Gå til innhold

Enda en Honda Civic,-og spørsmål

daaagi

Anbefalte innlegg

Heisann

Er ny her på forumet så gjør jeg noe feil, bare si ifra!

Er også en stolt eier av en Honda Civic HB 94 modell som ble kjøpt sent i høst og har et par spørsmåel angående dette:

Ved kjøpet fikk jeg med en turbo som jeg har planer om å sette i. Fra før er det en v-tec 1.6 motor som står som ejg betaler rett under 6000,- i året for forsikringa. En kompis sier at jeg ikke trenger å betal noe ekstra i forsikring for å få registrert denne bilen med turbo siden den er 10 år gammel (eldre enn 95-06), stemmer dette?

Har også vurdert å bestille et par "angel eyes" lykter fra statene både front og bak. Vil det da være mulig å få disse godkjent? Det har da vert snakk om at disse må være merket (e-merket) om det skal være mulig å få disse godkjent. Kjenner noen til dette?

Finnes det flere typer 1.6 v-tec`er? isåfall, hva er forskjellen?

Er takknemlig for alle svar!

Her er et bilde av bilen =)

civic_wallp.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Finnes flere typer av Honda Civic vtec ja..

Civic ESI er singelkam på 125 hk.

Civic VTI er dobbel kam på 160 hk..

Greit å vite hva man har..

Men du skal også vite at det er ikke bare bare å sette turbo i bilen.. hvis du kommer deg inn på forumet på http://www.club-honda.org så kan du søke ang temaet der... Der er det hvertfall en som jeg vet har gjort det! Det er mye som skal gjøres...

Angeleyes.. er kjempe fint, men pass på at du skaffer et merke som har bra passform..

"Lexus" lamper bak... Har hørt på Club-Honda at bare de innerste lampene ble godkjent. ikke de ytre pga blinklys eller noe..

Gratulerer med en fin bil!

Current: '02 VW Golf TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider