Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet


acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

  1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

    • Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55


Anbefalte innlegg

Får du lånt det seinere og ? :D

Uansett... det bildet skulle ha vært publisert ett eller annet sted... :)

Får nok lånt senere ja ;)

Kanskje jeg er så heldig at jeg får med bilde i en kalender e.l en gang veit du, hvis du ikke har noe forslag på hvor andre steder da ?:D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

FMV i Fredrikstad!!! konge bra sted!! nå vet ikke jeg helt hvor dere kommer fra!! men er kult om det er litt harde kontraster i et bilde!!! FMV er jo en nedlakt fabrikk! annbefales på det sterkeste!

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får nok lånt senere ja ;)

Kanskje jeg er så heldig at jeg får med bilde i en kalender e.l en gang veit du, hvis du ikke har noe forslag på hvor andre steder da ?:D

 

hm... tja... hehe

 

Skal prøve å få tatt noen koselige bilder her oppe illøpet av våren også :) er sinnsykt mange fine locations her oppe :) problemet er vel bare det at for å komme meg til det beste stedet så skulle jeg hatt hevesett hehe... dårlig vei suger :(

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm... tja... hehe

 

Skal prøve å få tatt noen koselige bilder her oppe illøpet av våren også :) er sinnsykt mange fine locations her oppe :) problemet er vel bare det at for å komme meg til det beste stedet så skulle jeg hatt hevesett hehe... dårlig vei suger :(

Dårlig vei er vel ganske typisk norge det...

 

Driv med litt småpussing i motorn nå, pussa tomgangsregulatoren og staven som holder panseret oppe så det ble slik nesten høyglanspolert.

Tenkte kanskje prøve å ta av dynamoen og pusse litt på den og.

Noen som ved om det er vanskelig å ta av dynamoen ? er ikke veldig mekke kyndig så jeg vil nødig gjøre noe feil....

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel samma motoren,så etter hva jeg kan se,så er det en bolt som holder dynamoen,i tillegg til den strammebolten på skinna.. Så det skulle være kurant å få av denne,men husk,dynamoen tåler ikke vann så godt,så hvis jeg skulle ha pussa den,så ville jeg plukket den mest mulig fra hverandre,så du ikke ødelegger den ved drukningsmetoden..

 

mvh

 

Ps: De bildene der var rett og slett knall! Fin stemning over de..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vel samma motoren,så etter hva jeg kan se,så er det en bolt som holder dynamoen,i tillegg til den strammebolten på skinna.. Så det skulle være kurant å få av denne,men husk,dynamoen tåler ikke vann så godt,så hvis jeg skulle ha pussa den,så ville jeg plukket den mest mulig fra hverandre,så du ikke ødelegger den ved drukningsmetoden..

 

mvh

 

Ps: De bildene der var rett og slett knall! Fin stemning over de..

 

Jeg så etter litt og av det jeg så, virket det som om det var 2 eller 3 bolter som måtte av for å ta dynamoen ut. Det kan da kanskje stemme ?

 

Men du sier jeg burde plukke den mest mulig fra hverandre, hva er det jeg kan plukke av da?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på hvordan de dynamoene vi har ser ut sånn helt eksakt,men den jeg bytta på den forrige Golfen delte jeg opp og kikka litt på.

Hvis du plukker ut dynamoen,så ser du det fort. Går ann å "dele" den i to,slik at du får de to dekslene fra hverandre,og skan slik pusse dem,lakke dem,eller gjøre hva man vil med disse. En dynamo er ikke farlig å åpne,for de er jo kontruert slik at det skal gå ann. Man skal jo kunne bytte børster og slikt,så..

 

Det er bare en ting som funker,og det er å prøve å feile. Hvis du har en gammel dynamo liggende,kan du prøve på den først,slik at du vet hva du måtte møte på og sånt..

 

mvh

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikker på hvordan de dynamoene vi har ser ut sånn helt eksakt,men den jeg bytta på den forrige Golfen delte jeg opp og kikka litt på.

Hvis du plukker ut dynamoen,så ser du det fort. Går ann å "dele" den i to,slik at du får de to dekslene fra hverandre,og skan slik pusse dem,lakke dem,eller gjøre hva man vil med disse. En dynamo er ikke farlig å åpne,for de er jo kontruert slik at det skal gå ann. Man skal jo kunne bytte børster og slikt,så..

 

Det er bare en ting som funker,og det er å prøve å feile. Hvis du har en gammel dynamo liggende,kan du prøve på den først,slik at du vet hva du måtte møte på og sånt..

 

mvh

Har ingen gamal en liggenes, men er sikkert ikke så vanskelig å få tak i dynamo til bilen min vil jeg tro.

Passer dynamo fra golf 2 f.eks på corrado ? eller må de stamme fra en annen corrado ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,bare innfestinga og amperestørrelsen er grei,så kan de vel komme fra alle slags biler,men vil tro at de fleste dynamoer som står på 8v motorene til Audi/VW passer overens? Nå skal jeg ikke si noe for sikkert her,men tror nok det er noe slikt. Innfestinga på våre motorer er sikkert noe spesiell,så jeg ville anbefalt deg å stikke på huggern å hente en defekt eller en annen billig dynamo og prøve på,før du begynner med dynamoen i G60'en..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei,bare innfestinga og amperestørrelsen er grei,så kan de vel komme fra alle slags biler,men vil tro at de fleste dynamoer som står på 8v motorene til Audi/VW passer overens? Nå skal jeg ikke si noe for sikkert her,men tror nok det er noe slikt. Innfestinga på våre motorer er sikkert noe spesiell,så jeg ville anbefalt deg å stikke på huggern å hente en defekt eller en annen billig dynamo og prøve på,før du begynner med dynamoen i G60'en..

Tror det er ganske likt på VAG 8v...

Men tror jeg skal ta sjangsen på å ta ut min uten å prøve meg på en annen først, skal jo bare pusse den litt så veldig mye galt kan jeg vel ikke gjøre :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår