Gå til innhold

Prosjekt konebil -update

Ranger emnet

suggen

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nice!

Fargen var meget pen! Jeg har lyst på noe lignende metallic, med sølv metallic nede med kanalene.

Skal du ha matt sort på stolpene mellom dørene?

Skal du ha matt sort på reservehjulsbrønnene bak? (de blir mindre synlige da)

evt kan du jo ta 86->' sitt listesett, med de ekstra listene på kanaler/reservehjulsbrønn.

Lakket du selv? Ser bra ut på bilder iallefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Nice!

Fargen var meget pen! Jeg har lyst på noe lignende metallic, med sølv metallic nede med kanalene.

Skal du ha matt sort på stolpene mellom dørene?

Skal du ha matt sort på reservehjulsbrønnene bak? (de blir mindre synlige da)

evt kan du jo ta 86->' sitt listesett, med de ekstra listene på kanaler/reservehjulsbrønn.

Lakket du selv? Ser bra ut på bilder iallefall!

Bilen er en 88mod... har ikke satt på alle lister enda, de skal lakkes mattsvart først. Har bestilt tape-settet til stolpene og dørene/bakskjermene. Har også kjøpt en 90mod 245 usa modell med ac, skinn innsprut osv som jeg skal plukke litt fra. Har også fullt stylingsett, men tør ikke sette det på før til våren...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Tøff Farge.

Bra alle liker den.

Da liker dem min også :)

Hva betalte du pr litros med farge etc?

Alt som gikk med av tape, sparkel, fyller, syregrunning, grunning, base og klarlakk kom på totalt 4675,- Er litt usikker på literprisene der. Merket er ICI autocolor. Samme som brukes på div. engelske biler, som rolls royce, jaguar og mg. Det som er dritt er at basen blandes 1:2, mot vanligvis 1:3, så det går med mye base. I tillegg dekker den litt dårlig, så han som sprøyta den synes den var litt tung og jobbe med. Ble jo blank og fin da, vi mellomslipte med 2500papir og vann etter 1strøk klarlakk, så den ble heeeelt glatt...mye jobb, men det var absolutt verdt det!!

Neste som kommer på nå er skinninteriør, turbomotor og sperre. Til våren blir det mere snacks, som f.eks aircondition og skjørting/takspoiler og baklykter med hvite blinklys. Helkrom grill og krom på lister og sånt kommer også. Jeg synes det passer veldig bra med krom til den fargen.

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.

Du må bytte til nye typen frontrute list.. Du vet GLT flate listen.

Sperre? Skal du ikke ha brems isteden? Sperre er jo ike så veldig bra på glatten i svinger.

betaler damen din for denne bilen (one way or another:)? eller er det du som ofrer tid og penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Hmm.

Du må bytte til nye typen frontrute list.. Du vet GLT flate listen.

Sperre? Skal du ikke ha brems isteden? Sperre er jo ike så veldig bra på glatten i svinger.

betaler damen din for denne bilen (one way or another:)? eller er det du som ofrer tid og penger?

Har ny rute og list, men tør ikke montere den selv, da blir den sikkert ikke tett...skal få en oppretter til å sette den inn.

Blir slyngesperre fra 940, den holder lengre og er mye billigere, litt vanskeligere å kjøre med, men den funker ihvertfall.

Dama skjønte ikke hvorfor den skulle lakkes engang hun...doh

...så det er nok jeg som betaler for moroa, hun betaler riktignok forsikring og omreg og sånn selv da...

'93 mercedes 320TE

'03 peugeot 206sw

'68 white M6

'64 amazon HGV

osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider