Gå til innhold

Vil ha litt vill Ascona

Ranger emnet

Nalletiger

Anbefalte innlegg

Hva bruker man egentlig for å montere Cosworth blokka i Ascona B?driver for tiden og forsker på priser og vurderer et prosjekt sterkt, da jeg har funnet tak i et komplett rustfritt Ascona B karosseri som ikke har vært på veien på maaange år...

Ascona B c20let *godkjent*

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

It does not matter if its going fast, as long as it's going sideways..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nalletiger

CIH turbo?mye sitter det i en sånn da?mest lyst på cosworth egentlig, hørte den tålte en del mer enn c20let...

hehe...CIH turbo er ihvertfall ikke så holdbart som de to andre, men er ikke mange i norge som har tatt ut skikkelig mye av desse, men har hørt om 500 hk CIH motorer.

Respekt:cool:

...åsså tenkte jeg å prøve litt CIH turbo selv, og da kan vi hjelpast åt....selv om jeg ikke har tenkt på så veldig superrått.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ElCamino

hehe...CIH turbo er ihvertfall ikke så holdbart som de to andre, men er ikke mange i norge som har tatt ut skikkelig mye av desse, men har hørt om 500 hk CIH motorer.

...åsså tenkte jeg å prøve litt CIH turbo selv, og da kan vi hjelpast åt....selv om jeg ikke har tenkt på så veldig superrått.

Tenkte å prøve å ta ut 300-350 hk først, men kanskje kjøre på med mere senere.. blir ikke noe alvorlig satsing på meg enda da, driver og undersøker priser, skal skaffe meg fast jobb først, så jeg vet jeg har penger.. Skal det gjøres så skal det iallefall gjøres skikkelig, det er en ting som er sikkert.. Jeg skal ikke ha meg noe sånn jalla mekk som holder noen måneder.. Beundrer det prosjektet ditt en del, kommet langt nå eller?

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Nalletiger

Beundrer det prosjektet ditt en del, kommet langt nå eller?

eehh...nei ikke egentlig doh

Om du bruker Cosworth eller C20LET er vel egentlig ganske det same.

Påstås at man får litt mer dreiemoment med C20LET, men jeg har ikke noen erfaringer anngående dette.

Er bare det at å putte Ford-motor i Opel er som å fise i kirka.

Så du har liksom valget mellom en ren Opel eller en kloning mellom ford og opel, for å ta litt i ;)

Ut ifra det du sier om at du vil skikkelig og noe som holder, så skal du ihverfall ikke tenke noe mer på CIH turbo.

Lykke til! og ikke trim for mye slik at jeg må legge allverdens med penger i trim når jeg skal kjøre fra deg med ascona turbo;)

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Er bare det at å putte Ford-motor i Opel er som å fise i kirka.

Så du har liksom valget mellom en ren Opel eller en kloning mellom ford og opel, for å ta litt i ;)

Ut ifra det du sier om at du vil skikkelig og noe som holder, så skal du ihverfall ikke tenke noe mer på CIH turbo.

Lykke til! og ikke trim for mye slik at jeg må legge allverdens med penger i trim når jeg skal kjøre fra deg med ascona turbo;)

Nei da blir det nok ikke noe cih turbo, men nå skal det jo sies at cosworth er ikke Ford da.. Er Cosworth som bygga denne motoren, og ikke Ford.. Vil ha noe som går litt, men om du skal kjøre fra meg gjelder jo litt på at du må trimme en del.. hehe.. Begynner rusta å se noen lunde skikkelig ut da?eller er det fortsatt mye igjen?

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre mange som bryr seg.

Det jeg syns, men det skal du egentlig bare drite i for å si det sann;) siden det er din bil , er at du skal bruke C20LET.

Går fort uansett.

Da kan du nå finne deg en skyline motor eller noe slikt når du ikke skal ha Opel-motor.

Men har du bestemt deg, så skal du ha Cosworth.

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er desverre mange som bryr seg.

Det jeg syns, men det skal du egentlig bare drite i for å si det sann;) siden det er din bil , er at du skal bruke C20LET.

Går fort uansett.

Da kan du nå finne deg en skyline motor eller noe slikt når du ikke skal ha Opel-motor.

Men har du bestemt deg, så skal du ha Cosworth.

Hadde bestemt meg for at Opel motor passer best i Opel, men etter å ha hørt erfaringer fra folk med begge typer av de to motorene jeg vurderte så virker det som folk er generelt mer fornøyd med Cosworth maskina av en eller anna grunn.. Derfor denne stiller sterkest i øyeblikket.. Begge deler hadde vært kult sikkert, men Cosworth maskina virker også mye mere sladdevennlig..:D

Dette står sterkt hos meg.. Og før noen nevner det, denne bilen skal ikke bare grisekjøres til den ikke går mer, planer om å ta vare på det, men må ha det litt gøy iblant. Sparer ikke så mye cash for å vrake bilen på en sommer.. Blir ikke en av de som driter i bilen..

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du cih turbo så les denne annonsen..

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ingen som har putta cosworth motor i en slik en før som har en litt gjennomgående forklaring da?for jeg skulle gjerne finni ut en ca pris på å bygge dette, da jeg ikke vil starte noe jeg aldri kan fullføre..

BMW 316

Ascona B 1977 prosjekt

MB 190 E

Lenke til kommentar
Del på andre sider