Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet


acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

  1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

    • Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55


Anbefalte innlegg

  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det som skjer når du kommer over 0,8 bar er at sikkerhetsfunksjonen i G60 slipper ut litt overtrykk via ISV. Det ISV-reroute gjør, er at den sender luften inn på innsugssiden i stedet for på retursiden slik det er orginalt. Kan også benytte deg av ISV-ventil som lar luft komme inn, men ikke ut.

 

Problemet med disse to løsningene er at når hjernen ikke ser noe nedgang i ladetrykket og ISV er åpnet, bakker den av tenningen og du får mindre effekt. Beste løsningen er å bare sette på filter på ISV. Da slipper du ut 2-3 psi max, mens du fortsatt har bra med tenning. Dette gir i de fleste tilfeller mer effekt enn ISV-reroute/ventil

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fortsetter arbeidet med corradoen min, men bilen er fremdeles til salgs hvis noe legger rikitig antall lapper på bordet ;) men back to update:

 

Kjøpt meg noen IC rør jeg lenge har hatt lyst på, samt monovisker.

Bilen blir nå satt på verksted for å skifte dynamo, skifte av panserwire, servopumpe og tetting av lekk på kjølesystemet. Etter jeg får igjen bilen heiser jeg bilen på jobben og skifter girkasse olje.

Noen bilder :

 

Rørene er laget til corrado, og med blåe silikonslanger :

IMG_2118.jpg

 

Forge dump:

IMG_2119.jpg

 

Kobling til den sensorgreia:

IMG_2120.jpg

 

Kobling til ISV re-route:

IMG_2121.jpg

 

IMG_2125.jpg

 

Monovisker:

IMG_2251.jpg

 

 

Noen som har noen greie piggfri dekk med dim 185-65-15 til salgs?billige?

 

Hei igjen! fremdeles ikke på nett men legger deg til på msn så fort er på nett! men hvor har du fått tak i de ic rørene? er jo svakhet på corrado! Gnager jo hull i de, så de nye dine var sveiset så dette er jo genialt! lurer på hvor du kjøpte de og hvor mye det kostet???

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! fremdeles ikke på nett men legger deg til på msn så fort er på nett! men hvor har du fått tak i de ic rørene? er jo svakhet på corrado! Gnager jo hull i de, så de nye dine var sveiset så dette er jo genialt! lurer på hvor du kjøpte de og hvor mye det kostet???

 

sjekk bahnbrenner.com. Ikke altfor dyre tror jeg.

 

Er ISV en tomgangsregulator? Og hvor får jeg kjøpt slike filtre dere snakker om?

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISV=Idle Stabilation Valve=tomgangsventil/regulator, ISV er litt kortere å skrive :D

 

ah! kult, fant det ut omtrent 2 minutter før jeg leste denne tråden. Bilen min går litt opp og ned i starten iallefall, på tomgang. F.eks., jeg kan starte opp bilen, og den brommer seg opp til 1200rpm, for så å falle drastisk (en slags svingning) til rundt 3-400rpm eller helt stopp. Er det denne jeg må rengjøre da? Og hvor sitter den?

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ett par dager nå har panseret bestemt seg for at den IKKE skal opp, dette skyldes en wire som dro på hyttetur. Så i går når jeg var på skolen bestemte pappa seg for at panseret skulle opp, og når jeg kom hjem fra skulen lå dette å ventet på meg :thumb men på den lyse siden så fikk han hvertfall panseret opp, og jeg får ny grill,lykteglass og skjerm :D

 

IMG_2284.jpg

 

IMG_2288.jpg

 

IMG_2296.jpg

 

 

Har tatt av fangeren også, skal monteres nye IC rør.

IMG_2294.jpg

 

Denne rs2 ad-on fangeren selges om noen skulle være intr :

IMG_2297.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man treng vel bare å ta vekk grillen viss man skal opne panseret når wiren har røke eller er da anderledes på corrado??

men sjå på da positive. du får nye deler utan å betala for det:):)

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lykter skal u ha nå da?

 

skal ikke skifte lykter, kun lykteglass på den ene lykten!

Har lyst på slike angel eyes greier, men digger orginallyktene enda mer så jeg beholder nok de!

Kjøper noen diode parklys så jeg blir kvitt det ekkle gul farga lyset...hate it !!

Men nå kjører jeg skjeldent med parklys da, men den gulfargen ødelegger det lille blåskjæret som er i kjørelysene, og det er ikke kult !!!!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man treng vel bare å ta vekk grillen viss man skal opne panseret når wiren har røke eller er da anderledes på corrado??

men sjå på da positive. du får nye deler utan å betala for det:):)

wiren har vært gåen lenge på førersiden så jeg har strukket hånda bak grillen og dratt i den, men nå vet jeg ikke hvordan pappa klarte å ødelegge den så mye....men samma kan det være, får ny grill alikevell :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår