Gå til innhold

Prosjekt konebil -update

Ranger emnet

suggen

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

dabutcher: Hellerud er like ved tveita. Mortensrud er like ved meg:) hmm.. kanskje på tide at du får det senkesettet?

Og.. Det er feil å kalle dette for et konebil prosjekt. Jeg håper ikke at jeg provoserer noen med det jeg skriver, men jeg blir bare nødt til å blande meg når jeg ser noen kalle Volvo245 for en konebil.

Suggen: Hvorfor kaller du dette konebilprosjekt? En 245 er da absolutt ingen konebil! Nå har du misforstått veldig. Det er veldig tøft å ha en kone som kjører grom volvo og det MÅ du være veldig stolt av, men det er nødvendigvis ikke en konebil.

Det blir det samme som å kalle alle 14åringer for fjortisser, og folk flest vet jo at det å være fjortiss, vil si at man er i en viss tilstand, og ikke nødvendigvis 14 år. Det samme gjelder konebiler. Det trenger ikke å være en jente som sitter bak rattet. Det kan like gjerne være en pappagutt som kjører rundt i en Golf, fordi han tror dette er den beste bilen, men desverre så vet han ikke bedre.

En konebil må oppfylle visse krav, hvilket Volvo 245 ikke gjør

Her er noen av kravene som stilles for at en bil skal kunne klassifiseres som en konebil:

-Den må ha feilhjulstrekk

-Den må ha liten Motor

-Lav egenvekt

-Den må ikke ha noen "kasse" til å laste bagasje i

Eksempler på biler som oppfyller disse kravene:

-Opel Corsa

-Ford Fiasko

-Renault Clio

-VW Golf

-VW Polo

-Toyota Corolla

-Nissan Micra

og m.fl.

Skulle du laget en konebil av Volvo245, måtte du gjort følgende:

-taksenka den.

-gjort den smalere

-gjort fronten en halvmeter kortere,

-flyttet festene til forsetet 30 cm lengere frem, slik at "kona" kan sitte så nærme rattet som mulig.

-Flyttet baksetene 50 cm lengre frem, slik at det blir ordentlig trangt i baksetet.

-gjort bakparten mye kortere, og plassert bagasjeluka rett bak baksetene

-bygd den om til feilhjulstrekk og helst automatgir.

-satt inn en annen motor og den må være tverrstilt.

-Flytte bakakselen slik at den blir under baksetene.

Som du sikkert ser, blir det alt for mye jobb.

Jeg håper ikke at jeg demotiverer deg med dette innlegget. Jeg synes at det bare er drit kult av deg å fikse opp en volvo 245 til kona di med turbomaskin, fin lakk osv, men du kan nok desverre ikke kalle dette for en konebil selvom det er kona sin bruksbil.

:op

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by btl

dabutcher: Hellerud er like ved tveita. Mortensrud er like ved meg:) hmm.. kanskje på tide at du får det senkesettet?

Og.. Det er feil å kalle dette for et konebil prosjekt. Jeg håper ikke at jeg provoserer noen med det jeg skriver, men jeg blir bare nødt til å blande meg når jeg ser noen kalle Volvo245 for en konebil.

Suggen: Hvorfor kaller du dette konebilprosjekt? En 245 er da absolutt ingen konebil! Nå har du misforstått veldig. Det er veldig tøft å ha en kone som kjører grom volvo og det MÅ du være veldig stolt av, men det er nødvendigvis ikke en konebil.

Det blir det samme som å kalle alle 14åringer for fjortisser, og folk flest vet jo at det å være fjortiss, vil si at man er i en viss tilstand, og ikke nødvendigvis 14 år. Det samme gjelder konebiler. Det trenger ikke å være en jente som sitter bak rattet. Det kan like gjerne være en pappagutt som kjører rundt i en Golf, fordi han tror dette er den beste bilen, men desverre så vet han ikke bedre.

En konebil må oppfylle visse krav, hvilket Volvo 245 ikke gjør

Her er noen av kravene som stilles for at en bil skal kunne klassifiseres som en konebil:

-Den må ha feilhjulstrekk

-Den må ha liten Motor

-Lav egenvekt

-Den må ikke ha noen "kasse" til å laste bagasje i

Eksempler på biler som oppfyller disse kravene:

-Opel Corsa

-Ford Fiasko

-Renault Clio

-VW Golf

-VW Polo

-Toyota Corolla

-Nissan Micra

og m.fl.

Skulle du laget en konebil av Volvo245, måtte du gjort følgende:

-taksenka den.

-gjort den smalere

-gjort fronten en halvmeter kortere,

-flyttet festene til forsetet 30 cm lengere frem, slik at "kona" kan sitte så nærme rattet som mulig.

-Flyttet baksetene 50 cm lengre frem, slik at det blir ordentlig trangt i baksetet.

-gjort bakparten mye kortere, og plassert bagasjeluka rett bak baksetene

-bygd den om til feilhjulstrekk og helst automatgir.

-satt inn en annen motor og den må være tverrstilt.

-Flytte bakakselen slik at den blir under baksetene.

Som du sikkert ser, blir det alt for mye jobb.

Jeg håper ikke at jeg demotiverer deg med dette innlegget. Jeg synes at det bare er drit kult av deg å fikse opp en volvo 245 til kona di med turbomaskin, fin lakk osv, men du kan nok desverre ikke kalle dette for en konebil selvom det er kona sin bruksbil.

:op

Hehehehe...blir du sintere hvis jeg sier at JEG kjører rundt i renault clio for tiden??:D Greit, det er ingen konebil, men koneting bruker den og da er det konebil i mine øyne:D

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likestilling er kanskje viktig, men når kona tvinger mannen til å kjøre konebilen, og selv begynner å kjøre skikkelig slede har likestillingen gått litt vel langt. Du må ikke la hu herske over deg på denne måten.

Men fra spøk til alvor: Lykke til med bilen. Synes den er dritsjef jeg:)

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...