kr for alt

Skal ikke selge bare girkassa a? Det er vel 5 trinns.

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omtrent 12500 for en ny overhalt G60 må vel sies å være billig, såfall om den er komplett.

De ligger vel på rundt en 7-8000 her, tatt rett ut i fra bil. Og skal du gjøre alt skikkelig flyr tusenlappene ved overhaling.

Var vel en som forlangte 15 000 for sin G60 motor også..

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SpeedWell det virker som om du har ganske peiling på dette...

Er det mulig og få tak i en 16v topp og bare sette den rett på en vanlig 1.8 i k-jetronic? fordi jeg har en sånn motor ligende..

eller har du noen andre tips for og få motren jeg har til og en god del bedere ?

Hva er billigst, fikse opp den jeg har eller kjøpe en ny motor?

Og hva er egentlig forskjellen på Gti motoren og den vanlige 1.8 i en ?

Mvh Sl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Trio

SpeedWell det virker som om du har ganske peiling på dette...

Er det mulig og få tak i en 16v topp og bare sette den rett på en vanlig 1.8 i k-jetronic? fordi jeg har en sånn motor ligende..

eller har du noen andre tips for og få motren jeg har til og en god del bedere ?

Hva er billigst, fikse opp den jeg har eller kjøpe en ny motor?

Og hva er egentlig forskjellen på Gti motoren og den vanlige 1.8 i en ?

Mvh Sl

nå er ikke jeg speedwell, men tillater meg å svare på dette...

du spør et ganske så omfattende spørsmål her, men skal prøve å svare så godt jeg klarer...

for det første så er det ingen god løsning med en 16v topp oppå en 1,8 k-jetronic blokk... får ikke underspyling av stemplene, og må bygge om litt med tanke på reimene og spesiellt fordeleren.. dessuten vil du trenge alt av malifolder og innsput med motorstyring til 16v... dette vil til sammen koste like mye som en komplett 16v motor... jeg ville rådet deg til å kjøpe dette, eller en 1,8gti motor for å få trim billigst...

er ikke noe problem å få g60 motorer her i norge heller.. de går sånn rett rundt 10000 med motorstyring og g-lader... vet om flere til salgs uten g-lader, men da kosteer denne ekstra... men uansett ved en slik ombygging så vil dun måtte modifisere bremser, bensinsystemet ditt med pumpe, el anlegg om mye mer, så dette er ganske arbeidskrevende med mindre du har en komplett delebil..

skjekk denne tråden f.eks:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=61615

forskjellen mellom 1,8 og 1,8 gti, er jo som kjent innsprøytningen med manifolder, men også det at kammen er kvassere og at kanalene i en gti topp er større...

bare spør hvis det er noe mer.... men alt av dette har vært tatt op på forumet før, så search funksjonen er en fin ting...

har du noe du ikke finner ut av så send mail eller gå på msn med VW_vag16@hotmail.com, eller send pm.... vet jeg ikke svaret, så vet jeg hvem du skal spørre :)

- golf gti16vT prosjekt

- 76 polo - prosjekt UR -polo

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jeg si at jeg ikke er helt sikker på... vet ja at man med 8v g60 blokk og 16v topp havner på omtrent 6:1 i komp, men mente at g60 blokka var bygd for lavere komp siden den er overladet, mens en normal 8v blokk tror jeg ikke er det... er iallefall samme delenummer på råde og veiv til 16v blokka og gti8v blokka, så er det en forskjell må den ligge i stempelet og eventuelle kompresjonskammere i toppen.....

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er så omfattende at jeg i grunnen ikke orker å begynne engang, men bruk søk funksjonen.. tipset er at motorbytte i stedet for å trimme motoren sin lønner seg... dette spørsmålet har jeg svart på minst to ganger her i løpet av en uke, så søk, søk, søk !!!

- golf gti16vT prosjekt

- 77 derby - old skool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det billigste og beste er nok å selge bilen og kjøpe en gti eller en ferdig trimmet bil..

Originally posted by golf gti16v

dette er så omfattende at jeg i grunnen ikke orker å begynne engang, men bruk søk funksjonen.. tipset er at motorbytte i stedet for å trimme motoren sin lønner seg... dette spørsmålet har jeg svart på minst to ganger her i løpet av en uke, så søk, søk, søk !!!

I like big butz and I can not lie!

Low and slow, Plowing snow

Lenke til kommentar
Del på andre sider