Gå til innhold

Mitt lille Corrado "prosjekt"

Ranger emnet

acoupe

Skal jeg beholde fargen på bilen?  

107 stemmer

1. 1. Skal jeg beholde fargen på bilen?

• Ja, fargen du har er veldig fin
      39
    • nei, du har en kjedelig farge
      14
    • Kommer ann på hvilken farge du evnt lakker den om i
      55

Anbefalte innlegg

vært varmt i det siste så har ikke tatt meg veldig mye tid til å drive på bilen, men har da romstert med litt diverse da.

Liten morsom opplevelse jeg hadde, dere vet den bolten som holde nede skinna til setebeltet til førersetet. Jeg har jo satt i førersetet og på den siden går strømkabelen til anlegget, og når jeg skulle skru i den bolten så har den nok blitt skrudd så vidt gjennom isoleringen og stått å gnisset der en liten stund. Så en dag når jeg kobla til batteriet så kom det plutselig masse røyk fra nede ved førerstolen, så da hadde bolten kommi helt inn i trådene i kabelen, morro :D

Strømkabelen ble seende slik ut etter hendelsen, heldigvis så skjedde det ikke noe mer enn dette på noen ledninger:

100_9688.jpg

Tok vekk isoleringen som var brent å loddet litt på kabelen og satt på ny isolering, så var alt bra.

100_9690.jpg

Satt på sensorene, ikke helt sikker på om jeg likte hvordan det ser ut:

100_9693.jpg

Var ikke helt fornøyd med lakkresultatet på tank til servoolje og spylerveske, så pusset ned og lakket på nytt:

100_9705.jpg

100_9706.jpg

100_9711.jpg

100_9729.jpg

Ramma rundt girspaken ble freshet med litt ny lakk og:

100_9714.jpg

Polerte start knappen, før og etter bilde:

100_9715copy.jpg

Montert girspak belg og bryter på nylakka ramme:

100_9718.jpg

Rattet ble også lakket på nytt med en lakk med litt struktur. Ser ut som den er litt bølgete men er helt glatt:

100_9722.jpg

Lakket også horn knappen, ble mye bedre enn når du ser den røde og gule momo logoen:

100_9721.jpg

100_9723.jpg

Her ser du lakken, synes faktisk at det ble litt kult:

100_9720.jpg

100_9725.jpg

Disse fikk også ny lakk:

100_9731.jpg

Gamle døra fjernet:

100_9733.jpg

Det var det for nå, kommer nok noen flere updates etter hvert ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.9k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ble bra, men ser du igjennom tankene om det er noe inni? om ikke så kunne du jo ha teipet en stripe og så lakket over.

burde vel kansje hatt en skjøtehylse på kabelen om den er tykk. men hvis loddingen holder så er jo det go sort

bare ta opp lokket å se etter det, spylervæske er liksom ikke det mest kritiske om det blir tomt. Det var knapt noen tråder i kabelen som ble brent, men loddet godt igjen!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

start knappen gir jo bare signal til starteren om å dra motoren rundt. Den trenger ikke være live for at bilen skal gå etter den har startet - det har man tenningen til.

Stian - jeg vet det er for sent å si det nå, men du kunne jo kanskje ha pusset ned alle de bokstavene og tegnene på forsiden av spylervæsketanken før du sprayet den opp. Små details vet du ;)

Kris Selbekk

Norwegian emigrant > American Idol

'89 VW Corrado G60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du sier noe selbekk ;)

Man burde ikke bruke en vanlig bryter til startknapp, selvom det funker så er det ikke spesielt praktisk. Slik knapp jeg har er slik du fører strømmen videre kun når du holder den nede, og den blir med opp igjen etter du slipper den. Så man trenger ikke slikt stygt bryterpanel med heselig nos-bryter greie!

Tror jeg betalte 70-80kr for bryteren jeg bruker!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider