Evolve Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Jeg har en 240 Turbo med B23AT motor på hånda, dette er en forgasserturbo, og er nok ganske så gla i bensin. Og i og med at dette blir min første bil så er det vel ikke så lurt med tanke på økonomien. Derfor lurte jeg på hvor mye det koster å bygge om til turbo med innsprut, og om dette lønner seg og går? Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Det tror jeg er mye jobb, men jeg vil anbefale deg å kjøpe en komplett innsprøytningsmotor med eller uten turbo å sette i den. Viss du skal ha noe som bruker med bensin enn en B23AT så må du ha V8 og det sier litt. Min B23A brukte 1.5på mila uansett og nå har jeg en B230FK (lavtrykksturbo) den bruker under 0.7 på mila. Sparer inn det jeg gav for motoren ganske fort (15000kr ++) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by locked Det tror jeg er mye jobb, men jeg vil anbefale deg å kjøpe en komplett innsprøytningsmotor med eller uten turbo å sette i den. Viss du skal ha noe som bruker med bensin enn en B23AT så må du ha V8 og det sier litt. Min B23A brukte 1.5på mila uansett og nå har jeg en B230FK (lavtrykksturbo) den bruker under 0.7 på mila. Sparer inn det jeg gav for motoren ganske fort (15000kr ++) byttet du motor og la opp ledningsnett osv selv? Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 vel, skifta motor en gang (fra B23A til B230A) det gikk jo jævla bra, bortsett fra at den motoren ikke viste seg å holde mål. Så fikk fatt på FK motoren og skulle egentlig skifte den selv, men hadde plutselig ikke noen sted å gjøre det så en kompis gjorde det for meg. Og tro meg, det er mye jobb. men ingen ting er vanskelig. Han jeg kjøpte motoren av hadde merket alle ledningene med mask.tape og skrevet på hvor de skulle, det var jo en stor fordel. Ellers er det alltid noe småplukk ;) Eneste som ødela var at han brukte 2 dager på å skifte motor, legge ledninger osv. men han brukte 2 dager på et par feilmerka ledninger ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Jeg kjøpte en b21at og byggde om til et.... Det jeg gjorde var at jeg tok den gamle motoren min som var en b23e og skrudde over toppen med innsug og alt... Får da en bedre topp (405), bedre innsug og kvassere kam. Du må også bytte innsprutningen til turbosprut... Pga: luftmengdemåleren vil ikke måle riktig mengde når lufta er under trykk! (b 23 e har luftmengdemåleren montert på blokka, mens et har den før turboen!) Du må derfor skaffe en topp med hul til dysene (hvis det ikke er blendet hull i toppen din, det hadde min nemelig), Innsug, og innsprut for turbo... Dette er kanskje en litt dyrere løsning en å kjøpe en komplett motor men den blir også litt vassere... Har ellers bytta 2 motorer.. det er endel arbeide men ikke noe vanskelig! Håper dette er til noe hjelp!! Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by Volvoturbo240 Har ellers bytta 2 motorer.. det er endel arbeide men ikke noe vanskelig! Skal vel nevnes til 240'ens fordel at det ikke er spesielt vanskelig å skru på selv.. god plass over alt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 hva trengte du for å sette i FK motoren? Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 Originally posted by Mambo hva trengte du for å sette i FK motoren? tankarmatur med forpumpe (fra 240 med innsprøytning), bensinpumpe. Flytte spylervæsketanken (for å lage plass til KN filter), rør, slanger, IC, kappe vekk bit av clutchuset min for å gjør plass til svinghjulssensoren, legge opp nye bensinslanger, ny gasswire som hadde rett lengde. Var ikke mer enn det.. (som jeg husker) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 gjort på en helg jo :) hvis jeg får låne en løftebukk på jobben da :) hehe gjort på en dag om alt går glatt :) Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bakk1 Skrevet Januar 12, 2005 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2005 forresten noen som vet hvor mye det er og spare på og sette på mekanisk innsprut? tenkte skulle gjøre det mot sommer igjen, en kammerat skulle ha en høvding for settet og tanken. Siter Audi A4 Avant,05', 1.9TDIQ S-Line Lada Samara 96mod. 1,5L (Snart flat) x MB 300ce 91/94mod. Sportline x 240gl b21at++ 83mod. x Tempo RT 50 Computers are like airconditioners, they don't work properly when you open windows... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.