Gå til innhold

går dette? nåken som har peiling?

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

satt å såg på nåkren dela som du kan ha på motoren..

 

eg mangler den adapteren som skal stå innom oljefiltere. so ej got a idea..

 

du setter på en adapter med 2 nipler på blokka som en erstatning for olje filteret. tar en slange derfrå å til olje kjøleren, å frå den, å til en ny adapter du kan montere olje filteret på. å får den adapteren ijenn å tbake til adapteren på motor blokka

 

synst de va litt bedre å ha det på den måten, blir lettare å bytte filter å du får bedre plass å komme til under, der med turboen..

 

har også ett bilde som ett ekempel..

 

]http://groups.msn.com/volvo-power3/altmuli.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=246[/url]

 

kom også med tips om bedre måta å gjer det på?

 

Alle delane fann eg på: http://www.pedersens-racing.no

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det beste er vel slik som volvo har gjort det..

 

Blir vel alt for lang vei og for mye motstand for olja slik du har tegnet..

 

Du legger oljefilter og oljekjøler i en seriekobling.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pedersen Racing selger det du trenger for å gjøre det så det kan ikke vere så dårlig.

 

Eller du kan kjøpe en sånn brakett med olje til vann oljekjøler. Står orginalt på FT/FK motorer ihvertfall. Er en sånn sak du skrur på der oljefilteret skal sitte, så er den vinklet 90grader bakover og så sitter det en sånn liten faen som kjølevæsken går innom før filteret er montert ak der igjen (nesten bak med torpedoveggen). Skal stikke ut å ta et bilde av den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oljekjøleren blir kjølt med kjølevæske så radiatoren må kjøle enda litt mer.. (jada.. ALT blir jævla varmt der framme når jeg kjører hardt.. manifold, turbo og downpipe gløder, ladeluften blir varm som faen, radiatoren blir brennheit.. men den funker.. har jo vann og oljekjølt turbo, vannkjølt olje så radiatoren får mer enn nok å henge fingrene i..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okej..takker for alle svar...

 

tar vell ein evihet å finne ut om du øydelegge en volvo motor, med den løysninga eg kom med..har aldri klart å øydelegge ein volvo motor solenge eg har skrudd på dei...ein go grunn til eg holder meg til volvo

 

men det eg sitter å tenke mest på no er om de vill sirkulere skikkelig på grunn av de blir so mykje slanger å slikt..men planen er no å lage det til slik at de blir minst mulig slanger..

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår