Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet


acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

  1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

    • Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55


Anbefalte innlegg

pyssshjjjjj :) :) :) .... god lyd i bilen din acoupe...

har på følelsen de fleste blir lei slik ventil lyd etterhvert, alle sier det...så godt med noe nytt også sikkert.... :rolleyes:

 

Jo takktakk :D

Ja man blir vel litt lei i lengden, men slik er det da bare !

 

Det blir nok litt forandring på lyden i bilen min nå, skal kjøpe rør til nytt eksosanlegg på tirsdag, samme dag som jeg bestiller den nye dumpventilen.

Så da blir det ny lyd i gården ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den dumpen som du har lagt ut en lydfil av har den lyden som er litt spesiell og ikke bare sier pssshhh...heter disse dumpene noe spesielt???? hvor mange mm er dumjpen på og hva betalte du for den???? tøft prosjekt:)

 

Det er HKS sqv dump, den har ett endestykke foran der trykket kommer ut som lager den "kvitre" lyden, jeg har også en annen type som du knapt hører det phhhhhsssjjjj`r.

Tror dumpen er på 45 mm, jeg betalte 1700,- for den brukt for noen mnd siden. Men den er solgt nå i fordel for en bailey dump ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lure til meg ett kamera på skolen i morgen så får jeg tatt noen bilder.

Men slik er lista :

 

Ny eksos, 2,5" rør, null kat, supersprint mellompotte, universal enderør (effektpotte)

Montert og lakket ny ramme rundt ved midtkonsolen, og luftinga på sidene.

Montert dvd spiller der askebeger og sigarett tenner var.

Monter skjerm foran der varmlufta kjem ut på midten.

 

Neste som nå skjer er å lage ett bryterpanel der det store oppbevaringsrommet er, slik at jeg får strøm til dvd spiller, skjerm, ladetrykksmåler og diverse diodelys.

Skal også få sveise igjen ett lite lekk på eksosen samt få satt i rør igjennom katalysatoren i morgen, har en fææææl surklelyd på siden av bilen jeg liker mindre godt angry

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt grovere lyden i kjerra di nå! Gromt! men må få inn att no psssshj snart! hehe. hakke hørt no ta det siste dagene :P

Ja ble litt bedre lyd, men har du ikke lagd merke til den lille hostelyden når jeg tar ut gassen da ? litt arti lyd egentlig...

Selger dumpen jeg har nå, så bestiller jeg ny så strax jeg får penger fra han som kjøper min, så da blir det litt phhhsssjjjj ing veit du ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ble litt bedre lyd, men har du ikke lagd merke til den lille hostelyden når jeg tar ut gassen da ? litt arti lyd egentlig...

Selger dumpen jeg har nå, så bestiller jeg ny så strax jeg får penger fra han som kjøper min, så da blir det litt phhhsssjjjj ing veit du ;)

hehe.. hakke hørt den nei.. det er forno a?

 

Har et sånn "svooup" lyd i filteret mitt når jeg tråkker på gassen, arti lyd det å! hehe :D

 

Edit : Bitteliten sugelyd kan det også forklares med!

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. hakke hørt den nei.. det er forno a?

 

Har et sånn "svooup" lyd i filteret mitt når jeg tråkker på gassen, arti lyd det å! hehe :D

 

Edit : Bitteliten sugelyd kan det også forklares med!

 

er en liten og kort fyyyssjjj lyd som returen(?) lager...

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jammen har det blitt bra lyd i bilen din nå i forhold til før olehenri!

brum brum :)

hehe.. ække traktor lengre nå nei!

 

blir mer å mer gla i lyden forhver gang jeg gir på.. hehe. akkurat passe lyd! ikke for lite, ikke for mye..

 

men men.. må snart få festa det anlegget å kutta bortdet ene feste som går oppi bilen støtt, ikke no pen lyd det..

venter bare på at han som skal gjøre det er ferdig på nordsjøen.. hehe

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... har en corrado G-60.. hakke så veldig peil på motor å sånt.. så lurte på hvordan du gjorde det med dump på Glader'n..?? har du noen bilder som kan vise? hvor mye koster det?

 

Enklere med dobble filter og catchtank

 

får samme lyden omtrent og mer effekt

 

Noen "quotes" fra PSD ang dump på G40

 

Dump on a G40/G60 is about as usefull as a chockolate firewall

 

I quess it is ok if you like the sound of wet farts

 

Her har dere noe lese stoff ang dette (på Engelsk)

 

http://www.pitstopdevelopments.com/forum/viewtopic.php?t=2027&highlight=twin+dumpvalves

 

http://www.pitstopdevelopments.com/forum/viewtopic.php?t=783&highlight=dump+valve

 

http://www.pitstopdevelopments.com/forum/viewtopic.php?t=84&highlight=dump+valve

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... har en corrado G-60.. hakke så veldig peil på motor å sånt.. så lurte på hvordan du gjorde det med dump på Glader'n..?? har du noen bilder som kan vise? hvor mye koster det?

Det er veldig enkelt, finnes vel en metode til men den brukte altså ikke jeg.

Det jeg gjorde var å sage av litt av røret som går fra IC til innsuget og montere dumpen der med silikonslange på hver side av t-stykket.

Det du trenger er da altså dumpventil, t-stykke, silikonslange og en vakumslange.

 

Det er også mulig hvis du har stor nok dump å montere den på returen under gasspjeldet, noen sier ved å gjøre dette så vil du få mer respons på gassen, men har selv ikke prøvd dette så jeg kan dessverre ikke si noe mer om det.

 

Får meg forresten ny dump snart, så da kan jeg ta noen bilder når jeg monterer den så du kan se hvordan jeg gjorde det, men er som sagt veldig enkelt, slik har jeg monter den jeg har nå :

Picture087.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva hjelper det egentlig med dobble luftfiltre...?

Har det noe å si...?

 

Ved full gass har du dobbelt så stort volum/areal å hente luft fra

 

Når jeg gikk fra dobble filter til orginal på min G40, mistet jeg 0,2 bar trykk

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår