Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet


acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

  1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

    • Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55


Anbefalte innlegg

er drit fett syns jeg :)

 

Mitt er på 6000k, funker helt fint! så er pærene bare 35w så ikke noe fare for lyktene :) :)

 

er det h4 pærer du har?

 

ta koster kit ca 3500 tenker jeg, der jeg kjøpte mitt..

 

Hvor kjøpte du ditt kit da?! hadde vert jevelig fett!!! :D

99 Audi A6 2,5 Tdi Quatro Chip motor og gir.

89 Corrado 16vt projekt!

(x) 02 Caddy TDI små mods.

 

Turbo is life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har skjedd litt nå, og kommer til å skje mer !

 

Bestilt meg justerbare dempere!

corrado1.jpg

 

Kjøpt meg litt "Nye" brukte deler :

 

Servopumpe

Dynamo

Katalysator

Hovedlys bryter

 

Av nye deler har jeg kjøpt :

 

Tennkabler i silicon

Fordelerlokk

Rotor

Bremseklosser foran

En del chrome rør

Stålombundte vakumslanger

 

Jeg har modifisert fronlyktene litt, fixet en liten custom løsning på parklyset og blinklys. Integrert i fronlykta, om dette ville blitt godkjent er en annen sak da, men synes det ble litt fint jeg :)

Så fant jeg litt rust på den stålramma (?) bak fangeren, dette ble da selvfølgelig fjernet :)

Neste på lista nå blir olje og oljefilter skift, tennplugger, regulator og børster til dynamo.

 

Bilder :

 

Dynamo:

(som nå pusses blank ;) )

100_7486.jpg

 

Katalysator :

100_7468.jpg

 

Bremseklosser:

100_7483.jpg

 

Tennkabler i silicon. Bestilte egentlig blåe men fikk jeg det? NEI ! litt arg pga det men la gå..for denne gang!! :fire:

100_7472.jpg

 

Fordelerlokk:

100_7480.jpg

 

Rotor:

100_7475.jpg

 

Ny og gammel rotor:

100_7496.jpg

 

Rustfjerning:

100_7455.jpg

 

100_7457.jpg

 

Gone !

100_7464.jpg

 

Så til frontlykt moddinga, brukte non svindyre halogen pærer til parklysa!

100_7425.jpg

 

Kjøpte sokkel, borret hull og montert det slikt, samme måte brukte jeg på parklysene, bortsett fra på andre siden av lykta !

100_7435.jpg

 

Her ser du parklys og blinklys bak glasset ferdig montert!

100_7508.jpg

 

100_7511.jpg

 

Og slik ble det seendes ut i mørket:

100_7518.jpg

 

Med blinklyset på, ser selvsagt ikke blinklyset like bra med nærlys på, men du ser det :thumb

100_7516.jpg

 

Skal strax ta motorvask og da kommer bilde av motorrommet, har blitt en ganske stor forandring der nå cheers

 

Stay tuned !

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett stian, stå på! Ble ikke salg nei, det var bra!;)

 

Nei har ikke hjerte til det ennå, dessuten hadde jeg kommet til å tapt masse penger på det. Gikk gjennom alle kvitteringene jeg har for litt siden og kan si det slik at det har gått ut noen kroner på denne bilen !

takk for kompliment ;)

Rs fangeren er tatt av nå og solgt! Så da sendes nok fanger snart inn til cleaning ( endelig funnet en som kan gjøre dette samt lakke den) og er på utkikk etter vr6 leppe fra golf 3 !

 

Kom fasan meg på at jeg har innsug, manifold og toppdeksel liggenes i chroooome utførelse jeg..hmm...kanskje på tide å få montert ? :D...hehe

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker vi at du skal bruke orginal fangern? :D:D Rutinert! bilen din er i temmelig mye bedre stand nå enn da den ble kjøpt! BRA STian :) Lykke til videre!

 

hehe..ja kan tenke meg du ble glad nå ;)

Fangeren skal shaves og har fått tak i vr6 leppe fra g3, så blir bra dette!

Tror jeg har funnet ut at bilen ikke har vært veldig vedlikeholdt av forige eiere, av de kvitteringene jeg har fått med bilen har jeg brukt over dobbelt så mye på bilen enn alt til sammen av kvitteringer som lå med!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var taket trukket om, her er noen bilder :

 

Mindre pent taktrekk, hvor selveste trekket hadde begynt å løsne :

100_3488.jpg

 

100_3489.jpg

 

Taktrekk fjernet :

100_3499.jpg

 

Nice, eller hva ? :rolleyes:

100_3503.jpg

 

Vekk med orginal trekk :

100_3513.jpg

 

På med nytt :

100_3886.jpg

 

100_3891.jpg

 

Så var alt montert att i bilen, ser ikke godt hvordan trekket ble siden sola blender så! :

100_3894.jpg

Stilig prosjekt du har. Lurte på hva slags lim og stoff du brukte på taket??

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig prosjekt du har. Lurte på hva slags lim og stoff du brukte på taket??

takktakk!

Stoffet det er avbildet er ett stoff kalt jersey, men dette holdt seg ikke til limet noe særlig lenge, så jeg tok det av og trakk om det på nytt med vanlig filt som ofte brukes til basskasser o.l! det funka mye bedre og det sitter fremdeles om støpt ;) Brukte lim du får på boks, husker ikke merket men kjøpte det på bilrekvisita butikk!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da blir det TURBO til våren!

Begynner å handle inn greier nå, har ikke helt undersøkt og funnet ut den rette handlelisten ennå, men planen er ca 200hk og gjerne masse turbokvin :)

Det jeg hvertfall vet er at alt av trykkrør blir i Chrome, dynamoen blir per dags dato høyglanspolert og da er vel mye av det som kan bli polert...blitt polert ? :D

 

Tenkte å bygge nytt eksos anlegg i samme slengen (med samme enderør??), og vente til konverteringen med å sette på chrome toppdeksel og innsug.

Får da også tid til å sende innsuget til porting, noen som vet hvor jeg skal henvende meg og hvor mye det ca vil koste?

 

Ellers kommer jeg nå til å bruke tiden fram til jul med vedlikehold av bilen, mye pga eu godkjenning i januar. Kommer til å ta oljeskift litt nærmere jul samt skifte av frontrute.Demperne blir også skiftet til fullt justerbare! Pluss at jeg har disse delene liggenes klare for montering :

Servopumpe

Dynamo samt regulator og børster

Pusseroverføring

Radiator

Katalysator

 

På tiden jeg har hatt bilen(ca 1 år) har jeg skiftes følgende deler, som jeg da regner at er i fin stand og derfor slipper å skifte nå til eu :

Starter

tennplugger (skifer disse til jul)

tennkabler

gasswire

fordelerlokk

rotor

batteri

dårhåndtak (førersiden)

Hovedlysbryter

Frontlykter

Vakumslanger

Bremseklosser

Tomgangsregulator

Olje feeder til g-lader

4stk nye Nokian Hakkapelita 4 piggdekk

 

Nei se der...ble jo litt lesestoff for dem som gidder ;)

Oppdateringer vil kommende løpende av både spennende og kjedelige ting jeg gjør på bilen!

Hvis det er noen som har noen turbogreier jeg trenger så skrik ut !

 

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann ! Har gjort ett par småting nå, radiatoren er tatt ut for utskifting så tok jeg meg de frihet i å lakke dekselet bak samt vifta.

Har også fixet med skiltlys med Led pærer, kunne vært flere dioder der men gadd bare ikke...hehe...

100_7527.jpg

 

100_7534.jpg

 

100_7544.jpg

 

Vifta og dekslet, badet mitt ble selvsagt brukt til tørkerom ;)

100_7574.jpg

 

Vifta fått ett lag lakk:

100_7577.jpg

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår