Gå til innhold

HJEEEEEELP!!!! Problem med Automatkasse på mercedes 230 CE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ranger emnet

msoras

Anbefalte innlegg

Håper noen har peiling på mercedeskasser og kan fortelle meg om det er noen vanlig feil jeg har på kassa og om det er noe som kan fikses billig utn å overhale hele kasse. Kassa girer fint mellom park første, andre og revers. Men så vil den ikke gire mer. Har prøvd å skifte olje og filter men til inegn nytte. Noen som har noen gode råd????????????????????????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e dritt dårlige kasse på desse bærsmedesane... en kompis sin tok kvelden før 200k... han fekk den overhalt for 15k å no fønka den fint... Men du er heldig om du får det så billig... byttekasser på mercedes koster rundt 30 trur ej.. kanskje litt meir

Gromscona POWER!

No: Opel Ascona B 2,2i

Eks: 1x Opel Kadett B 1,1 - 1x Opel Ascona B 4dørs - 4x Opel Ascona C 1,6-2,0i - 1x Opel Vectra 2000 16v - 1x Opel Rekord E2 2.0s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by smule

Det e dritt dårlige kasse på desse bærsmedesane... en kompis sin tok kvelden før 200k... han fekk den overhalt for 15k å no fønka den fint... Men du er heldig om du får det så billig... byttekasser på mercedes koster rundt 30 trur ej.. kanskje litt meir

Hva har du i mot mercedes, siden du syns det er så morro å slenge dritt du finner på ut av løse lufta?

1. Girkassene i mercedes er nærmest uslitelige. Min passerer snart 350 000 km uten at den har hatt noe behov for overhaling. Bilene som går som taxi kjører gjerne 500 000 km + uten overhaling av kassene.

2. Bergs Automatservice i Oslo har spesialisert seg på automatkasser i MB, og overhaler disse til grei pris. Det er svært sjelden det havner over 10 000,- for overhaling. 5-10 000 er normalt.

Det som vanligvis skjer med mb-kassene er at 3. giret blir utslitt. Å bytte lameller til 3. gir er ikke store jobben.

Når det gjelder kassa det var snakk om her, har den nok noe annet feil, siden den ikke vil girer videre. Jeg foreslår en telefon til Bergs automatservice. Der er de kjempegreie, og svarer gjerne på spørsmål over telefon. Jeg skal dit snart og bytte olje på kardangen min. 290,- inkludert olje er såpass rimelig at jeg ikke gidder ligge på ryggen ute på gårdsplassen og banne. Oljen koster fort en hundrings pr. liter, og man trenger 1,5 liter av den.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider