Gå til innhold

Problemer med tåkelys/spredere

Ranger emnet

JungHanz

Anbefalte innlegg

Hei

Plutselig en dag lyste ikke spredera mine.

Bilen er en Audi 90 2,3 20v Q 89modell

Noen som veit hva som har skjedd ?

Tviler sterkt på at begge pærene har røki.

Jeg veit ikke om det har blitt laga no harry mekk på min bil eller om det skal være slik. Men når bilen er stoppet og alle lys er slukket, så lyser det fortsatt svakt inne i sprederknappen.

Når jeg slo på spredera mens de funka, så lyste det i den andre knappen, den til venstre ikke i den knappen som jeg trykkte på når jeg slo på spredera, er dette riktig.

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min funker ingen av delene. tåkelyset bak har aldri fungert mens jeg har hatt bilen. Men de forran ville plutselig ikke lyse her en dag.

Hvordan er det med knappene dine ? når du skrur på tåkelysene forran, lyser det da i den knappen som du bruker for å slå på det bak ?

x-97 Audi A6 2,5 TDI quattro

x-86 Audi 80 quattro

x-89 Audi 90 2,3 20v quattro

x-85 Audi 80 GTE quattro "kamelon lakkert"

x-90 Passat GT G60 Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Når jeg skrur på tåkelysa foran, lyser det kun i den knappen(grønn trekant). Når jeg skrur på tåkebaklysa, lyser det i tåkebaklysknappen (gul trekant) og så lyser grønn trekant i knappen til tåkelysa foran, slik at både tåkelys foran og bak slås på. Altså, tåkebaklysa kan ikke slås på alene, det kan derimot tåkelysa foran.

Hvis du ikke har gjort det, tror du burde ta ut alle knappene og rense de med noen bomullspinner og litt elektronikkrens. Det er vanligvis mye irr på kontaktflatene. Det gjorde jeg med en gang jeg fikk bilen, ingen brytere funka helt, veldig ustabile, og nesten ingen pærer funka heller. Etterpå var de som nye. Da har du iallfall eliminert en feilkilde. Jeg mener å huske at knappene lot seg dele i 3 deler, frontstykket, bryter-huset og innmaten. Jeg valgte å ikke demontere innmaten noe særlig mer, da jeg ikke visste om jeg ville få det sammen igjen. Man kommer godt nok til alikevel.

Mvh

Kristian

suck-squeeze-bang-blow...brilliant

Lenke til kommentar
Del på andre sider