Gå til innhold

bensinforbruk på 240 vs. 240TIC

Ranger emnet

Popoff_@leks

Anbefalte innlegg

Originally posted by locked

...(jeg bruker under halvparten så mye bensin som før, selv om jeg kjører minst like mye. samma bil, bare ny moror (B230FK))

dobbelt så lite og halvparten så mye?

hehe... men uansett:

jeg er enig i ditt poeng: Kjøp heller en dyrere versjon som bruker mindre bensin. Du sparer på det i lengden!

Den som bruker minder bensin, vil som oftest også gå bedre. (mer effektiv).

Du kan nok justere en a motor til å bruke lite bensin (vet det finnes triks med dysen i forgasseren), men den vil aldri bli like gøy som en innsprut motor.

ps. b230e har mek. innsprut, mens b230et har elektronisk.

f motorene har elektronisk også.

jeg er dog litt usikker på b21f, om den hra mekanisk eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by DaButcher

Du kan nok justere en a motor til å bruke lite bensin (vet det finnes triks med dysen i forgasseren), men den vil aldri bli like gøy som en innsprut motor.

Hvordan? jeg har enda ikke fått min (B230K) til å gå under 1.2 liter på mila på en tank... Nå skal det kanskje nevnes at min fot er temmelig tung :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by chiller

Hvordan? jeg har enda ikke fått min (B230K) til å gå under 1.2 liter på mila på en tank... Nå skal det kanskje nevnes at min fot er temmelig tung :D

kjør motoren varm. fyll full tank og plukk deg ut en lengre veistrekning med god vei slik at du kan holde jevnest mulig fart (ca 70-80km/t). bør vere minst 10-15mil. så fylle du full tank igjen. Kjøre du pent, og bilen bruka over 0.8-0.9 så bør du ta deg en runde med motoren, skifte plugger, pluggledninger, rotor, fordelerlokk, bensinfilter, luftfilter, justere gasser'n, olje og oljefilter. Så kan du evt. prøve å måle forbruket en gang til.

Edit: DaButcher: sorry glemte å si noe.. kverulant :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider