Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet


acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

  1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

    • Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55


Anbefalte innlegg

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da har jeg fått satt sammen mesteparten av interiøret, noen småting som mangler som f.eks lage noe artig noe nede i oppbevaringsrommet på ramma i midten osv..men da har jeg noe å kose meg med senere.

Her er noen bilder (fy faen jeg irriterer meg over indikatorlysene)

 

_MG_1388.jpg

 

_MG_1382.jpg

 

_MG_1375.jpg

 

_MG_1380.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått satt på co-pot sensoren.

Legger relativt mange bilder i tilfelle noen vil bruke samme opplegget som meg.

 

Her skal sensoren plasseres:

_MG_1391.jpg

 

Bruker en t-slange med 25mm utløp hvor sensoren sitter:

_MG_1392.jpg

 

Sensoren kommer seg langt nok ned i slangen:

_MG_1394.jpg

 

Montert:

_MG_1401.jpg

 

_MG_1405.jpg

 

Oversiktsbilde:

_MG_1404.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :)

 

I dag har jeg fått bilen opp på bukker for eksosbytte, vil bruke den orginale bakpotta inntil videre, det er kun rørene før bakpotta som blir bytta. Helvettes drittjobb, spesielt når jeg ikke har gjort dette før, og at jeg må ligge under bilen.

Har hvertfall fått vekk det gamle anlegget, og driver nå å setter på rør som erstater katten osv. Måtte til med vinkelsliper for å få av katalysatoren ja...

_MG_1407.jpg

 

_MG_1412.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i dag startet corradoen for første gang på lenge, uten problem :)

Men med starthjelp fra octavian da :

_MG_1886.jpg

 

Eksosen har jeg også blitt ferdig med, men den må byttes ut asap, for den bråker noe inni helvette, har kun den orginale bakpotta, men den dempet ikke lyden så veldig mye dessverre.

Og så vil ikke vifta gå, så vannet koker etter hvert. Jeg tror det kan være sensoren som sitter på selve radiatoren, de kontaktene der er helt irra, så jeg skal skifte ut den å se om det blir bedre etter da, kan også være noe så enkelt som sikringen til vifta, men det sjekker jeg i morgen. Merker også at bilen har en tendes til å ha litt høyere turtall når jeg starter den, ligger på 1500 omdr eller rundt der, men går ned når bilen har fått gått litt, den jager ørlite grann også av og til, men det tror jeg kan være pga en vakumlekasje, for jeg har glemt å tette vakumslangen som går til ladetrykksmåleren som jeg ikke har montert.

Menmen..bilen går og starter, er digg bare det :)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så vil ikke vifta gå, så vannet koker etter hvert. Jeg tror det kan være sensoren som sitter på selve radiatoren, de kontaktene der er helt irra, så jeg skal skifte ut den å se om det blir bedre etter da, kan også være noe så enkelt som sikringen til vifta, men det sjekker jeg i morgen.

 

Hvis jeg ikke tar helt feil er sensoren på radiatoren kun til tempmåler i dash, og den blå på blokka til "hjernen".

 

Brukte et par timer på å lese igjennom tråden forrige natta, og jeg må si jeg er imponert over hvor gjennomført alt er.

Liker også veldig godt stilen du har valgt.

 

Mvh. lavamakt

2002 VW Passat 1,9TDI 4Motion [X]

1991 Nissan Sunny N14 1,6SLX [X]

1989 Corrado G60 [_]-Stjælt og sårt savnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg ikke tar helt feil er sensoren på radiatoren kun til tempmåler i dash, og den blå på blokka til "hjernen".

 

Brukte et par timer på å lese igjennom tråden forrige natta, og jeg må si jeg er imponert over hvor gjennomført alt er.

Liker også veldig godt stilen du har valgt.

 

Mvh. lavamakt

 

takk for det :)

Den som sitter på radiatoren har jeg lest at jeg kan skifte ut til en kaldere sensor, slik at vifta starter før. Så jeg tippet med det at den har noe med styringen av vifta ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men jeg har skiftet både den blå og den svarte sensoren, så kan ikke være den (om ikke ledningsbrudd da).

Skal snart ut å sjekke sikringa, men uansett så bytter jeg sensoren på radiatoren siden den er så stygg.

Står på awesome sine sider at det er den som bestemmer på hvilken temperatur vifta skal begynne å gå.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag rullet jeg ut bilen for litt rengjøring i garasjen, så da tok jeg noen bilder. Bildene ble ikke noe bra, men alle liker vel bilder uansett :

_MG_1912.jpg

 

_MG_1955.jpg

 

_MG_1923.jpg

 

_MG_1934.jpg

 

_MG_1986.jpg

 

_MG_1997.jpg

 

_MG_1989.jpg

 

_MG_2014.jpg

 

_MG_1973.jpg

 

_MG_1974.jpg

 

_MG_1976.jpg

 

_MG_1977.jpg

 

_MG_1978.jpg

 

Så var bilen tilbake til sin litt mer ryddigere hjem:

_MG_2053.jpg

 

Tidlig krøkes den som god krok skal bli :D

_MG_2031.jpg

 

I morger drar jeg tilbake til volda, så eneste oppdateringene som kommer på en stund da er evnt dele-update.

Det som er under bestilling er:

Neuspeed Termostat og Neuspeed sensor på radiator. Eneste forskjellen på disse forhold til orginalt, er at Neuspeed sine setter igang vifta før, slik at motoren holder seg kaldere ved varme dager f.eks.

Skal også kjøpe nytt orignalt eksosanlegg, vil ikke ha lyd fra eksosen, så da blir vel orginalt det beste alternativet. Har også hørt at det orginale eksosanlegget egentlig holder i massevis når man ikke trimmer noe særlig, noen som kan bekrefte dette?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm...okey, men tror du det er veldig avgjørende å ha en lyddemper til når det gjelder lyden?

For har vurdert å sette på en lang og tynn lyddemper der katten og orginal lyddemper er, men er så redd for at jeg knapt vil høre forskjell fra sånn det er nå.

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår