Gå til innhold

Lærlingeplass ??

Ranger emnet

evolutionII

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen her inne som vet om bilbedrifter der ute som skal ha lærlinger? Har vært på utkikk i et halvt år nå med 0 respons, det er kjedlig. Blir ikke noe framtid av og sitte her hjemme og glo. Her i Telemark er så og si alt som var av plasser tatt (var nesten ingen).

Resten av de som jeg gikk i klasse med har endt opp på en VK2 kjøretøy linje som de deler med en VK1 kjøretøy klasse. Og etter det jeg har hørt så lærer de ingen ting der. Men det vil ikke jeg, vil ut i bedrift!

Sikkert fler en meg her inne som har sliti med detta.

Så hvis du vet om en bedrift jeg kan kontakte så send meg en PM..(gir et lite håp)

Det som er så rart og er at jeg har helt greie karakterer og nesten ingenting fravær, men det hadde tydligvis ingenting og si. Skal ikke bilbransjen ha lærlinger lenger eller?

evolutionII

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nok litt feil årstid å lete etter lærlingplass,de fleste verkstedene som skal ha lærlinger tar de inn sommer/høst.

bra karakterer og lite fravær så pleier det være lett å få plass.vi var 3 klasser på kjøretøy,og de fleste fikk seg en lærlingplass.

vi var 5 lærlinger i en bedrift på det meste:D

Quattro driftsquad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ihvertfall skjønt at VKII på skole ikke er veien å gå, og da har du kommet langt. Lærlingeplass i bedrift er tingen, da lærer du mer samtidig som du får mer penger å bruke på bilen din og/eller kvinnfolk.

Som nevnt tidligere er kanskje ikke dette rette tiden på året, men man vet jo aldri. Eneste jeg kan råde deg til er å ta kontakt med en rekke opplæringskontor og bedrifter i området du helst vil bo og jobbe i. Jo flere du tar kontakt med, jo bedre. Selv om de ikke søker etter lærlinger kan det hende de vil ansette deg hvis de ser du står på og ikke gir deg. Så konklusjonen må være å ikke gi seg før noen ansetter deg. Lykke til med jobbsøkingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider