Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet

acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

• Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55

Anbefalte innlegg

Takk for tilbakemelding whiplash :)

Her kommer en oppdatering litt på etterskudd, Alexander ble døpt i går så har hatt en del å styre med ;)

Men uansett...

Nå har jeg fått montert stabstaget i motoren, og så satte jeg i g-laderen litt provisorisk for å lage ferdig trykkrørene til intercooler.

Har fremdeles ikke montert kjøleslangene ordentlig, siden jeg ikke har skaffet noen nye slangeklemmer. De hadde det på bilextra osv, men er de med slik blå skrutapp på, de er ikke bra nok for meg..hehe..må ha de som er helt blanke ;)

Her er noen bilder:

Har aldri montert slikt stabstag så var litt usikker på om hvordan jeg skulle fått skrudd det fast skikkelig. Men fant ut at jeg borret opp noen høl og gjenget opp og skrudde fast med noen m8 bolter...burde vel holde det?

_MG_0538.jpg

Og sånn ble trykkrørene fra lader til cooler:

_MG_0541.jpg

Og så ett helhets bilde..begynner å ligne noe nå :)

_MG_0530.jpg

Og så ett bildet for synets skyld..skal få leid en valse når jeg er nede igjen så jeg får pressa bilen lengre ned bak, det trengs ser jeg ;)

_MG_0574.jpg

I morgen åker det opp i til volda igjen så da blir det lite med oppdateringer på ett par uker :(

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ang tårnstaget så ville eg ha brukt gjennomgåande bolter om mutter og skiver på undersida(innsida av dempertårnet. må huske på at det er litt bevegelse der når du kjører og slik det er vertfall på golf/jetta så er det ca 3mm med stål totalt på toppen av tårna. vet ikkje korleis det er på corrado men det er sikkert ikkje så veldig ulikt.

vil tru slik du har det no så vil det løsne etter eit par turer og mens du tar ein kraftig sving så vil staget løsne, presses opp og bulke panseret fra undersida. bare min teori..

eller så ser alt kanon ut. du er jo nesten på vei til ratlook, vekk med litt lakk så er det meste gjort..;);)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ang tårnstaget så ville eg ha brukt gjennomgåande bolter om mutter og skiver på undersida(innsida av dempertårnet. må huske på at det er litt bevegelse der når du kjører og slik det er vertfall på golf/jetta så er det ca 3mm med stål totalt på toppen av tårna. vet ikkje korleis det er på corrado men det er sikkert ikkje så veldig ulikt.

vil tru slik du har det no så vil det løsne etter eit par turer og mens du tar ein kraftig sving så vil staget løsne, presses opp og bulke panseret fra undersida. bare min teori..

eller så ser alt kanon ut. du er jo nesten på vei til ratlook, vekk med litt lakk så er det meste gjort..;);)

takk for kommentar :)

Jeg får kanskje slenge på noen skiver og muttere på undersiden da, men tror faktisk det er mer enn 3mm stål der, virka slik når jeg borra gjennom der hvertfall.

Trodde også at jeg ikke fikk klaring fra tanken til kjølevæske, men det gikk faktisk akkuratt på millimeteren ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger ut litt random bilder for morroskyld jeg, alle liker vel litt bilder :)

_MG_0545.jpg

_MG_0548.jpg

_MG_0529.jpg

_MG_0531.jpg

_MG_0533.jpg

_MG_0544.jpg

Frontleppe satt på i hui og hast, ikke festet ordentlig på sidene osv:

_MG_0543.jpg

Speilene, skal montere de når jeg kommer ned igjen, tror det blir bra :)

_MG_0562-1.jpg

Jada, skjermen er ikke festet ordentlig..hehe :)

_MG_0573.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olehenri og Viva_ :kan ikke dere to ta denne flørtinga på privaten da? :D

Men uansett, takk for tilbakemeldinger, tok greia med missunnelse på sønnen min som en positiv tilbakemelding.

Du er ikke den eneste som gleder seg til å se bilen ferdig olehenri, kjedelig å kjøre den litt mere kjipe octavian hele tiden.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olehenri og Viva_ :kan ikke dere to ta denne flørtinga på privaten da? :D

Men uansett, takk for tilbakemeldinger, tok greia med missunnelse på sønnen min som en positiv tilbakemelding.

Du er ikke den eneste som gleder seg til å se bilen ferdig olehenri, kjedelig å kjøre den litt mere kjipe octavian hele tiden.

Nei, ellers takk..

Hehe, bra det var noen som skjønte det=)

Søt sønn du har og, forresten :)

photojournalism. hello

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Du acoupe du...

De instrumentskivene som er på side 60....

De er RÅÅÅÅTØFFE!

...kremt....DU klarer ikke ¨å skaffe noen slike til meg?

Hvis du e ekstra fingernem....et "revers-kit" til klokka?

Slik at den blir blå?...eller rød...

Så skylder jeg deg en tjeneste..

Snakk litt med autotune. Han går god for meg...om det skulle være verd noe..

Dessuten, jeg kan litt av hvert når det gjelder små mirakler.

Alt av rør og sveising kan jeg.

Seat Leon 1.9 TDI PD

Chevrolet Tahoe SC x

VW Corrado G60 x

Audi 80 x

Jetta GTI x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ellers takk..

Hehe, bra det var noen som skjønte det=)

Søt sønn du har og, forresten :)

DOH :fatality:

ane type dust akkurat nå :P

Men fra spøk til kanon :P

Vil tru denna blir grommere å kjøre med en skoda`n ja :D :P

-- 99`200sx S14A Racing Edition
-- 93 200sx S13 - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg drevet litt med bilen :)

Bryterpanelet er ferdig, har limt det fast på den ny "oppusset" ramma, så i morgen gjør jeg ferdig kablinga. Blir en slags koblingsboks bak selve ramma hvor jeg enkelt kobler fra og på ledningene om jeg skulle ta ut ramma senere en gang.

Sånn ble det hvertfall:

JA det ble forskjell på lengde mellom indikator lysene, men det får gå, gidder rett og slett ikke å rette på det nå.

Plata jeg laget panelet av er karbon, altså ekte, ikke no jalla drit.

Og for de som lurer på hva bryterne er til, så er:

1:Instrumentlys

2:Stereo

3:Fremdeles litt usikkert, blir enten til xenon lysene, eller noe annet som fremdeles er uvisst.

Den røde nederst: Startknapp;)

_MG_1209.jpg

Baksiden, ble en del rot der men....:

_MG_1212.jpg

Den "nye" ramma med instrumentene og bryterpanelet på:

_MG_1219.jpg

Ny girkule montert:

_MG_1227.jpg

Ny returslange til g-lader, samt banjobolt og stuss. Og så ny bolt til reim til g-lader:

IMG_1225.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke kul før man har startknapp, sant acoupe?:P

DET er riktig det ;)

Spesielt etter en opplevelse midt på natta på vinteren over strynefjellet hvor jeg måtte stoppe bilen, og ikke får start på den igjen pga noe fuck med alarmen osv, og måtte da dytte igang bilen på speilblank is. Da hadde det vært fint med en startknapp som får strøm direkte fra batteriet ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg gjort ferdig kablinga bak ramma, samt montert den og alle ledningene for at alt skal funke.

IMG_1299.jpg

_MG_1269.jpg

Nesten litt usikker på om jeg ble fornøyd med bryterpanelet når jeg ser på bildet, men kan ha noe med blitsen osv å gjøre...jaja...

IMG_1308.jpg

Så driver jeg å gir diverse deksler osv i bilen ett nytt lag med svart lakk:

IMG_1302.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider